Søgning på: analyse af digte. Resultater: 701 til 720 af 26633
-
Tyske digte
ForumindlægEr der nogen der kender nogle tyske digte? Eller hjemmesider med tyske digte? Det kan være kærligheds - eller venskabs digte (hvis man kan kalde dem det.) Det kan være både kendte og ukendte digte. -
Danse Analyse af Midsommervisen
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til at få svar på disse spørgsmål. Jeg har trukket "Danskhed i historisk perspektiv" og har valgt at analysere Midsommervisen 1885. Hvis man har tid må man også gerne hjælpe mig med at finde en sammenhæng mellem digtet og "Det morderne gennmburd" (s... -
Analyse hjælp- eksamen :)
ForumindlægHejsa :) Jeg er igang med at analysere N.F.S Grundtvigs digt "langt højere bjerge" aka. "Danmarks trøst". Er der nogle, som kan svare mig på, hvorfor de to sidste strofer er fjernet i "langt højere bjerge"? Det andet spørgsmål: Hvad kalder man det, når samtlige s... -
Analyse - Kanariefuglens begravelse
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal analysere Klaus Rifbjergs digt "Kanariefuglens begravelse" og har virkelig svært ved at få taget hul på det... Har overvejet om det kunne have noget med kristendom at gøre?! Håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe mig igang! - Julie -
Lyrik og digte!=??
ForumindlægNogen der er god til digte??? Eli -
Lyrisk digt
ForumindlægHeij:-) - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad er lyrisk digt og hvad kendetegner sådan et digt?:) -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde”
ForumindlægHej allesammen!Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de kol... -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde”
ForumindlægHej allesammen! Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de ko... -
Mangler et digt..!!
ForumindlægHej alleJeg sidder her og skal til at skrive 1.g danskopgave og mangler et digt. Det skal være et digt der har noget narcissistisk i sig og helst være af Michael Strunge. Er der nogle der kender et. Ville hjælpe mig en del..! -
Analyse af De Mørke Fugle
ForumindlægHej alle! Jeg har virkelig brug for hjælp til at analysere De mørke fugle af Otto Gelsted. Håber i kan hjælpe!!! :-) -
Komparativ analyse s:
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay hvor jeg skal lave en komparativ analyse og fortolkning af et digt fra Edgar Poe og et fra Andrew Marvell. Jeg har søgt, men har ikke rigtig kunne finde noget om det. Jeg er lidt itvivl om jeg først skal analyse digtene et efter et og så bagefter sammen... -
Gode skagensmalerier man kan analysere
ForumindlægHej folk :) Jeg skal op til Dansk mundtlig prøveform B snart. Jeg har om skagensmalerier og skal derfor finde et maleri som man kan analyser meget ned i dybden, men stadigvæk ikke for svær. Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan analysere? og hvad jeg skal gøre for at få pluspoint, til ... -
Digt om vektorer
ForumindlægJeg skal skrive et digt om vektorer og jeg er helt "lost", det skal indholde: projektion, skalarprodukt, vektorkoordinat, længde, vinkel. Jeg har super meget bruge for hjælp. Hilsen Justian -
Snedronningen analyse plz hjælp
ForumindlægHey er der nogen der har en fortolkning af slutningen af H.C. Andersens eventyr Snedronningen? Jeg har svært ved at analysere den del hvor Gerda og Kay finder ud af, at de er blevet voksne, men stadig børn i hjerterne og digtets beydningen i handlingen:"Roserne vokse i dale,Der får vi barn J... -
Digte og lyrik
ForumindlægHvad er forskellen på digt og lyrik? Genretræk?? Tak på forhånd :-) -
Analyse af "Kysset" af Emil Aarestrup
ForumindlægHej. Jeg skal analysere digtet "Kysset" af Emil Aarestrup i min DHO. Jeg skriver i dansk. Jeg har lidt problemer med at finde meningen bag digtet. Jeg ved, at jeg skal inddrage Romantismen, det erotiske, det forbudte i analysen. Men jeg har også lidt problemer ved at forstå om det Aar... -
Analyse model til anmeldser (haster)
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde en god gratis analysemodel til anmeldelser på nettet? Jeg kan ikke finde nogen. Jeg er i gang med 24 timers forberedelse til morgen. Så det haster lidt. -
Analyse - træk ?
ForumindlægHej (: Jeg står i den (lidt halv sørgelige) situation at jeg skal til årsprøve i dansk i morgen, - og der er pænt stor sandsynlighed at alle de 3 emner der er at vælge i mellem, er analyser af novelle, digte osv. Jeg tror i hvertfald nok de alle er analyser og af en eller anden grund er alle min... -
Hjælp til sammenligning, analyse
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til 10. klasses eksamen d. 8 juni, og har valgt at analysere digtet ''Følgesvenden'' af Cecil Bødker. Er der nogen herinde, som ligger inde med noglen notater jeg UDELUKKENDE skal bruge til at sammenligne? Det er OVERHOVEDET ikke til at finde noget på nett... -
Hjælp til analyse og fortolkning.
ForumindlægHej.Jeg ville være glad, hvis der er nogle, som har et bud på en analyse og fortolkning af dette digt evt. med en overskrift, der passer til tolkningen.Digtet:De der ikke kender mig vil påstå,at jeg ikke er så grusom, så ondog ubarmhjertlig som jeg er...de tør ikke;de der kender mig så godt, så g...
