Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7761 til 7780 af 14099
-
Formlen for K(n,r)?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og knokler med min SRP, hvor jeg skriver indenfor sandsynlighedsregning med fokus på kortspil som Poker. En af mine problemstillinger lyder, at jeg skal bevise formlen for K(n,r). Jeg har ledt og ledt, og jeg kan ikke finde noget bevis. Er der nogen, som jeg hjælpe mig h... -
Agnete... JEG HAR BRUG FOR HJÆLP... PLEASE!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej derude er der nogle, der har analyseret folkevisen "Agnete, hun stander på højelands bro". for jeg ved ikke rigtig hvordan og hvor henne jeg skal starte min analyse. og jeg skal lave en analyse med fokus på historisk tidspunkt. det ville være super, hvis der var noget hjælp jeg kunn... -
Analyse af den amerikanske forfatning
ForumindlægHey!Skal til at skrive historieopgave om den amerikanske forfatning og evt. og det amerikanske demokratis begyndelse! Så er igang med at lede efter kilder og problemstillinger som jeg kan lave min problemformulering ud fra.Kan I hjælpe mig med at finde nogle problemstillinger som jeg kan fokusere... -
Amerikanske demokrati (historieopgave)
ForumindlægHey! Skal til at skrive historieopgave om den amerikanske forfatning og evt. og det amerikanske demokratis begyndelse! Så er igang med at lede efter kilder og problemstillinger som jeg kan lave min problemformulering ud fra. Kan I hjælpe mig med at finde nogle problemstillinger som jeg kan fokuse... -
Metode i kombinationen dansk-samfundsfag
ForumindlægJeg skriver AT i dansk og samfundsag og er lidt på bar bund mht. hvad jeg skal skrive om metoder i samfundsfagsdelen. Jeg skriver om filmen Babel, med perspektiveringer til terrorfrygt, migration og måske lidt om menneskerettigheder. Derudover har jeg 2 artikler, der fokuserer på Marokko, der omt... -
Analyse til SRP - haster
ForumindlægHej alle :-) Jeg har langt om længe fået udleveret min SRP. Og jeg har ikke sovet i nat, da jeg har siddet oppe, og overvejet hvilke analyser/modeller, jeg kan benytte mig af i min oppgave, hvor jeg skal foretage en virksomhedsanalyse af Lego som skal være fokuseret på virksomhedens rentabi... -
HJÆLP !!!
ForumindlægHej. Jeg er i gang med AT, hvor jeg gerne vil skrive i fagene dansk og psykologi. Emnet er kommunikation, hvor jeg har valgt at fokusere på hvordan forældre kommunikerer med deres små børn herunder tegnesprog osv. Jeg ved cirka hvad jeg kan komme ind på i psykologi, men ved ikke helt med dansk. ... -
Slavernes rejse fra Afrka - Amerika.
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om slavernes rejse fra afrika til amerika hvor jeg vil fokusere på slavernes forhold på slaveskibene. Jeg skriver i fagene dansk A og historie A, og bruger derfor analyse, fortolkning og kildekritik. Men da historie er samfundsvidenskabeligt skal jeg have enten nogle teorier... -
Analyse af lille digt.
Forumindlæghttp://www.poetryarchive.org/poetryarchive/singlePoem.do?poemId=1552Jeg skal fokusere på "figures of speech", som altså dækker over. "Simile" og "Methaphor" bl.a.. Jeg har lidt svært ved dette.. Er der nogen der kan udpege i det lille digt, der er kun 2 stanzas, hvo... -
aflevering - kan ikk lige forstå
Forumindlægheyy derude, jeg skal lave en litterære artikel, hvor jeg skal sætte fokus på fortællemæssige virkemidler og personkarakteristik. Men jeg forstår ikke helt hvad "Fortællemæssig virkemidler" er ... er der nogen der kan komme med eksempler eller forklarer hvad det præcist er ? Jeg opfat... -
Apple som brand
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har brug for en smule inspiration, da jeg er kørt lidt fast. Første del af min problemstilling lyder: Redegør Apple som brand med fokus på de amerikanske værdier. Er der nogle der kender til sider med Apple vs amerikanske værdier osv? På forhånd tak! :... -
AT: KORSTOG - historie og religion
ForumindlægHej folkens. jeg har et stort problem. jeg skal skrive AT opgave om korstoge, MEN jeg kan simpelthen ikke overskue hvordan jeg skal lave en problem formulering? Jeg ved at jeg skal have fokus på selve "rejsen", da det er overemnet i AT. men hvad jeg skal tage fat i, kan jeg simpelthen i... -
OSO Produkt - Elektroingeniør - Dataingeniør
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skriver min OSO opgave som omhandler elektroingeniør uddannelsen, samt jobbet som elektroingeniør, hvor jeg lægger fokus på stillingen dataingeniør. Jeg ville høre om der er nogle der har en god idé til et produkt, da jeg umiddelbart ikke kan finde på noget ;( På forhå... -
hvordan skal jeg analysere den her case?
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at skrive sso og jeg mangler viden om hvordan jeg skal lave en analyse om en der hedder Ulrik Wilbek: selv en vinder kan tvivle. hvad skal jeg kigge på hvad skal jeg gøre hvad skal jeg fokusere på hvordan kan jeg sætte det op det handler om coaching .. -
Samfundskritisk digt om Danmark
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en perspektivering til to digte skrevet i romantikken, med fokus på fædrelandsfølelse og danskhed. Jeg tænkte derfor, at jeg ville lave en perspektivering til et digt skrevet i nyere tid om Danmark. Er der nogen der har et bud på et digt om Danmark? - det bør hel... -
Metode afsnit : Historie og musik!?
ForumindlægJeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal skrive i metode afsnittet... Jeg skriver om slavernes rejse fra amerika til Usa og hvordan dette ses i efterkommeres identitet og musik - med fokus på Nina Simone... Jeg har læst nogle bøger og lyttet til nogle værker af Nina Simone, men er fuldstændig bla... -
skriftlig eksamen
ForumindlægHey.Ville lige høre om der var nogle som havde nogle gode råd hvad angår skriftlig dansk..hvad man skal fokusere på og sådan..skal op på mandag og er rimelig usikker på hvordan det kommer til at gå, da jeg mindst plejer at bruge en 8-9 timer på mine danske stile...Og hvordan kan man se på opgavef... -
Metode i engelsk
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvad man egentlig kalder den metode, som jeg skal bruge som engelsk-delen i min synopsis. Jeg skal analysere en bog med fokus på måden at argumentere på (det er en slags beretning og ikke fiktion) og den slags. Men hvad kalder man den slags analyse? Det er vel ikke litteræ... -
Kvindesyn i Herman Bangs noveller??
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til eksamen her snart, og sidder og arbejder med Herman Bang. Jeg skal beskrive kvindesynet i henholdsvis Pernille, Frøkener og Den sidste balkjole, og jeg ville bare høre om I havde nogle gode beskrivelser om hvad kvindesynet er? Eller hvor den kvindelige undertrykkelse kommer... -
DHO-analyse
Forumindlægjeg skal analysere, hvordan Anders Fogh rasmussen argumenterer for danmarks og Natos deltagelse i krigen i afghanistan, med fokus på hans taler ved folketinets afslutningsdebat 31. maj 2007 og NATOs forsamling i Luxemburg, 17 maj 2013. hvordan kan jeg sammenligne argumenterne og sige noget om t...
