Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7601 til 7620 af 14099
  • Celledeling HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal op til eksamen i biologi C, og et af spørgsmålene lyder på: 1. Forklar hvordan celler i vækst deler sig. Er klar over normale celler deler sig ved mitosen, men celler i vækst? På forhånd tak!
  • Kortlægning af genomer i AT - overvågning?

    Forumindlæg
    Jeg har valgt kortlægning af genomer som emne til AT, biologi C og dansk A. Emnet med genom lå i ressourcerummet, men jeg er i tvivl om hvori overvågningsdelen (eventuelt selviscenesættelsen) består. Er der nogen der kan hjælpe?
  • HJÆLP MIG TAK <3

    Forumindlæg
    Er det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i
  • Analyse af Fagre nye verden

    Forumindlæg
    Er ved at skrive AT opgave om Fagre nye verden og kloning i biologi og dansk, og skal analysere Fagre nye verden. Nogen der har nogle guldkorn hvad angår fortællerteknik? Det ville være en STOR hjælp :) TAK!
  • HJÆÆÆÆÆÆLP MED AT

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en synopsis om BOTOX og jeg har meget svært ved at komme igang med den da jeg har valgt PSYKOLOGI OG BIOLOGI. Er der gode idéer må i meget gerne skrive hutigs muligt, på forhånd tak
  • Fordøjelsen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej med Jer! Jeg står og skal op og afslutte biologi C i morgen, og er tvivl om nogle ting. Er der evt. en der kan redegøre for fordøjelsen? evt. også forklare de tre hovednæringstoffer mhp fordøjelsen Ville være en kæmpe hjælp, og solen vil skinne ekstra meget på Jer. PFT - V
  • Heeeelp! Energi frigivning fra glukose

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har snart biologi C eksamen, og jeg sidder med et spørgsmål, om at jeg skal redegøre for, hvordan energi kan frigives fra glukose. Jeg kan virkelig ikke komme igang med det - kan i hjælpe? :)
  • Sammenhæng ml. proteinsyntesen og gensplejsning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi B i morgen tidlig og jeg har trukket emnet DNA, Proteinsyntese og gensplejsning. Ved godt hvordan de forskellige ting fungerer, men kan ikke se en sammenhæng imellem proteinsytese og gensplejsning ud over at de begge involvere DNA? please hjælp!
  • forbrænding af glukose

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal op i biologi eksamen på c niveau, og har fået en række spørgsmål som jeg kan forberede mig på. Jeg er dog gået i stå ved følgende spørgsmål: Gennemgå processen for forbrænding af glukose. Håber i kan hjælpe mig ! På forhånd tak! :-)
  • Nedbrydning af stivelse

    Forumindlæg
    Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi skal på her på mandag spørgsmålet lyder: Gøre rede for nedbrydning af stivelse i fordøjelseskanalen. Har prøvet at finde noget om det men kan ikke finde noget der kunne bruges... Håber nogen kan hjælpe :)
  • hundegalskab

    Forumindlæg
    Jeg skal have AT i dansk og historie og har tænkt mig at skrive om Pateurs vaccine mod hundegalskab. Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg kan opbygge min disposition, så dansk og biologi indgår på en god måde?
  • Eksamen HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen i biologi i næste uge. Jeg ved ikke hvilke spørgsmål lærer og cencor vil spørge mig om, men er der nogen der kan fortælle mig noget jeg kan skrive om hvis det skal være noget med plante - eller dyreceller? På forhånd tak! - Daniel Rask
  • PCR og elektroforese

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi i morgen tidlig, og jeg skal diskutere hvad fordelene og ulemperne er ved brug af PCR og elektroforese. Er der nogen, der kan hjælpe mig, for jeg er ret lost? Håber der er nogen der ved noget :)
  • Eksamen bioC råd

    Forumindlæg
    Sagen er den at jeg skal op i biologi om et par dage. Jeg har læst (og forstået) pensum, og lavet dispositioner til alle spørgsmålene. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i bioC der har nogle råd?
  • nedarvning

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp jeg fik en spørsmål fra biologi B at der stå redegør udspaltningsforhod ved uafhængige nedarvning af to egenskaber med dominans ( to gens nedarvning) samt for hvorledes epistasi kan opstå ?
  • Analyse af stress

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis og en analyse vedr. stress. Jeg skal kombinere psykologi samt biologi, og i den sammenhæng er jeg lidt i tvivl om hvilke problemformuleringer der vil være nærliggende at kigge på. Nogen med bud på hvad man kunne analysere indenfor dette felt? :)
  • For lidt fedt, hvad betyder det for mig?

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en kostanalyse i Biologi, og i min kostanalyse får jeg for lidt fedt, min lærer har så skrevet hvad det kan betyde for mig??? Jeg har prøvet at søge om det på nettet men uden held. Er der nogen der ved svaret så skriv gerne.
  • Opuntia macrorhiza!?!?!!!! HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en kort fremlæggelse (i biologi) om hvordan planten ''opuntia macrorhiza'' tilpasser sig det sted den vokser op Jeg har svært med at finde oplysninger så ville virkelig værdsætte det hvis nogen kunne hjælpe miig :D Tusind tusind tak på forhånd!!
  • SRO oplæg

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil meget gerne vide hvordan jeg skal forsvare i mit mundtlige oplæg til SRO (Biologi og kemi). Altså hvad skal jeg komme ind på, og jeg har skrevet om meget, så hvordan skal jeg vide og udvælge de bedste konklusioner og problemstillinger?
  • Alkohol på cellebiologisk plan

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg svare på hvordan alkohol påvirker indlæring, huskeevne, reaktionsevne og hukommels ved at inddrage biologi på et cellebiologisk plan, hvor der med udgangspunkt i EPSP og IPSP kommer ind på alkohols effekt med inddragelse af transmitterstofferne glutamat og GABA og alkohols effekt?...