Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7161 til 7180 af 11183
  • Evolution

    Forumindlæg
    Vi har haft 8 timers undervisning om evolution,skal snart op i biologi eksamen hvis jeg kommer op i evolution vil ikke hvad jeg skal sige. Jeg forstår ikke særlig meget om det. Er der nogen der kan sige hvad er der mest vigtigt iforbindelse med evolutionen, og har måske nogle forslag. tak
  • Haster..plz hjælp hvis i ved noget!

    Forumindlæg
    Jeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt.
  • ordbog - advancerede fagudtryk

    Forumindlæg
    hejsa (: ! Kender I en god online ordbog til advancerede fagudtryk b.l.a indenfor biologien? Ord jeg søger er bla: nakkeklap, senehinde, årehinde, synsbaner, synsnervekrydsning, synsnerve, synsbank, nervetråde,
  • HURTIG HJÆLP

    Forumindlæg
    YO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem?
  • Eksamen i morgen!!

    Forumindlæg
    jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis I BIOLOGI men har fået et ark hvor der tales om Meyer-Overton korrelationen er der please nogen der vil forklare hvad den går ud på har fundet artiklen på nettet http://www.aktuelnat.au.dk/pdf99_4/an4-7.pdf se side 5 PÅ FORHÅND TAK :)
  • Smoltifisering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal biologi B niveau eksamen mandag og har derfor forklaret det der sker med en Laks når den skal fra ferskvand til saltvand. Jeg har lidt svært ved at forstå at den ved diffusion og osmose omstiller sig.
  • Kromatid - hvad er det?

    Forumindlæg
    Er et kromatid=et kromosom? Altså to ord for det samme - eller består et kromosom af et kromatid (og i så fald hvad er forskellen?). Vil gerne have besvaret ovenstående spørgsmål hvis nogen har tid :) (Og hvis du har über meget tid må du gerne kigge på mit indlæg om Mendels love, også under biologi)
  • Bio-eksamen imorgen!

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg skal til eksamen i biologi imorgen, c-niveau. Mit spørgsmål går på hvor i kroppen enzymer dannes og så viljeg høre om nogen har en oversigt over de funktioner enzymerne har i kroppen?! Mvh. Fie
  • Eksamen (A-niveau)

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har prøvet at kigge efter, hvordan et spørgsmål kunne lyde til eksamen i biologi på A-niveau.. Men jeg kunne kun finde spørgsmål til nogle på c-niveau.. Er der nogle der kan komme med et eksempel? På forhånd tak
  • ny reform

    Forumindlæg
    Hej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig?
  • Karakterer på ny reform.

    Forumindlæg
    Jeg er opgavereadaktør i biologi og engelsk. Jeg har i de sidste uger godkendt opgaver fra både den nye og den gamle reform. Jeg ville gerne spørge om der generelt ikke gives karakterer for opgaver på den nye reform. der er meget få opgaver fra den nye reform hvor der er opgivet en karakter.
  • EN DER VIL RETTE SRP? GODE PENGE GIVES!!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg leder efter en som vil rette min SRP i biologi (A) og historie (A) omkring emnet doping. Der gives naturligvis en god "løn", så hvis du er interesseret, så skriv endelig en privatbesked! Vh. 3.g elev.
  • en passende problemstilling

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne finde en problemstilling til mine arbejdsspørgesmål, er der nogen der kan hjælpe Hvor er der vand (geo)? Hvad sker der løbende ud af dit afløb (f/K)? Hvilke trusler er der med vores drikkevand (Biologi)?
  • Hvornår var første gang man hørte om antibiotisk resistens?

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder lige pt. og skriver SRP og antibiotika og infektionssygdomme i Biologi og Historie. Jeg håber, at der sidder nogle kloger hoveder deruder som kan svare på mit spørgsmål På forhånd tak!
  • RESPIRATION

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en biologi journal om respiration og fotosyntese. Jeg er kommet i tvivl om respiration er noget, der kun sker om natten, eller foregår det både dag og nat? Kan i evt. uddybe. Mange tak på forhånd.
  • HJÆLP! DET HASTER!!!

    Forumindlæg
    Kalder alle kemi, biologi og bioteknologi mennesker! Hvorfor tilsættes bufferopløsning (pH=4), og har denne syre en effekt på sædcellernes bevægelighed? Har nogle et godt svar? Jeg skal bruge det i en rapport og mine google skills sucks! TAK PÅ FORHÅND!
  • Temperatur indflydelse på fotosyntesen?

    Forumindlæg
    Hej ' Jeg er ved at lave biologi rapport om fotosyntesen til en afvæksling. Et spørgsmål hedder, hvordan man vil formode en ændring i temeratur vil påvirke fotosyntesens størrelse, ved ellers normale omstændigheder. Er det koldt/varmt og positivt/negativt ??
  • SRP om Kolera. Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder og skriver en SRP opgave om kolera. Jeg har biologi på A niveau, og skal redegøre for, hvilken molekylære og cellulære årsager der er til udviklingen af sygdommen kolera. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det. Håber meget der er en der kan og gider hjælpe mig :) Hi...
  • Økologi - Fosfor

    Forumindlæg
    I forbindelse med en biologi rapport, sad jeg lige og tænkte over noget: Hvad kan fosfatmangel egentlig betyde for planters vækst og stofskifte? Hvorfor er kun en begænset del af jordens fosforpulje tilgængelig for planterne? Tak på forhånd :)
  • Arter

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave for i biologi, hvori jeg skal diskutere om denne sætning. Jeg vil bare vide, hvad i synes om denne sætning og hvordan i ville diskutere det, er i enig med sætningen? Og tak på forhånd. :) Sætningen : "Professor afgøre om det er en art eller ej"