Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7901 til 7920 af 14099
-
Analyse af grundloven?
ForumindlægJeg har en problemformulering der lyder lignende: Analyser den reviderede grundlov af 1866 med særligt fokus på hvordan den indskrænker de demokratiske rettigheder fra 1849-grundloven. Hvad menes der med analyser den reviderede grundlov? Skal jeg sammenligne de 2 grundlove og komme med en konklu... -
George Orwells 1984
ForumindlægHej! Er igang med min AT-synopsis hvor mit emne er overvågningssamfundet (skriver i engelsk og i samfundsfag). Til at belyse emnet fra en engelsk faglig vinkel bruger jeg George Orwells 1984. Mit spørgsmål er så hvilke ting (personkarakteristikker osv.) jeg skal fokusere på i en analyse af bog... -
Kvinderettigheder
ForumindlægHej studieportalen Jeg er ved at skrive DHO, og har valgt historie med underemnet kvinderettigheder med fokus på 1900-tallet. Jeg sidder lidt fast i et spørgsmål om, hvorfor det tog så lang tid før ligestillingen kom til. Har i nogle inputs, og måske nogle steder jeg kan finde noget om det? Har ... -
Hjæææælpp: engeri i bilogi
Forumindlæg1.Redegør kort for, med afsæt i kulstofkredsløbet, hvorfor der i dag er meget fokus på energioptimering samt alternative energikilder? 2.Forklar hvordan man kan producere enzymer, og hvorfor man netop er interesseret i disse? 3.Beskriv med afsæt i proteinsyntese, hvordan et protein/enzyme... -
Forskellen på new journalism og en feature
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP i dansk og engelsk med fokus på fortællende journalistik. Jeg skal bl.a. redegøre for forskellige underkategorier og hvad forskellen er mellem dem, men jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad der præcis adskiller new journalism fra featuren. Nogen, der kan... -
ITK-zonen
ForumindlægHej :) Jeg skriver SRP om fattigdom i Afrika med fokus på Sahel-landene. Jeg skal komme ind på, hvordan ITK-zonen påvirker nedbøren i Sahel, men har svært ved at forstå det. Håber nogen kan hjælpe :/ Dermed forstår jeg ikke hvad monsun-vinde er og hvordan de påvirker Sahel-landene. ... -
SRP
ForumindlægHej. Skriver SRP i engelsk og samfundsfag og har utrolig meget brug for noget hjælp da jeg lige pt er gået i stå. Det drejer sig om redegørelsen som hedder: Redegør for kønsroller i det senmoderne samfung, med fokus på kvindens rolle og identitet. Så hvis nogle har nogle ideer eller... -
hvad menes der med skildringen af jøder?
ForumindlægHej Jeg har fået min SRP problemformulering men er ikke helt sikker på hvad mit redegørende spørgsmål går ud på :/. jeg har skrevet til min vejleder men har ikke fået svar endnu problemstillingen lyder: - En redegørelse for skildringen af jøder i amerikansk litteratur efter 2. ver... -
Billedkunst C
ForumindlægPortrætter Formal- og socialanalyse: Vis eksempler på forskellige måder at beskrive mennesker i 2-3 værker fra kunsthistorien. Analyser værkerne ud fra forskellige analyse former, med udgangspunkt i formal analyse (fx kompositions linjer, farve, rum) Nogle her som kan omformulere dette spø... -
Does love conquer all? Romeo and Juliet
ForumindlægHeysa! En af jer der kan hjælpe med min engelsk eksamen som består af spørgsmålet følgende ; does love conquer all? Der har jeg sat extra fokus på historien om Romeo og Juliet. Håber i kan hjælpe! Sender gerne min dispostion og forklarer dybereliggende, hvis der er en sød sjæl, som gider at hjælp... -
AT2010: Olympiske Lege?
ForumindlægDe første moderne lege blev afholdt i 1896, og derfor falder OL ind under tidsperioden i årets AT-emne. Jeg tænker så, om det kunne grejes ind under årets emne? Jeg er ikke så god til at forstå selve opgaven, så er ved at greje om jeg kan fokusere på OL. Fagene skal helst være samfundsfag og da... -
SRP - filmanalyse
ForumindlægHej. :-) Jeg håber der en der kan hjælpe. Men jeg sidder og er i gang med at skrive SRP. Jeg skriver i Bioteknologi og dansk om alkohol. Jeg har som materiale i dansk brugt filmen 'bænken', hvor jeg skal lave en analyse af den med fokus på karakteristikken af hovedpersonen og miljøet.... -
Modsætning til teksten 'Fru Marie Grubbe' (fra romantikken)
ForumindlægJeg skal finde en tekst som jeg kan sammenligne J.P. Jacobsens 'Fru Marie Grubbe' med. I min analyse af Marie grubbe har jeg fokuseret på de naturalistiske træk i teksten, og jeg skal bruge et eksempel på en tekt med meget romnatiske træk, men hvad ville være godt? Gerne noget med nogle b... -
To identiteter
ForumindlægJeg sdder og skal finde et selvvalgt emne til min eksame, min lærer har foreslået, at jeg valgte et emne, som var "to identiteter", altså med fokus på en pige med en anden etnisk baggrund, som eksempelvis boede i Danmark eller noget. Har I nogle ideer til, hvad jeg kunne skrive om osv? ... -
Essay - vurdering
ForumindlægJeg skal skrive et essay med fokus på, hvad man kommer til at tænke på når man ligger søvnløs så opgaven er rimelig bred. Opgaven er muligvis ikke færdig. Vil gerne høre jeres mening om længden er tilstrækkelig og om jeg har skrevet det som et essay. Kom med konstruktiv kritik. Håber på respons... -
frihandel diskussion
Forumindlæghej Diskuter fordele og ulemper ved en mere fri verdenshandel. Inddrag eksempler fra bilagene. Vurdér hvordan verdenshandlen kan blive påvirket af den globale finanskrise. hvilke dele ville du læge fokus på, måske vil jeg glemme nogle mener at der vil være en større kløft mellem rig og fattig... -
Sproganalyse
ForumindlægOpgaven lyder følgende: "Skriv en stil om sprog. Besvarelsen skal se på sproglige nydannelser i dansk. Du skal i den forbindelse karakterisere Henriette Lind og Lotte Thorsens romanuddrag "Nynnes dagbog, hvor du har særlig fokus på sammenhængen mellem sprog og personskildring" Er d... -
Socialisme EN SAG OPPE I TIDEN NU ELLER FØR?
ForumindlægJeg skal skrive en opgave, hvor jeg finder en sag, og ved den sag, skal jeg fortælle de socialistiske holdninger om/for/imod og bagefter de liberalistiske ? (Størst fokus på socialisme, og mindre på liberalisme, da den kun skal perspektiveres til) Er der nogen der kender en god sag, helst ikke ... -
pigebander og pige vold
Forumindlæghej. jeg er piger, som har om pigebander og pigevold i projekt. hvis der er nogle som har nogle oplysninger, meninger eller kommentar så må i meget gerne skrive til mig. for i kan være til står hjælp. med dette vil jeg ikke bare få oplysninger om emnet men jeh vil sætte fokus på det, og prø... -
Sortes levevilkår og velfærd
ForumindlægHejsa alle sammen! Jeg sidder her med min SRO hvori jeg har redegjort for den residuale velfærdsmodel i USA, med fokus på ulighed, fattigdom og sociale vilkår.. Det jeg har svært ved, er at jeg bliver bedt om at komme med forslag til hvilke ændringer i velfærdssamfundet, der kan have betydning f...
