Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7641 til 7660 af 26633
-
Analytisk fokus???
ForumindlægSkal skrive om et uddrag fra en roman, hvor jeg bl.a. bliver vurderet på evnen 'analytisk fokus'. Hvad vil analytisk fokus sige? Er det blot en analyse? Og hvilken analysemodel anbefales? -
Historie hjælp?
ForumindlægHar brug for noget hjælp til og finde på et Redegørende, Analyserende og Vurderende arbejdspørgsmål/problemstillinger. Det emne jeg har valgt er Maastricht-traktaten og mit overemne er Danmark efter 1989. -
Dagens skriftlige eksamen
ForumindlægGik det godt? Hvilket enme valgte i, og hvad kom i ind på?Valgte selv den sidste...Vi snakker selvf gymnasiet ;D -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg skal bruge det nykritisk metode analyse i min analyse og fortolking til en af H.C Andersens eventyrer. Problemet er bare at Jeg ved ikke hvordan ser det nykritisk metode analyse ud , altså hvad er de punkter som vi skal analyserer for at opnå det nykritiske metode i vores analyse... -
Novellen "Knagen"
ForumindlægHej ! En der har en analyse af "Knagen" fra Dorrit Willumsens novellesamling der også hedder "Knagen" :) -
trukket emnet venskab
Forumindlægkære jer derude! jeg har idag trukket emnet venskab som fordybelsesområde... jeg er det så op til mig selv om jeg vil vælge et digt, novelle, essay, kortfilm, reklame ovs. men jeg har besvær med at finde en god novelle, digt, essay ovs. nogle der har nogen gode forslag??? sætter meget pris p... -
HJÆLP til fortolkning! Please :)
ForumindlægHej Alle, Jeg skal meget snart aflevere en fortolkning af digtet, "Noget om lykke". Jeg har kigget på mange hjemmesider - inklusiv hele denne hjemmeside og studienet.dk - men jeg har ikke kunne finde noget. Er der ikke en eller anden der er så sød, at sende en fortolkning af digtet til... -
H.A. Brorson - salme
ForumindlægHejJeg skal skrive stil om salmen "Op al den ting som Gud har gjort" af H.A. Brorson. En af overvejelserne stilen skal indeholde er Brorsons forhold til den kødelige udgave af Gud, altså Jesus. Jeg kan ikke lige umiddelbart se Jesus i salmen der kan læses her: http://www.ugle.dk/op_al_d... -
Fortolkning
ForumindlægJeg er i gang med sso og er nu blevet i tvivl om hvad ordet "fortolkning" betyder! nogen som kan hjælpe? -
Analysehjælp mod betaling!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige i 9. klasse som snart skal op i mundtlig dansk. Jeg søger derfor en, som vil hjælpe mig. Jeg giver 125 kr i timen, og hjælpen skal forgå hjemme hos mig i Herlev. Skriv venligst for mere information. Hilsen Winnie -
vinterturisme.
Forumindlæghejsa... er ny bruger her. men håber der er nogen der kan hjælpe.skal i dansk lave en opgave om vinterturisme, sammen med nogen klassekammerater. vi skal lave en multiarena, hvor der f.eks. skal være noget ligesom bonbon-land. jeg skal så finde et sted hvor det kan ligge.og så skal der udlejes pl... -
Synopse
ForumindlægJeg har desperat behov for at vide om nogen kan hjælpe mig med en Synopse om Kong Lindorm Svar ønskes Rasmus3500 -
Blot en Drengestreg!!
ForumindlægHey..er der nogen herinder, der har læst denne novelle..! En kort redegørelse om den, vil være en stor hjælp og vil fremme min forståelse..!! -
HURTIG BRUG FOR HJÆLP!! :)
ForumindlægHAR HURTIG BRUG FOR HJÆLP!!!! :) - Jeg skal op i mundtlig dansk i morgen.. Skal fremlægge en avisartikel, - hvad er en brødtekst, fagboks, faktaboks og manchet i en avisartikel? :D -
Synopsis
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe mig med en synopse om kim fupz/Tennis jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive om -
Har virkelig brug for hjælp? Haster
ForumindlægHej allesammen.. Hvordan diskuterer man noget når man skriver en kronik? Nogen der kan hjælpe??? -
sso spørgsmål
ForumindlægNår man skriver sso opg. i historie, hvilken tid skal man skrive den i? nutid, datid, før nutid?? -
Peder Palladius
ForumindlægHey. har et problem med et spørgsmål, kan nemlig ikke finde ud af: hvorfor Peder Palladius var en fuldgydig repræsentant for renæssancen? Kan nogle, hjælpe mig med at svar på sprøgsmålet.. Og for resten har jeg søgt under google, kun ikke finde noget... Tak på forhånd.. -
Nogle forslag?
ForumindlægHar forgæves, desværre, prøvet at efterlyse nogle noter vedrørende Plutarch. Har fået kæmpet mig et godt stykke vej i kildeanalysen af Plutarchs tekst: Cato den ældre. Plutarch var jo som sagt Græker og beskriver i denne tekst Cato i en politisk sammenhæng. For mig forekommer beskrivelsen ret pos... -
Kronvildt!
ForumindlægHey , Jeg ville spørge, om der ikke er nogen der har lavet en stil om Kronvildt - af Charlotte Weitze . Jeg har læst novellen. Er der nogen der har en ide om der ligger en opgave om novellen? .. Har prøvet at lede efter den . På forhånd Tak (:
