Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7221 til 7240 af 14099
-
Sørestauering
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ved at lave en biologi aflevering (har vedhæftet den som fil), og kan slet ikke finde ud af de første tre opgaver! Jeg håber der er nogle, som vil hjælpe mig. Hilsens Signe. Tak på forhånd! -
Hjælp mig! please.
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp!Hvad menes med adaption af temperatur receptorer??Hvordan forklar mig om varme-og kulde sanserne? -er de relative eller absolutte?Hvad menes med sensorisk adaption??Please hjælpo mig, jeg skal snart op i biologi eksamen. -
hjælp til problemformulering i AT kommunikation
ForumindlægHej :) jeg har tænkt mig at skrive om forelskelse og netdating i fagene samfundsfag og biologi - jeg har dog svært ved at finde frem til den rette problemformulering.. så jeg håber at i har nogle forslag eller bare noget information som kan være inspiration :) på forhånd tak! -
Held og lykke!!!
ForumindlægHeld og lykke til alle, der er så (u)heldige at skulle op i biologi!Jeg fik 7 i årskarakter, men 10 her til eksamen i dag. Det er bare fedt. Læs, læs og læs, så kan det ikke gå helt galt :DHygz -
Hvad kunne man tænke sig at det isolerede DNA kunne benyttes til?
ForumindlægHej jeg har en biologi rapport for og mangler hjælpe til et spørgsmål i diskussionen. Det går ud på at isolere et DNA fra løget. Og så har jeg fået det her spørgsmål og kunne godt bruge lidt hjælpe. Hvad kunne man tænke sig at det isolerede DNA kunne benyttes til? Tusind tak på forhånd:-) -
vippespirometer
Forumindlæghej! jeg sidder her og er midt i min biologi rapport der handler om lungerumfang, men der er en ting som jeg ikke helt kan finde ud af. jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af hvad en cm svare til på kurverne. jeg håber der er nogen der gider at hjælpe mig med det, for jeg skal have fremgangsmå... -
Hvor og til hvad i organismen benyttes de forskellige produkter, der fremkommer ved fordøjelsen af fedtstof?
ForumindlægHej Jeg er igang med en biologi opgave der omhandler nedbryding af fedt hvor jeg har fået følgende spørgsmål "Hvor og til hvad i organismen benyttes de forskellige produkter, der fremkommer ved fordøjelsen af fedtstof?" - Er der nogen der kender eller har svaret på forhånd t... -
Help
ForumindlægHejsa alle sammen...!Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt i biologi:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdfJeg er særlig intersseret i opgaverne: 3,4 og 6.Håber, at høre fra nogen:-)På forhånd tak Line -
Enzymaktivitet i vaskepulver
ForumindlægJeg sidder med en biologi aflevering om Enzymaktivitet i vaskepulver. Jeg er stort set færdig men har et lille problem. Jeg aner ikke hvad Hypotesen er... Så jeg tænkte der måske sad et lille geni som kunne hjælpe mig lidt.... Så ville jeg blive lykkelig. -
genitiske fingeraftryk og DNA
ForumindlægHej :) jeg håber at der er nogen der gider og svar mig i dag. Har virkelige brug for hjælppppppppppppp vi har fået en biologi rapport og den skal afleveres imorgen, har svaret alle spørgsmålene undtagen en. 1) kunne DNA prøverene adskilles fra hinanden, hvis det kun var enzym 1 der var blevet... -
Protein
ForumindlægHejJeg har i en aflevering i biologi fået stillet en opgave der lyder: Forklar KORT hvordan et protein normal syntetiseres!Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med det? En kort og korrekt forklaring måske???På forhånd tak -
Kildehenvisning
ForumindlægHejsa. :) Jeg har i forbindelse med min SRP om kolesterol i biologi og matematik fået kontakt til en forsker. Hvis jeg nu anvender stof som hun har fortalt om hvad skriver jeg så i min litteraturliste og kildehenvisning? Er der noget der hedder personlig samtale eller er det et form for interview? -
Landbruget, HASTER!!
ForumindlægHej!:) Jeg er igang med en biologi rapport, men jeg sidder i et problem. Sædskifte? Hvad er det? Spørgsmålene lyder: Hvorfor bruges sædskifte? Hvorfor er kløver en vigtig afgrøde ved sædskifte? Som sagt har jeg om Landbuget, Planteavl. HJÆLP! DET HASTER!!!! -
Krysningsskema
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål i biologi som lyder: En mands forældre har blodtype 0 og AB. Han har selv blodtype A. opstil et krysningsskema med forældrenes genotype og bestem mandens genotype Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig, da jeg meget lost... -
Energiforsyning
ForumindlægHej.Skal skrive en mindre afhandling om enmet bæredygtig energiforsyning. Er der nogen, der har gode ideer til hvad, jeg kan skrive om. Faget et kemi, men forslag der har relevans til fysik og eventuelt biologi er også velkomne.Mette. -
Hjælp til AT
ForumindlægHej venner :-) Er der en god, som er god til AT: Dansk A & Biologi C. Jeg har nogle problemformuleringer, som jeg gerne vil have en til at kigge på; også derudover se om de stemmer med min problemformulering. - Gerne over private beskeder tak. Mvh: Inna -
Tuberkulose SRP
ForumindlægHej (: jeg skal skrive om tuberkulose i fagene historie og biologi, men har svært ved at finde ud af noget kilde kritik til historie delen. jeg skal skrive om rødekors kampagne efter 2 verdenskrig. nogen der kan hjælpe? -
Fotosyntese
ForumindlægHej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen -
blomsterplanter
ForumindlægHej Jeg er ikke lige den skarpeste til faget biologi, og har derfor brug for lidt hjælp til følgende opgave: Jeg skal give en beskrivelse af blomsterplanternes livscyklus (generelle), hvor jeg også gør rede for bestøvning og befrugtning, Kunne også bruge nogle links på dansk om det... -
Den Grønne revolution og kemi
ForumindlægNogen der har en ide til hvordan man får kædet noget kemi ind i Den grønne Revolution? Min kemilærer mener at DNA og metoden til gensplejsning er mere biologi end kemi og godtager derfor ikke den del som dækkende.
