Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7401 til 7420 af 14099
  • klorofyl

    Forumindlæg
    hej der stod i min biologi bog at 1. solstråling flyttes i glukosemolekylet som kemisk bundet energi ? 2.klorofylet kan ved hjælp af lysenergi fra solen spalte vandmolekyler i ilt og brint 2.mener de den her c6H12O6 håber for svar
  • Hypotese - Anabaena

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med dette spørgsmål i biologi, som jeg har lidt problemer med, - Opstil en hypotese til forklaring af, hvorfor alger kan have en fordel af at være giftproducerende? - Angiv fremgangsmåde for et eksperiment, hvorved du kan undersøge din hypo...
  • Haster..plz hjælp hvis i ved noget!

    Forumindlæg
    Jeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt.
  • Evolution

    Forumindlæg
    Vi har haft 8 timers undervisning om evolution,skal snart op i biologi eksamen hvis jeg kommer op i evolution vil ikke hvad jeg skal sige. Jeg forstår ikke særlig meget om det. Er der nogen der kan sige hvad er der mest vigtigt iforbindelse med evolutionen, og har måske nogle forslag. tak
  • ordbog - advancerede fagudtryk

    Forumindlæg
    hejsa (: ! Kender I en god online ordbog til advancerede fagudtryk b.l.a indenfor biologien? Ord jeg søger er bla: nakkeklap, senehinde, årehinde, synsbaner, synsnervekrydsning, synsnerve, synsbank, nervetråde,
  • HURTIG HJÆLP

    Forumindlæg
    YO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem?
  • Eksamen i morgen!!

    Forumindlæg
    jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis I BIOLOGI men har fået et ark hvor der tales om Meyer-Overton korrelationen er der please nogen der vil forklare hvad den går ud på har fundet artiklen på nettet http://www.aktuelnat.au.dk/pdf99_4/an4-7.pdf se side 5 PÅ FORHÅND TAK :)
  • Smoltifisering

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal biologi B niveau eksamen mandag og har derfor forklaret det der sker med en Laks når den skal fra ferskvand til saltvand. Jeg har lidt svært ved at forstå at den ved diffusion og osmose omstiller sig.
  • Kromatid - hvad er det?

    Forumindlæg
    Er et kromatid=et kromosom? Altså to ord for det samme - eller består et kromosom af et kromatid (og i så fald hvad er forskellen?). Vil gerne have besvaret ovenstående spørgsmål hvis nogen har tid :) (Og hvis du har über meget tid må du gerne kigge på mit indlæg om Mendels love, også under biologi)
  • Bio-eksamen imorgen!

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg skal til eksamen i biologi imorgen, c-niveau. Mit spørgsmål går på hvor i kroppen enzymer dannes og så viljeg høre om nogen har en oversigt over de funktioner enzymerne har i kroppen?! Mvh. Fie
  • Eksamen (A-niveau)

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har prøvet at kigge efter, hvordan et spørgsmål kunne lyde til eksamen i biologi på A-niveau.. Men jeg kunne kun finde spørgsmål til nogle på c-niveau.. Er der nogle der kan komme med et eksempel? På forhånd tak
  • Bio. + old.

    Forumindlæg
    Hej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:)
  • EN DER VIL RETTE SRP? GODE PENGE GIVES!!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg leder efter en som vil rette min SRP i biologi (A) og historie (A) omkring emnet doping. Der gives naturligvis en god "løn", så hvis du er interesseret, så skriv endelig en privatbesked! Vh. 3.g elev.
  • en passende problemstilling

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne finde en problemstilling til mine arbejdsspørgesmål, er der nogen der kan hjælpe Hvor er der vand (geo)? Hvad sker der løbende ud af dit afløb (f/K)? Hvilke trusler er der med vores drikkevand (Biologi)?
  • ny reform

    Forumindlæg
    Hej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig?
  • Karakterer på ny reform.

    Forumindlæg
    Jeg er opgavereadaktør i biologi og engelsk. Jeg har i de sidste uger godkendt opgaver fra både den nye og den gamle reform. Jeg ville gerne spørge om der generelt ikke gives karakterer for opgaver på den nye reform. der er meget få opgaver fra den nye reform hvor der er opgivet en karakter.
  • Hvornår var første gang man hørte om antibiotisk resistens?

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder lige pt. og skriver SRP og antibiotika og infektionssygdomme i Biologi og Historie. Jeg håber, at der sidder nogle kloger hoveder deruder som kan svare på mit spørgsmål På forhånd tak!
  • HJÆLP! DET HASTER!!!

    Forumindlæg
    Kalder alle kemi, biologi og bioteknologi mennesker! Hvorfor tilsættes bufferopløsning (pH=4), og har denne syre en effekt på sædcellernes bevægelighed? Har nogle et godt svar? Jeg skal bruge det i en rapport og mine google skills sucks! TAK PÅ FORHÅND!
  • Koncentration af Laktat

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke?
  • Insulin eller malaria

    Forumindlæg
    hey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :)