Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7361 til 7380 af 25374
  • Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s
  • Gode Råd og Links

    Forumindlæg
    Hey!! jeg skal til xamen på onsdag og ville bare spørge om der ikke er nogen der kan give mig nogle vink om hvordan det foregår og nogle gode links til emnerne: - WW2 - Danskhed - Den Kolde Krig - Demokratisering af DK Håber i vil hjælpe en stakkels dreng i nød:D
  • Enevælde overalt i europa?

    Forumindlæg
    Var England og Holland de eneste steder i Europa som aldrig fik enevælde?
  • DHO om kvinderettigheder

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart skrive en DHO om kvinderettigheder. Er der nogen som kan komme med nogle gode råd, og evt. nogle forslag til hvad jeg kan fordybe mig i? På forhånd tak! :)
  • Karakterer på forskellige niveauer og gennemsnit?

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har hørt noget om, at A-niveaufags karakterer tæller mere på gennemsnittet end f.eks. B- og C-fag. Passer dette - og i så fald - hvor meget tæller en karakter på hvert niveau i forhold til gennemsnittet?
  • Synopse

    Forumindlæg
    Hejsa. Min veninde og jeg er i gang med at lave en synopse. Om Buckingham Palace. På engelsk. Men vi er lidt lost, så vi kunne godt bruge lidt hjælp hvis der er nogen der har tid. Jeg smider lige det ind vi har lavet, og så kan i, hvis i har lyst, give os nogle forslag :) Main topic: Sights ...
  • Dansk/Psykologi AT

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak!
  • DARWIN OG EVOLUTIONSTEORIEN ???

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle her som kan fortælle mig hvad Evolutionsteorien gik ud på??? er lidt lost... og er der nogle der har skrevet opgaver om Darwin? jeg er nemlig igang med at skrive en opgave og mangler et skub i bagdelen, så det kunen være rart hvis nogle gad at fortælle lidt hvad de kom ind un...
  • noter

    Forumindlæg
    nogle der evt, har nogle noter til foran alteret af herman bang?
  • Ekspressionisme?

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvad "Ekspressionisme" går ud på. Jeg er klar over at det er en kunstretning, med stærke og rene farver. Men hvad var formålet med det og hvorfor? Tak på forhånd!
  • Analysemodel til DHO?

    Forumindlæg
    Hej I min DHO vil jeg først analysere en sang (en sang skrevet af rødstrømpebevægelsen til en af deres demonstrationer), og dernæst et citat (fra en rødstrømpe), men jeg er i tvivl om, hvilke analysemodeller, jeg skal bruge til de to analyser. Nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • KROP (for romerne)

    Forumindlæg
    Hvordan var rtorikkn egentlig som politisk virkemiddel under Romerriget? -
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har brug for en tysk tekst til eksamen som skal handle om Freizeit und Freunde. Håber virkelig i kan hjelpe mig :)
  • Det Arabiske Forår (projekt opgave)

    Forumindlæg
    Hej jeg har om Det Arabiske Forår, men jeg ved slet ikke, hvilket produkt jeg kan have til emnet. Jeg havde tænkt på at lave en film om det der skete. Tager gerne imod gode ideer:)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Nogen der kan give et kort resume af "Mein Zehnter Mord" af Milena Moser.
  • Synopsis - Døden

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal op i mundtligt dansk (9.klasse), og som fordybelsesområde trak jeg døden. Jeg tænkte på, om nogle af jer kendte en god novelle om døden. Tak på forhånd.
  • Produkt til psykisk syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med projektuge i 9. klasse, og jeg har problemer med at finde ud af et produkt. Jeg har om "På grænsen til at være psykisk syg" - jeg kommer til at komme rigtig meget ind med deres liv, og jeg synes det er svært at finde en ide til et produkt. Har i nogle ideer vil...
  • Hvordan fremlægger man en analyse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal på mandag fremlægge en ana lyse af Kongeloven 1665, men jeg har ingen analse om, hvordan og hvorledes man fremlægger sådan en analyse. Hvad man skal have med, og hvad man ikke skal. Skal man have citater med? Hvordan? Al hjælp er velkommen. Tak.
  • Gener - Haster!

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op i en prøve i morgen vedrørende celler og gener. mit spørgsmål går ud på: hvordan er opbygningen af et gen i en celle, og hvor er det placeres? håber i kan hjælpe :)
  • Analyse - Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med at skrive DHO-opgave. Jeg skal skrive en analyse som skal fylde 6-7 sider. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal skrive det op, og hvordan man i det hele taget skal gribe en analyse an.. Håber der er nogle der vil hjælpe! Det haster :-)