Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7341 til 7360 af 14099
  • Sukker

    Forumindlæg
    Hej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur?
  • Den spanske syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang.
  • HJÆLP TIL RAPPORT!!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal aflevere en en biologi rapport inden længe, men jeg har et spørgsmål, jeg ikke helt forstår. Det kunne være godt, hvis nogen herinde havde svaret :) Spørgsmålet er følgende: hvilke typer af organismer kan forårsage seksuelt overførte sygdomme?
  • noter til disse emner

    Forumindlæg
    Har nogen noter til disse emner i biologi; - Proteiner samt proteinsyntesen - Primærproduktion - Lungerne, hjertet og kredsløbet - Diagnostik og bioteknologi (jeg ved der er en masse på nettet, men noterne synes jeg er mere forståelige, så det vil være en stor hjælp).
  • AT fedme

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe!
  • Reaktionstiden i nervesystemet.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med at lave en biologi rapport og sidder devsærre fast ved et af spørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Hvad helt konkret bruges reaktionstiden til i nervesystemet? Håber i kan svare mig. Hav en god dag:)
  • HJÆLP til ét spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver biologi rapport til i morgen, og får så et spørgsmål i min diskussion: Hvilke konsekvenser kan man forvente hvis der udledes spildevand med højt indhold af organisk stof til en sø eller et vandløb? Er der nogle som ved det, det vil være en kæmpe hjælp! :-)
  • Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp.
  • Haster! Hvad er iltsaturation?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i biologi B om lidt, og skal i forbindelse med blod, snakke om folk der lever i bjergegnes evne til at leve i iltfattig luft. I den forbindelse skal jeg bruge ordet ILTSATURATION Er der nogen der kan definere det for mig? Mvh Nikolaj
  • 3. årsopgave - forslag?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal til at vælge 3. årsopgave. Har besluttet mig for at skrive i bioteknologi, hvor jeg ligger meget vægt på biologi-delen. Ville hører om der er nogen som har nogle gode forslag til nogle emner?
  • Ventrikler

    Forumindlæg
    Hej alle sammen..<3 Jeg skal jo skrive denne her biologi opgave, og jeg skal skrive noget om ventrikler. Kan ikke finde noget på internettet. Er der nogen af Jer der ved noget, så skriv lige ??. Puk..<33
  • SSO - eksempel på problemformulering

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal snart til at skrive sso i biologi, og er i gang med at diskutere min fremtidige problemformulering med min vejleder. Er der muligvis nogen som har lavet sin sso i immunology, og som kan vise mig et eksempel på en problemformulering. helst en som henviser til en eller anden sygdo...
  • AT 2016 - grænser - stamceller

    Forumindlæg
    Hej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden?
  • Hvordan får I gjort cellevægen og membranen permeabel?

    Forumindlæg
    hej. Er i gang med biologi opgave, hvor jeg skal svare på ovenstående spørgsmål..? Forstår dog ikke helt. Håber der er nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare? "Hvordan får I gjort cellevæggen og membranen permeabel?" Tusind tak på forhånd
  • Kendetegn??

    Forumindlæg
    Hey ! jeg er i gang med en kemi/biologi opgave. Og jeg kan ikke rigtig finde nogen steder, hvor der står noget om opbygningen af og kendetegn ved ion- og molekyleforbindelser. Så hvis der enten er nogen, der kan forklare mig lidt om det eller sende et link? På forhånd tak (:
  • HJææælp til kemi opgave..2

    Forumindlæg
    HEEy..det er mig igen.. jeg ville spørge om der er nogen der lige kan finde noget om ethanols omsætning i kroppen? jeg har søgt i nogle biologi bøger, men det er noget lidt avenceret noget..er der nogen der kan finde noget lidt nemmere noget som jeg kan forstår;)..
  • Fruktose

    Forumindlæg
    Hejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd.
  • 7-helix receptorens funktionsmåde.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet.
  • opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790
  • Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti

    Forumindlæg
    Jeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej.