Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7461 til 7480 af 33650
-
Matas
ForumindlægVed nogen hvornår reklamen er blevet udgivet (årstal) ? Tak på forhånd -
diskussion
ForumindlægHej. Jeg har en dansk historieopgave for, hvor jeg skal gå i gang med at skrive en diskussion i forhold til Danmark omkring 1800-tallet, hvor de tabte mod England. Men også nationalsangen af Adam Oehlenschläger "Det er et yndigt land". Er der nogem som har en ide om hvordan jeg kan st... -
Da Vinci Mysteriet?
ForumindlægHej alle:D håber der er nogle der kan hjælpe med følgende spørgsmål.. synes det er lidt svært.. Diskutere hvorvidt virkelighedsreferencerne har betydning for bogen som helhed? -
sveriges statsminister.
Forumindlæghej alle sammen mig og en veninde er ved at lave en opgave om sverige vi er begge blondiner så vi er ikke så kloge, hahahah!! ej men er der nogen der ved noget om sveriges statsminister??? hurtigt svar tak.... ;-) -
Romantikken
ForumindlægHej. :) Er der nogle der kan fortælle mig hvad budskabet typisk er i litteratur skrevet i romantikken? Er det "bare" nationalfølelse, hyldest til naturen/kærlighed, og fænomenernes verden vs. ideernes? Er lidt i tvivl.. -
Hvilke AT-forløb?
ForumindlægHejJeg vil godt vide hvilke AT-forløb andre har haft i 1.g og hvilke fag der har deltaget. Selv har jeg haft følgende:De Olympiske lege: id, bi, ol, fyCentralperspektivets Fødsel i Billedkunsten: bk, DA, maFamilie- og Lokalhistorie: HI, sa, ma, na, DA, EnRusmidler: bi, Ke, saDet Naturvidenskabeli... -
HC Andersen
Forumindlægjeg har fået en tekst af HC Andersen "Den lykkelige familie" og jeg kan ikke forstå den OVERHOVEDT!! HVRDAN KAN DEN TEKST RELATERE TIL HANS LIV ???? -
Hjælp til udfyldelse af ansøgning til Åbent Universitet
ForumindlægHejJeg skriver på vegne af min veninde, som ikke har mulighed for internet adgang. Hun har fået udfyldt en ansøgning til Åbent Universitet http://aabentuniversitet.hum.ku.dk/ansoeg/skema/Hun sidder med et skema, men der står Nr på. Men på selve hjemmesiden ud fra de forskellige fag, kan hun ikke ... -
1 højnivaeu fag Eksamen!?
ForumindlægHey derude.. Er rigtig forvirret. Skal op i Idræt, Old, Mat, Rel... Dvs. kun 1 høj nivaeu fag.. Så vidt jeg kan huske skal man op i mindst 2 ? Eller WHAT ? -
usikker om dette stykke
Forumindlæghej derude er lidt usikker på dette stykke? nogen der vil hjælpe In der Gesichte „Nicht einer zuviel“ hören wir eine Erzählung, vermutlich von einem Schüler, über der Studienrat Dr. K. Der Vierziger Jahre Man unterrichtet der Schülers Klasse in Gesichte und Deutsch. -
Til alle fra NAKSKOV Gymnasium
ForumindlægNogle, der kender læreren TG (Tom Gotthold Jensen) - han har matematik. Han skal rette mit SRP, og jeg vil vide hvad han ligger vægt på og om han er stram med karakterene (: C. -
Græsk matematik
ForumindlægHej :) Sidder desperat og kigger efter kilder til antikkens Grækenland til srp, men jeg kan bare ikke finde nogle. Tænkte på om der var nogle der ved noget om det eller har skevet om det der kan hjælpe? -
Metode
ForumindlægHvad skal skrive i metode? min emne er batterier -
Boganmeldelse
ForumindlægHej jeg ville gerne spørger om hvad er fortælle tid og fortalt tid i bogen øje for øje? jeg kan ikke finde ud af det det ville være en kæmpe hjælp :) -
skriftlig engelsk eksamen 2010 b-niveau
ForumindlægHej. Er der nogen som allerede har været oppe i skriftlig engelsk eksamen b-niveau 2010 ? Jeg ville blot høre om hvad dette års emne omhandler, så jeg evt. ville kunne forberede mig inden min skriftlige eksamen. -
Kronologisk, flashback - forklaring...
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare og eventuelt komme med et eksempel på en kronologisk rækkefølge og hvad flashback er? Forstår det ikke helt. I må meget gerne komme med et eksempel, det ville være super. Takker på forhånd -
Stil
ForumindlægHey everybody. Jeg har stil for til imorgen, og jeg er kommet ind i det problem, at jeg ikke forstår opgaven som lyder: Forstil dig, at du enten a. Var ombord på flyet b. Så ulykken fra jorden. -Det jeg ikke forstår er om jeg skal skrive den med mig som jeg-fortæller, eller om jeg gerne må s... -
Epos - Anaylyse og Fortolkning?
ForumindlægSider og læser op til min old eksammen, men er i tvivl om hvordan et Epos skal analyseres? på forhånd tak -
Føljeton eller reportage?
ForumindlægHej derude! Jeg skal skrive en dansk aflevering om Herman Bangs "Fra Lighuset", men jeg er lidt i tvivl, om det er en føljeton (og i så fald hvorfor) eller om det er en reportage? -
Feminisme !
Forumindlæg- Hejsa! Jeg har et emne om feminisme, og der er noget jeg fisker efter, som jeg ikke kan få fat på.. - Hvad gjorde kvinderne, for at få stemmeret?
