Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 7941 til 7960 af 23878
-
Fransk... Kender i Tomi Ungerer?
ForumindlægHejJeg ville høre om der er nogen der kender Tomi Ungerers bog "À la Guerre Comme à la Guerre" på engelsk hedder den "Tomi - A childhood under the nazis".Jeg har nemlig tænkt mig at vælge den som min hovedtekst (eller hvad man skal kalde det) til fransk-eksamen som jeg skal op... -
Noter?
ForumindlægHejJeg ville høre om der er nogen der ligger inde med noter til hhv.:Shooting an elephantThe force of circumstanceHeat and Dust Shakespeare: the Tempest?A sunrise on the VeldBest regardsEmail: [email protected] -
HA Almen CBS - Spørgsmål
ForumindlægHejsa, Er der tilfældigvis nogle personer herinde, der kan fortælle mig lidt om uddannelsen 'HA Almen' på CBS? Jeg har kigget en del på uddannelsen og finder den meget interessant. Det kunne dog være dejligt at få lidt mere 'insight' fra nogle personer, der har et større kendskab... -
Design eksamen
ForumindlægJeg har valgfaget design som jeg skal op i imorgen, andre der også skal det?Kan i ik forklare mig hva man skal, for vi er ik helt med på det? Man skal selvfølgelig fortælle om sit egetprodukt...Men så i den sidste halvdel, hva skal man der ? Beskrive 1 produkt , eller sammenligne 2 ? :)Håber i ka... -
At læse til dansk
ForumindlægHejEr godt i gang med at læse til diverse årsprøver/eksamen (2g'er) men tænkte på hvordan det ville være mest hensigtsmæssigt at læse til Dansk? Er det bedst at læse om selve perioderne først (Barok ect) og bruge mest tid på dem? Eller skal man fordybe sig mere i de tekster man har gennemarbe... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder det? what is the name of the main character? Hilsen Adis -
Kronik, læserbreve, ledere
ForumindlægNogen der har nogle analysemodeller til kronikker, læserbreve eller ledere???Jeg har kigget herinde, samt på textanalyse.dk og da-net.dk etc. men jeg har ikke fundet nogle... :(Men er der nogle der har nogle eller ved hvor de kan findes???På forhånd TAK.. :D//Therackoo -
iliade 1. og 21. sang
ForumindlægNogle der har noter til 1. og 21. sang??Har lidt til 1., men det er mest referende, det giver de ikke meget for.Det ville være en stor hjælp.Ps.: behøves ikke være hele 21. sang, blot v. 272-348. Noget med Achilleus's vrede der spejles gennem naturen! 1. sang har jeg svært ved at få analytisk... -
engels mundtlig 2.g
ForumindlægJeg skal op i engelsk mundligt her i næste uge. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle fif:) og om hvad der er bedst at komme ind på.Dessuden om der er nogen der ved om hvis man trækker en roman om man skal fortælle om hele romanen eller om man skal kun skal fortælle om de kapitler der er o... -
Hvad er kriteriet for en artikel??
ForumindlægHvad er kriteriet for en artikel?? Vil gerne havde et link hvor jeg kan læse om det!!! -
EMNE DANSK/HISTORIE??
ForumindlægHej alle her på SP, Jeg går i 1.g og skal så småt til at begynde med min dansk/historie opgave.. Begge fag skal høre ind under da det er blevet bestemt af min lærer :( Har virkelig INGEN ide om hvad jeg skal skrive om, eftersom begge fag skal være med ! Nogen der vil hjælpe med forslag??? På fo... -
HJÆLP! grammatiske led og pronominer
ForumindlægKære studieportal, jeg har lavet en opgave der omhandler min sommerferie, hvor jeg dertil skal sætte grammatiske led under sætninger, og derefter finde alle pronominerne, jeg er dog en smule i tvivl om det stykke arbejde jeg har lavet, nu er rigtigt. Derfor tænkte jeg på, om der muligvis er e... -
Krig ????
Forumindlæghvorfor skal man blive ved med at læse om krig??? en ordentlig lang forklaring tak :-) -
Diffrentiabel, haster
ForumindlægDifferentiabel funktion med definitionsmængden ]-1;uendelig[ opfylder følgende tre betingelser:1. f er aftagende i intervallet ]-1;1]2.f er voksende i intervallet [1:uendelig[3.f'(x) har netop et nulpunktVis at funktionen g bestemt ved g(x)=x^3-3x xE]-1;uendelig[opfylder de ovennævnte betin... -
Punkter i redegørelse
ForumindlægJeg skal skrive en redegørelse for HC Andersens eventyr "skyggen". Men jeg har problemer med at finde ud af hvad min redegørelse skal indeholde og hvor jeg skal starte. Er der nogen der har en slags 'model' til at lave en redegørelse? Og/eller eventuelt ideer til hvad jeg kan ... -
Skal man skrive punkter i en novelleanalyse i 1.G?
ForumindlægSkal man fx skrive Komposition Novellen er kronologisk opbygget..... blah blah blah... Eller skal man skrive sådan her Novellen handler om ......... blah blah blah Novellen er kronologisk opbygget.... - OG HVORDAN KAN MAN GØRE DET HELE "SAMMENHÆNGENDE"? 10000 TAK FOR HJÆLPE... -
At- please hjælp :/
Forumindlæghej, jeg skal snart til AT prøve, og mangler stadig at få afklaret nogle ting. Når jeg skal til den mundtlige del af AT, så må man ikke gentage det der står i synopsen vel? og før man begynder at gå i dybden med problemstillingerne, skal man så fortælle hvilke ting man har tænkt sig at komme ind ... -
Hvad kan fagene bidrage med?
ForumindlægHej - måske vi allesammen kan hjælpe hinanden her, ved at skrive hvad de forskellige fag kan bidrage til i en opgave Jeg tænker, hvis man nu skriver fx SAMFUNDSFAG: (og her skriver man så alt det man ved samfundsfag .. ) Kom med, giv' dit besyv :) -
nogen der ved hvad de hedder
Forumindlægnogen som kender navne på de forskellige bygninger -
Vurdering af eksamens stil
ForumindlægHej Er der nogen der vil læse min dansk stil igennem.
