Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7281 til 7300 af 14099
-
klorofyl a = mål for plantens biomasse
ForumindlægI en biologi opgave, bliver der spurgt om følgende. "Forklar hvorfor koncentrationen af klorofyl-a kan andvendes som mål for planteplanktonets biomasse." Håber at nogle kan hjælpe med dette - på forhånd tak for hjælpen. -
PLEASE....red mig
ForumindlægHej Jeg sidder med en biologi rapport om blodtypebestemmelse, hvori jeg skal skrive noget om AB0 og Rhesus-systemet. Jeg skal også opstille et skema for dem, jeg har gjort det for AB0-systemet, men jeg ved ikke hvordan man opstiller et skema for rhesus-systemet. Jeg håber i vil hjælpe mig. -
Den kemiske proces i cider(reaktionslinje)
ForumindlægHej. Jeg skal lave en rapport om ciderfremstilling og her bliver der bedt om en beskrivelse af den kemiske proces (reaktions linje), men hvad er den kemiske proces udover gæring og hvad er reaktions linjen?? Nej jeg er ikke nørd til kemi eller biologi og kan ikke finde ud af det, så uddyben... -
Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !
Forumindlæghey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ? -
Spørgsmål til afgangsprøve
ForumindlægHej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n... -
Beregning af stofmængdekocnentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf -
En-bi: sukkerindtagelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
en-bi: sukkerindtagelse (AT)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd. -
Rapport
ForumindlægHej,Jeg skal til at lave min første Biologi rapport, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der gad at kigge på den/rette den????Der er nemlig også nogle ting jeg lige skal have på plads....Malfoyps. Det haster (som altid) da jeg skal aflevere den på fredag... -
Resistentproblematikken/Resistente bakterier
ForumindlægHej Jeg er igang med en eksmaensopgave i biologi hvor jeg skriver om antibiotika, resistente bakterier, resistensproblematikken og i den dur. Ville høre om nogle af jer derude har nogle erfaringer med emnet. Gode links, kontakter, forsøg osv. I må meget gerne skrive!\n -
Arterier og vener
ForumindlægHalløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er? -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Mac problemer...
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge i biologi om nogle få timer.... Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg lægger mit projekt over til USB stik. Har googlet om det i lang tid nu, men kan ikke finde noget.... Håber I kan hjælpe! M.h Mac idioten!!! -
Gensplejsning i E.coli
ForumindlægHej, er igang med en biologi om papir-gensplejsning i E.coli-bakterier...humant insulin. (tør-øvelse)Men jeg synes det bliver så forvirrende efter at man skal satte plasmidet ind i donorgenet. Nogen der kan forklarer mig det?? På forhånd tak..! -
Brændselscelle
ForumindlægDette er en blanding af et kemi og biologi spørgsmål .Jeg sidder og læser om brintteknologi og er stødt på et udsagn:I en brændselscelle er det endnu kun lykkes at få 5kg brint ud af 100 kg.100kg hvad? 100kg elektricitet/energi?Jeg håber i ved noget om dette og kan hjælpe :) -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Naturfagpakken.
ForumindlægHej folkens derude :) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i naturfag, hvor jeg selv skal vælge et emne som kombinerer kemi, biologi og geografi. Kan I give forslag til hvilke emner jeg kan komme ind på? Mange tak på forhånd. -
sjælden stofskiftesygdom
ForumindlægHej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak -
Tværfagligt eksamensprojekt - bio og geo
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: biologi og geografi. Mit spørgsmål lyder; om der er nogen, der har en kanon idé til mit emnevalg? Er ikke så kreativ selv mht. dette nemlig. :-)
