Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7561 til 7580 af 26633
-
HATSER
ForumindlægHejsa jeg skal snart op til old eksamen og ville hører om i har nogle gode spørgsmål man kan stille en tekst for at analysere den basistekst man nu får? -
essay
ForumindlægHeeej jeg skal analyser en tekst der hedder "The flowers" men jeg ved ikke om det skal være på datid eller nutid? Tak på forhånd<3 -
Roger Dean Kiser - The Bully
ForumindlægSidder med en opgave om ovenstående tekst ^ :-) Kunne rigtig godt bruge noget hjælp!! Tænkte om der er nogle der ligger inde med noter, analyser, andet??? Alt hjælp modtages med kyshånd! -
Kortfilm Overgang
ForumindlægNogen, der har arbejdet / analyseret kortfilmen "Overgang" før, som har nogle gode noter eller tips. -
Schack von Staffeldt: ”Ved søen"
ForumindlægHej. Jeg håber VIRKELIG at der er en der vil hjælpe mig med disse to spørgsmål. 1. Hvad er holdningerne i digtet? 2. Hvad er budskabet? Og temaerne? Jeg har indskrevet digtet nedenunder (i kursiv) på forhånd tak :) — Og medens de Bölger fare afsted, Mig synes at ogsaa jeg skulde med, Og ... -
Spørgsmål i forhold til Opgaveformuleringen
ForumindlægHej sidder og skriver min SRP men er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal diskutere. Min opgave formuleringen er her: http://prntscr.com/hpw2jp Jeg har valgt Danmark og USA og har fundet kilder for begge lande og analyseret dem alle. Nu hvor jeg skal sammenligne landene, stadig i den analyser... -
VIGTIGT DANSK!!
ForumindlægHej Alle.. Hvad skal man huske når man analyserer en folkevise.. På forhånd tak :D -
Billedanalyse
ForumindlægKan i hjælpe med analyse? Du ved Analyse, perspektivering, motiv, handling, modtagers synsvinkel, stopeffekt, lag, linjer, beskæring og vægtning? please -
barndommens gade
Forumindlæghej jeg skal lave min eksame opgave, jeg har valgt at bruge digtet barndommens gade men jeg kan ikke finde frem til om det er en lyrisk eller episk digt og jeg kan heller ikke se hvordan kompositionen er help meeeeee!! -
Engelsk metoderne
ForumindlægDav.. Jeg analyser et digt til AT, hvor jeg har brugt den hermenutisk spiral.. Men hvornår bruger man de andre metoder såsom •Kommunikationsanalyse •Argumentationsanalyse •Sproglig analyse •Sociolingvistisk analyse •Diskursanalyse •Postkolonial analyseme... -
Synopse - Digtetanalyse
ForumindlægPå fredag skal jeg op i dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket romantikkens lyrik og har tænkt mig at analysere digtet "I Danmark er jeg født - af H.C. Andersen. Er færdig med min analyse, fortolkning samt perspektivering, men i min synopse står der under punktet "præsentation af analy... -
"The Raven" by Edgar Allan Poe
ForumindlægThe Raven by Edgar Allan PoeNogen der kender en side hvor dette digt er oversat til dansk vers for vers, eller blot en analyse af denne?Eller vil nogen være så venlig at oversætte fra vers 11 til 17 fordi jeg ikke orker mere efter 1,5 times oversættelse...Mange tak! -
Gode danske tekster - ideer?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at finde en tekst som jeg kan skrive om i min EE, men er helt tom for ideer, da danske tekster aldrig har været det jeg har læst mest af. Det skal være fra en dansk forfatter og skal helst ikke være for nemt at analysere, men dog heller ikke for besværligt. Det... -
Fordybelsesområde - Nationalfølelse
ForumindlægJeg har trukket Nationalfølelse som fordybelsesområde til eksamen. Jeg ville rigtig gerne analysere og fortolke en tekst om nationalfølelse, men jeg synes kun jeg kan finde billeder som passer til det emne. Så ville høre om der er nogle som kender en god tekst til det emne? Gerne en novelle - ell... -
Hjæælp til engelsk
ForumindlægHej derude Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med noter/analyse til "wine" af Doris lessing eller kan sige mig kort hvad den handler om? Og er der nogen der evt ved hvad digtene "Inland Waterway", af John Betjeman, "River" af Ted Hughes og "River&qu... -
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
1. års SSO
ForumindlægJeg kan ikke lige huske hvad den hedder i 1.g, men det er den, der er tilsvarende for 3.g'eres SSO. Jeg skal skrive en danskopgave, skal finde noget at analysere, sammenligne etc., altså ingen særlige kriterier. Det kan være en roman, en novelle, en film, et digt, en digtsamling, to film til ... -
identitet fremlæggelse ideer (haster)
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal i næste uge fremlægge om identitet så næsten alle i klassen ved hvad det handler om, men problemet er at jeg ik ved hvordan jeg skal fremlægge det, nogen har tænkt sig at skrive digte og analysere personens identitet bag efter men det har jeg ikke tid til . Nogle ideer ? -
KVINDEKAMPEN
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en problemformulering, men jeg aner ikke om hvad endnu. har valgt emnet kvindekampen (rødstrømpenbevægelsen) - nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan lægge fokus på? Vil gerne analysere et digt (eller to, der evt. modsiger hinanden), nogen der kan komme ... -
Postludium
ForumindlægHej, jeg sidder med en analyse af Klaus Rifbjergs Postludium, og jeg er blevet lidt i tvivl. Handler digtet overordenligt om anden verdenskrig, eller er det en kritik af uddannelsessystemet i tresserne?Jeg har først lige lagt mærke til at han anvender ord som Stuka, Spitfire, Colt, trotyl, sporvo...
