Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7701 til 7720 af 14598
-
Den kroniske uskyld.
ForumindlægHej, har lige nogle spørgsmål jeg håber i er villige til at hjælpe mig med i forbindelse med filmen/romanen ''Den kroniske uskyld'' :-) 1. Hvorfor tager Helle livet af sig selv? 2. Hvad er moderens grund til at ville have Tore? 3. Hvad er filmens/romanens egentlige budskab/morale? -
Komma?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser korrektur på min danskaflevering. Jeg er dog i tvivl om der skal være et komma i denne sætning: "Gennem hele livet får vi pustet det samme budskab ind i øret". Hvis der skal være et, tænker jeg umiddelbart at det skal stå efter "livet". Tak på for... -
Er der nogen der er søde og kan rette fejl i denne stil?
ForumindlægHej. Vi skulle fortælle om 2 begivenheder i vores liv. Det har jeg så lavet, men jeg er ikke sikker på at den er uden fejl. Vi har ekstra krav fx lige højre margen, og det vil jeg lige høre om i syntes er godt i denne stil. M.v.h. den som har travlt med lære tyske verber udenad nu! :) Tak på for... -
En sætning vil gerne rettes..
ForumindlægPå dansk: Nu ønsker hun kun at se den smule, hun har tilbage fra livet i Tyskland, hendes vendinde Conny. Tysk: Jetzt wünscht sie nur das wenige, was übrig ist von dem Leben in Deutchland zu sehen, ihre Freundin Conny. Sætningen vil meget gerne rettes - mange tak ;-) -
Min stil! Er i tvivl.
ForumindlægHej, jeg skal aflevere den sidste tyskstil i mit liv, og håber derved jeg har skrevet en fornuftig en. Er der en venlig sjæl der vil kigge den igennem og giv et par kommentarer og eventuelle rettelser med på vejen? Det ville glæde mig meget. Håber jeg har skrevet en god en. Har vedhæftet sti... -
Opgave 11.18 VØ-systime
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en aflevering i faget VØ (virksomhedsøkonomi), hvor jeg skal bl.a. skal opstille en resultatopgørelse, balance, noter og energiforbrug. Opgaven er 11.18 fra systime bogen, virksomhedsøkonomi. Er der mon nogle der sidder inde med denne opgave? eller som har kendskab til, h... -
perspektivering
ForumindlægHej Kan i ikke please hjælpe mig skal fremlægge imorgen. Kan i ikke hjælpe med mig at give eksempler please det er snart. Kan i give mig eksempler på stikordene? Perspektivering fokuserer på: -Ens undergenre -Ens forfatter -Sammenligne forfatterens liv og historien -Historien og tid den er s... -
9 klasse eksamen hjælp!!
ForumindlægJeg skal analysere et essay til min mundtlige eksam hvor jeg har så valgt essayet "For ti år siden lærte jeg, hvad døden er. Nu forstår jeg, hvad den viden gør ved livet." og jeg har ingen ide om hvordan jeg skal starte er der måske nogle der kender nogle hjemmesider der ville hjælpe(ik... -
Klokken vs H. C. Andersen.
ForumindlægOk, Hej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig dansk her om 2 uger, og derfor vil jeg meget gerne have lidt hjælpe til, hvorfor så mange mennesker mener at HCA. og klokken er så ens, eller hans liv og dette eventyr. Jeg har læst det mange steder herinde, men alle steder er det skyggen, den grimme... -
Diabetis
ForumindlægLige noget jeg har undret mig over. Det er ikke lektier, bare noget jeg gerne ville vide. Er det korrekt, at sukker er livs vigtigt for kroppens celler? Hvordan kan overvægt besværliggøre kroppens dannelse af insulin Er det korrekt ,at Insulin regulerer blodsukkeret? Hvorfor kan diabetis med... -
Kastesystemet
ForumindlægKastesystemet er en del af den hinduistiske tro. Troen på at nogle mennesker er mere værd end andre. Gandhi var i mod kastesystemet. Han ønskede at alle skulle være lige. Hinduisterne tror på at man genfødes. Hvis man kommer til, at tilhører en lav kaste er, det fordi man har opført sig dår... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg ... -
Induktion, transformation, vekselspænding, radioaktivitet, atomfysik og alkohol
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg... -
Identitet i bogen "Intet"
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og skal til eksamen, og skal perspektivere en artikel om identitet, til bogen "intet", da min lærer har sagt at der er rigtig meget med identitet i bogen........ Mit problem er bare, at jeg ikke synes bogen handler så meget om identitet, men mere om livets mening. S... -
Andvendelse af DNA
ForumindlægHej. :) Hvilken rolle spiller DNA for liv og hvordan kan man anvende den viden vi har om DNA? Altså DNA er jo vores arvemateriale, så DNA bestemmer hvordan vi ser ud. Jeg vil gerne have et lidt dybere svar, også er jeg ikke sikker på hvordan vi andvender den viden vi har om det? På forhånd tak. :) -
Samf. B - hjælp til figur.
ForumindlægJeg sidder og laver samfundsfagsopgave, men mangler desværre hjælp til at bruge en af de viste figurer - umiddelbart er der ingen steder i bogen at se, hvordan man bruger den heller.. Figuren findes i bogen Liv i Danmark 2 på side 88 (figur 3.2) (Jeg skal indsætte nogle lande i figuren.) På for... -
Hjælp haster
ForumindlægJeg har trukket en tekst som jeg skal bruge til eksamen i morgen, og jeg skal lave en fortolkning og analyse af denne tekst. Mit problem er bare, at der i den lille indledning der står før teksten står, at det er et uddrag af et interview, men hele min tekst er altså en monolog, hvor en person fo... -
Gandhi
ForumindlægJeg er igang med at skrive om Gandhi i engelsk, men det er meget svært at vælge hvilke emner jeg vil komme nærmer ind på pga. jeg har kun 5-6 minutter til at fremlægge. Jeg vil selfølgelig gerne fortælle om de vigtigste ting indenfor hans liv.. På forhånd mange tak -
Confucius
ForumindlægHej, jeg læser lidt om Confucius liv og filosofi. Hvad vil det sige at "he found public seriva a natural consequence of true education?" public serive er jo radio/tv. Men det var der jo ikke i hans tid... Hvordan betragtede man så 'public seriva' da? -
Dansk analyse af Augusta Hartmann
ForumindlægHeyyyy! skal skrive en analyse om "Må man gerne stjæle for at redde et andet mennekes liv?" (Augusta Hartmann), men ved slet ikke hvordan jeg skal skrive eller komme i gang med. Nogle der har et forslag eller i den grad kan hjælpe lidt? Alt vil være en hjælp! Bare helst lad vær med at...
