Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 7601 til 7620 af 57177
-
Dansk synopse mundtlig
ForumindlægHej... Jeg har trukket emnet "På vej mod voksenlivet" og har valgt Eventyret: De røde sko af H.C Andersen. Men problemet er bare, at jeg ikke hvad man skal komme ind på, når man er til eksamen. Så det jeg ville sige, er om der er nogle af jer, der kan give mig nogle råd og punkter til ... -
Gengivelsesstrategi i romantikken og dansk guldalder
ForumindlægHvad er gengivelsesstregien i romantikken og den daske guldalder? Er det idealiseret nuturarlisme? Og hvad med øjet, følelsen og tanken? Tak på forhånd :) -
En lille tur - Dansk eksamen
ForumindlægEr der nogle der har et link, til et referat til novellen ''En lille tur'' Helle Helle? Eller er der måske nogle der har læst den og vil give et referat af den? Tak på forhånd kh den forvirrede -
Dansk/Historie Opgaven
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med et lille problem. Jeg skal snart få afleveret min historie opgave, men jeg ved ikke og mit svar på mit redegørende spørgsmål er dækkende nok. Jeg har således valgt at skrive om Romerriget, men hvor jeg sætter mest fokus på det romerske kejserrige. Mit redegørend... -
Dansk - hjælp - begrebet Børneliv
ForumindlægJeg skal forklar begrebet børneliv, og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklar det, nogen der kan hjælpe mig? -
Kønsroller, Dansk eksamen mundtlig
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet kønsroller, er der nogle, som kender nogle gode tekster med lige netop det tema? Jeg har tænkt lidt på at vælge denne her reklame. Kan man bruge den? [page6image20616] [page6image20616] -
Perspekivering - HJÆLP! Dansk eksamen...
ForumindlægHvordan ville i perspektivere Hc Andersens 'Den Standhaftige Tinsoldat' med 1. Mosebog kap. 3 - altså syndefaldet med Adam og Eva? -
Stofselektion - Dansk A
ForumindlægHej SP. Jeg ønsker at spørge om betydningen af følgende spørgsmål: Der ønskes en analyse af argumentationen med fokus på bl.a. stofselektionen. Hvad er stofselektion? Det emne/materiale som afsenderen har valgt? Skal relevansen diskuteres eller? -
SRO hjælp - Dansk & Samf
ForumindlægHey alle. Sidder lidt fast i min sro opgave. Min problem formulering lyder: Redegør for udviklingen inden for den politiske kommunikation med fokus på den stigende medialisering og brugen af nye medier. På baggrund heraf ønskes en undersøgelse af en tale, debatindlæg eller blog med fok... -
Dansk-Rejsen tilbag til rødderne
ForumindlægHey alle sammen .........................................: ) Jeg har fået en opgave der er todelt. Opgave 1. Forstil dig at du om 10 år eller sener skal fortælle om din barndomsegn og de oplevelser du havde der. Bliv i højderne og fornem naturen og dens stemninger, og tænk også på, hvad du ved om... -
Nyhed - Dansk Aflevering
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til på fredag aflevere stil om en hvilken som helst ''Nyhed...'' Vi skal omskrive det fra ''Ikke fiktion'' til Fiktion... Jeg kan bare ikke finde en nyhed.. Så er der nogle der har et forslag?? Har selv tænkt på helikopterrøveriet... Men ved ikke r... -
HJÆLP - Dansk eksamen i morgen!
ForumindlægHej alle! Skal til eksamen i morgen, og har lidt problemer med min perspektivering! Jeg har om digtet Præludium af Blicher, jeg har valgt at perpektivere til Dan Turélls forfatterskab. Det jeg har svært, er hvordan jeg sådan skal skrive det og drage parallellerne! HJÆLP! :D -
Mundtlig Dansk novelle
Forumindlægjeg har trukket en novelle af Tove Ditlevsen som hedder Aften, så er der nogen der har et par gode råd til eksamen om hvad der er vigtigt at få med? -
privat kemi / dansk undervisning
ForumindlægHej jeg hedder Christian og søger efter en kemikyndig eller danskkyndig person til at rette nogle eksamesopgaver som jeg har lavet for at øve mig til studenteksamener i de to fag. Jeg skal nok betale en god pris for hjælpen træffes på tlf: 22446685 -
hjælp til dansk stil "vaskehallen"
ForumindlægNogle som ligger inde med denne tekste? kunne virkelig godt bruge noget inspiration.. Hvis det er tilfældet må du gerne mail den til mig! [email protected] Takker rigtig meget hvis der er nogle der kan hjælpe :) -
DANSK:HERMAN BANG
ForumindlægHej ! Er der nogle herinde der har læst 'Stærkest' af Herman Bang? Nogle der evt. kan hjælpe med analyse? Ag776 -
2,5 sider dansk stil
ForumindlægNogen der gerne vil rette min stil (som fx. manglende kommaer?) som er på 2,5 sider? Det er en stil fra fsa. -
Dansk artikel- ret
Forumindlægjeg har til opgave fået at lave en artikel om romeo og julie, som om deres historie var sket i går. den skal bare rettes. TAK -
Rate mit Dansk essay
ForumindlægHey :) dette er mit første essay ever så vil gerne spørge om der er nogen der lige vil læse det igennem og komme med nogle gode råd? Et døgn gik. Fireogtyve timer. 1.440 minutter. 86.400 sekunder, tiden går, vi har alle prøvet det at stå og vente et eller andet. Vi venter på alt, venter på to... -
Rettelse af dansk stil... ???
ForumindlægHej allesammen, håber I har det godt ;) Jeg vil høre om der er nogle søde sjæle derude, der vil rette min litterær artikel, som skal afleveres idag om 4 timer.. Den er ikke så lang, så please hjælp... Jeg sender min stil over mail.
