Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6941 til 6960 af 26633
  • HJælp!!!!

    Forumindlæg
    hvordan analyserer jeg f.eks. et stykke drama fra Holberg? bruge jeg en normal analysetil sagprosa eller?
  • VIGTIGT

    Forumindlæg
    hej alle sammen.. er der nogen som har læst digtet mit barndommensgade???
  • Hjælp!

    Forumindlæg
    hvad gør jeg hvis jeg trækker en novelle, digt eller en tegneserie? har brug for at vide hvordan jeg skal begynde osv håber på svar hurtigts muligt
  • Per højholt

    Forumindlæg
    Hej Jeg skriver om 60'erne. Er der nogle som ligger inde med en god analyse, af et digt, af Per højholt. Mangler inspiration og kan intet finde...:-) Hjælp
  • Eksamen (FSA)

    Forumindlæg
    Må man have notater med til skriftlig dansk, for jeg skal nemlig op i det imorgen og er lidt i tvivl - tænkte nemlig på om jeg skulle tage nogle digt/novelle- analyser med :D
  • Vaar-sang af Adam Oehlenschläger

    Forumindlæg
    Skal lave en analyse af Oehlenschlägers vaar-sang med fokus på fremstillingen af naturen Digtet kan læses her: http://www.kalliope.org/da/digt.pl?longdid=oehlen1999062836 Al hjælp, eller noter modtages med kyshånd.
  • Let America Be America Again

    Forumindlæg
    Jeg vil bare spørge om der er nogen, der har notater til ”let america be america again”, som de vil dele med mig :).. sidder nemlig i en vanskelig situation- kan ik rigtig analysere digtet :S
  • Guldhornene - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der kan fortælle mig hvad Oehlenschlägers hensigt har været med at skrive Guldhornene? Og er der nogen der kan komme med en analyse og fortolkningen af digtet? Kh. Nunu
  • Hjælp!?!

    Forumindlæg
    skal op i mundtlig dansk på mandag, og har trukket et gammelt digt. har så valgt ved frokosten af Johannes v jensen, men kan ikke finde noget om den!?! nogen der vil hjælpe mig? evt en analyse af den
  • N.F. Grundtvig - Danmarks Trøst - Hvad betyder denne sætning?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med en analyse af Danmarks Trøst, men jeg sidder fast i sætningen: "Naar Faa har for meget og Færre for lidt" Hvad betyder det i denne kontekst? Jeg har vedhæftet digtet.
  • Den fattige piges sang ved vuggen

    Forumindlæg
    Er der nogle der på nogen måder har beskæftiget sig med digtet "den fattige piges sang ved vuggen" ? Skal lave en nykritisk analyse og har haft en del problemer ..
  • Haster. Michael Strunge. hjælp

    Forumindlæg
    Hey er der nogen der har lavet nogle analyser af Michael Strunges digte fra digtesamlinegn: SKRIGERNE? hvis ja, så kunne det være utrolig dejligt hvis jeg kunne kikke på dem, for at få ins... ;D
  • Hjælp?!

    Forumindlæg
    Nogen, der har skrevet en analyse/fortolkning af Dan Türells digt "Der er så dejligt ude på landet"? Eller bare nogen, der har skrevet en kronik, hvor der argumenteres enten for eller imod storbyen og/eller landet?
  • Mælkelykken af Katinka My Jones

    Forumindlæg
    Helloo:) Jeg tænkte på, om der var nogen, der havde analyseret digtsamlingen Mælkelykken af Katinka My Jones, og kunne anbefale ét digt, der kan repræsentere digtsamlingen som en helhed?:) Tak på forhånd:))
  • Tove Ditlevsen - Når du forlader mig

    Forumindlæg
    Hej, Sidder med nogle digte fra Tove Ditlevsen - er der nogen der kan hjælpe med at analyserer "Når du forlader mig? - skal skrive SRP om Stress og depression :) Mvh Cecilie
  • Dansk dansk dansk

    Forumindlæg
    Hej, Undskyld, men det haster lidt. Er der nogen, der har nogle gode links til en oversigt, hvor der kort står, hvad man skal huske, når man skriver fx essay, debat, anmeldelse, kronik, analyserer digt, m.m.? (jeg har ikke selv kunne finde nogen) Tak.
  • Hjælp :D

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med min opgave. Jeg skal analysere et digt og fortælle om metaforene. Det er følgende spørgsmål, jeg har problemer med: * Hvad er kildeområdet? * Hvad er målområdet? Hvordan finder man kilde og måloråderne?
  • yahya hassan

    Forumindlæg
    hej, vil spørge om der er nogle der sidder med en analyse af " en radius af 100 meter" af yahya hassan. ville også spørge om der er nogle der har nogle gode analysemodeler til yahya hassans digte.
  • højt fra træets grønne top

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere den kendte julesang - højt fra træets grønne top, men har brug for lidt hjælp! Mine spørgsmål er så: Hvordan er kønsrollerne i sangen Guds og religionens rolle i digtet.
  • Hunger - Vita Andersen

    Forumindlæg
    Hej Alle Jer Derude :) Nogen som har læst digtet Hunger af Vita Andersen og som kan komme med nogen fortolkninger af den.. ? Skal nemlig analyser den og det ville være godt og hører andres meninger og fortolkninger af den. På forhånd tak og MVH Mig