Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7281 til 7300 af 14099
  • klorofyl a = mål for plantens biomasse

    Forumindlæg
    I en biologi opgave, bliver der spurgt om følgende. "Forklar hvorfor koncentrationen af klorofyl-a kan andvendes som mål for planteplanktonets biomasse." Håber at nogle kan hjælpe med dette - på forhånd tak for hjælpen.
  • PLEASE....red mig

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en biologi rapport om blodtypebestemmelse, hvori jeg skal skrive noget om AB0 og Rhesus-systemet. Jeg skal også opstille et skema for dem, jeg har gjort det for AB0-systemet, men jeg ved ikke hvordan man opstiller et skema for rhesus-systemet. Jeg håber i vil hjælpe mig.
  • Den kemiske proces i cider(reaktionslinje)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave en rapport om ciderfremstilling og her bliver der bedt om en beskrivelse af den kemiske proces (reaktions linje), men hvad er den kemiske proces udover gæring og hvad er reaktions linjen?? Nej jeg er ikke nørd til kemi eller biologi og kan ikke finde ud af det, så uddyben...
  • Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !

    Forumindlæg
    hey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ?
  • Spørgsmål til afgangsprøve

    Forumindlæg
    Hej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n...
  • Beregning af stofmængdekocnentration

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf
  • En-bi: sukkerindtagelse

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd.
  • en-bi: sukkerindtagelse (AT)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd.
  • en-bi: sukkerindtagelse (AT)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd.
  • Rapport

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal til at lave min første Biologi rapport, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der gad at kigge på den/rette den????Der er nemlig også nogle ting jeg lige skal have på plads....Malfoyps. Det haster (som altid) da jeg skal aflevere den på fredag...
  • Resistentproblematikken/Resistente bakterier

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en eksmaensopgave i biologi hvor jeg skriver om antibiotika, resistente bakterier, resistensproblematikken og i den dur. Ville høre om nogle af jer derude har nogle erfaringer med emnet. Gode links, kontakter, forsøg osv. I må meget gerne skrive!\n
  • Arterier og vener

    Forumindlæg
    Halløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er?
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Mac problemer...

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal fremlægge i biologi om nogle få timer.... Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg lægger mit projekt over til USB stik. Har googlet om det i lang tid nu, men kan ikke finde noget.... Håber I kan hjælpe! M.h Mac idioten!!!
  • Gensplejsning i E.coli

    Forumindlæg
    Hej, er igang med en biologi om papir-gensplejsning i E.coli-bakterier...humant insulin. (tør-øvelse)Men jeg synes det bliver så forvirrende efter at man skal satte plasmidet ind i donorgenet. Nogen der kan forklarer mig det?? På forhånd tak..!
  • Brændselscelle

    Forumindlæg
    Dette er en blanding af et kemi og biologi spørgsmål .Jeg sidder og læser om brintteknologi og er stødt på et udsagn:I en brændselscelle er det endnu kun lykkes at få 5kg brint ud af 100 kg.100kg hvad? 100kg elektricitet/energi?Jeg håber i ved noget om dette og kan hjælpe :)
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • Naturfagpakken.

    Forumindlæg
    Hej folkens derude :) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i naturfag, hvor jeg selv skal vælge et emne som kombinerer kemi, biologi og geografi. Kan I give forslag til hvilke emner jeg kan komme ind på? Mange tak på forhånd.
  • sjælden stofskiftesygdom

    Forumindlæg
    Hej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak
  • Tværfagligt eksamensprojekt - bio og geo

    Forumindlæg
    Jeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: biologi og geografi. Mit spørgsmål lyder; om der er nogen, der har en kanon idé til mit emnevalg? Er ikke så kreativ selv mht. dette nemlig. :-)