Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7741 til 7760 af 14099
-
EU's Forfatningstraktat
ForumindlægOverskriften siger næsten det meste, nogen der har nogle idéer, gode råd, links osv. til en opgave om EU's Forfatningstraktat?Skriver om den i SSO, men det besluttede jeg jo før det "brød sammen", så er lidt i krise over hvordan jeg skal gribe det an, og hvad der kunne være smart at... -
Hjælp til oversættelse til tysk
ForumindlægHej, håber der er én som vil hjælpe mig med at oversætte denne her sætning fra dansk til tysk. "Selvom jeg har planer for min fremtid, ved jeg stadig ikke hvad jeg vil blive senere hen, da det jeg fokuserer på nu, mest er hvad der kommer til at ske efter sommerferien." -
AT 2015 - Holocaust
ForumindlægHej folkens! Jeg skal skrive AT-Kommunikation i Samfundsfag (A) og Psykologi (C), jeg har valgt emnet Holocaust, men er usikker på, hvad jeg skal lægge fokuset på... Nogen, som har idéer til det ? Eller kan komme med noget in put, som kan hjælpe mig lidt på vej....? btw, jeg har allerede tjekke... -
SRP VØ/IØ
ForumindlægJeg skal skrive SRP i IØ og VØ. Her har jeg valgt at fokusere på Finanskrisen. I min opgave har jeg tænkt mig, at der skal indgå en regnskabsanalyse af en virksomhed, hvilket belyser den effekt Finanskrisen har haft for virksomheders økonomi. Er der nogen der har en god ide til en virksomhed? -
Specificering af konspirationsteorierne om 9/11
ForumindlægHej Alle. Skal til at skrive DHO i samtidshistorie og kunne godt tænke mig at skrive om 9/11 og konspirationsteorierne. Jeg vil bare gerne høre om hvordan jeg skal specificere emnet og hvad jeg skal gå i dybden med. Altså hvad mit overordnet fokus skal handle om. (redegørelse, analyse og di... -
AT sociale medier - nogle der kan komme med ideer til materialer?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde materialer til AT? Jeg har valgt emnet sociale medier, hvor jeg vil komme ind på identitet og selvfremstilling fx. på Facebook. Jeg skriver i psykologi B og dansk A. Eller er der nogle som har nogle andre gode ideer i forhold til hvad der kunne være re... -
Den spanske borgerkrig
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om den spanske borgerkrig, hvor jeg mest skal fokusere på hvorfor den startede. Jeg ved, at der i tiden inden krigen begyndte, var meget politisk uro, men jeg forstår ikke hel,t hvad Franco har med det hele at gøre. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?:) -
Ond I sulet - NMA
ForumindlægJeg synes det kunne være spændende at få en lille debat i gang over tolking omkring denne tekst fra Naja Marie Aidt's vandmærket.. Jeg tænker at storesøsteren - som ikke kan lade lillesøsteren være - er jaloux, evt helt tilbage fra de var spædbørn og det forældrene pludselig har fokus på det ... -
hjælp - musik eksamen
Forumindlæghej, da jeg snart skal op i musik eksamen (på mellemniveau), så ville jeg dermed høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle nyttige noter/opgaver/analyser m.m. om følgende: - jazz (fokus på jazzens rødder i chicago og kansas city)- soul - blues - hvordan man egentlig skal analysere e... -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
Engelsk - Historie - Martin Luther King - Muligheder og begrænsninger:
ForumindlægHej. Jeg er igang med en AT opgave omkring Martin Luther King. Emnet er Kommunikation. Jeg skal se på hvilke muligheder og begrænsninger der er i spil, da King jo bruger non-violence. Hvad kan fordelen være ved dette og hvad kan den negative side være, når man kommunikere? Det ville hjælpe med n... -
Kaosteori
ForumindlægVi havde lidt om mandelbrot i filosofi og da jeg søgte på det stødte jeg ind i den her (for midt vedkommende) enormt spændende side med kaosteori i fokus: http://www.socialister.dk/ist/ist-05mj.htmTror nogle herinde vil synes det er spændende læsning.Hvis denne type indlæg ikke er tilladte så må ... -
Hooliganisme
ForumindlægHej. Sidder her på falderebet og skal have fundet ud af hvad jeg vil skrive om. Har tænkt på hooliganisme i forbindelse med voldelige fodboldfans der rejser verden/landet rundt for at slåse. Ved det ene fag skulle være engelsk. Men vil det være for tyndt at inddrage samfundsfag? Og findes der god... -
Mangler lidt hjælp til analyse af roman til SSO.
ForumindlægJeg skal til at skrive sso i dansk, og regner med at skrive om bogen: Anna (jeg) Anna, af Klaus Rifbjerg, men det er ikke en så ofte anvendt bog, og så var det jeg tænkte på om der er nogen her der har læst den, eller skrevet om den, som evt. kan hjælpe lidt? - ideer og synsvinkler o.l.? Vil hove... -
Stephen kings rita hayworth and shawshank redemption..
ForumindlægHej jeg skal svare på følgende spørgsmål ud fra at have læst bogen "rita hayworth and shawshank redemption". Kan i hjælpe med noget inspiration, hvis i har læst den eller set filmen? Der ønskes en analyse og fortolkning af Stephen Kings rita hayworth and shawshank redemption, med særli... -
AT emne - trafficing
ForumindlægHey mennesker :) Jeg har valgt fagene Engelsk (A) og Samfundsfag (c) i AT, og ønsker at skrive om Trafficing. Det bliver nok med fokus på en engelsk kilde / tekst. Er der nogle der har nogle gode idéer eller forslag til en kilde, som jeg kan tage udgangspunkt i? Er lidt på bar bund, så bare fyr l... -
AT forløb
ForumindlægHejsa Jeg skal til at vælge emne til et AT forløb i bioteknologi/matemtik omkring "det gode liv". Der er ikke noget der er bestemt, men har overvejet at vælge "gensplejsning af kvær" som mit fokus - har dog ikke nogen anelse om hvordan jeg får matematik indover det... Nogen bu... -
Voltaire - ''ond'' - filosofi !
ForumindlægHej jeg skal skrive SRP opgave i næste uge, og mit fokus er deismen og synet på kirken. Voltaire var en af de helt store kritikere af kirken som institution. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå den vedhæftede fil på 2,5 sider, og finde nogle centrale citater som belyser dette plz. - h... -
Number 40 af Sarah Butler
ForumindlægHey! Til en engelsk opgave, skal man analysere og fortolke novellen af Sarah Butler, samt have fokus på point-of-view og symboler. Desværre er historien lidt kringlet og ved ikke helt om, hovedpersonen er død eller lider af et virkeligt seriøst hukommelsestab. Er der nogen der kan hjælpe med a... -
Dansk Synopse - Spinder. Hjælp ville være rart!
ForumindlægJeg skal lave en synopse i næste uge mandag og tirsdag. Jeg har allerede valgt at jeg skal fokusere på novellen spinder af Cecilie Eken og tema'et, "Det kan være svært at være ung". Nogen tips til at skrive den vil være rart, da jeg ikke plejer at være den bedste til formulering af ...
