Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8001 til 8020 af 14099
-
Min historiske fortælling.
ForumindlægHej. Jeg har skrevet en halv side af mine historiske fortælling, der skal afleveres på onsdag. Nogle der vil læse den igennem? Har valgt Christian d. 4s krige, og har så valgt at fokuserer på trediveårskrigen. Skal siges, at jeg går i syvende, hvilket måske også er vigtigt at vide. -
Tysk sætning
ForumindlægFølgende sætning skal oversættes: Her får syge mennesker af lægen ordineret et gratis kurophold på statens regning. Jeg har oversat til: Hier verordnet der Arzt kranken Menschen einen kostenlosen Kuraufenthalt auf Staatskosten. Er sætningen korrekt oversat? Opgavens fokus er adjektivernes bøjning. -
Analyse af købsadfærden på konsumentmarkedet.
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP om Apple, hvor jeg har taget udgangspunkt i deres MacBook og deres iPod. Jeg skriver om USA og Storbritannien. Jeg skal nu til at analysere markedets udvikling med fokus på købsadfærden på konsumentmarkedet i de to lande, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal ... -
Købsadfærden på konsumentmarkedet.
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP om Apple, hvor jeg har taget udgangspunkt i deres MacBook og deres iPod. Jeg skriver om USA og Storbritannien. Jeg skal nu til at analysere markedets udvikling med fokus på købsadfærden på konsumentmarkedet i de to lande, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal ... -
Analyse og fortolkning af John Jakes "North and South"
ForumindlægHej allesammen Jeg kunne tænke mig at høre om der er nogle af jer som ligger inde med med en analyse og fortolkning af John Jakes roman "North and South" fra 1982 og efterfølgeren "Love and War" fra 1984? Og hvis dette ikke er tilfældet, er der så nogle som ligger inde me... -
Analyse af en virksomheds interne forhold
ForumindlægHej, hvordan ville i forstå dette: "?Analyser virksomheden Ford Motor Companys interne forhold under og i tiden lige efter 2. verdenskrig (1940 – 1950). Den interne analyse skal have særligt fokus på Deres Business Model Canvas" Skal jeg eksmpelvis bare se på virksomhedens vær... -
SSO Matematik
ForumindlægHej jeg skal skrive i Matematik og mine over emner er Pythagoras og trigometri, med mest fokus på pythagoras. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle inspirerende idéer, til nogle specifikke områder, som jeg kan komme ind på og skrive om, og mere hvis jeg vil have indflydelse på h... -
AT - selviscenesættelse
ForumindlægHej alle.. der jo mange der skal til at skrive AT nu her, og vil gerne hører jer som vælger at fokusere på selviscenesættelse, hvad i har valgt som underemne? Jeg tænker lidt på at analysere "Singleliv"/Sidney Lee, Amalie fra Paradise og analysere hvorfor folk som Amalie/Sidney Lee har ... -
AT Selviscenesættelse
ForumindlægJeg har om selviscenesættelse til min AT-eksamen, hvor det samtidig også går ud på at have noget om hvordan man bruger den moderne teknologi til at selviscenesætte sig selv. Jeg har valgt fagene religion og dansk, og overvejet at sætte fokus på Hizb-ut Tahrir, og tage udgangspunkt i hvordan de is... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej, Hvordan laver man diskursanalyse af engelske tekster? Er det ligesom i dansk? Altså hvad skal man kigge på? Hvordan de argumentere i artiklerne eller hvordan? Jeg skal analysere nogle artikler, hvor jeg blandt skal prøve at lave diskursanalyse men føler ikke rigtig hvor jeg ska begynde?? Hva... -
Overvågning vs. demokrati
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med mit AT og er nu kommet til min 3 problemstilling der lyder: Hvilke demokratiske problemer melder sig i forbindelse med overvågningssamfundet? Jeg har om George Orwells 1984 i Engelsk og Foucault i Samfundsfag, hvor jeg har valgt at sætte fokus på overvågningssamfun... -
Musik og Engelsk - Hiphop
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT om Hiphop og har fokus på 50 Cent og The Roots da de er forskellige former for hiphop og de iscenesætter sig selv på forskellige måder. Jeg har en problemformulering der lyder: Hvordan iscenesætter hiphop musikerne 50 Cent og The Roots sig selv? Men jeg har lidt problem... -
Interviewteknik og -strategi
ForumindlægInterviewteknik og -strategi •Som man spørger •Tre grundprincipper for interview •Interviewets syv dødssynder •Åbne, simple og neutrale spørgsmål •Skuffespørgsmål •Fokus •Aktiv lytning •Interviewstrategi Nogen der kan skære de nævnte genre ud i pap for... -
Metoder i Religion - Etik?
ForumindlægHej:) Jeg er ved at skrive en synopsis om doping, med fagene Religion og Idræt. Her vurderer jeg om dopingkontrollen gavner cykelsporten eller om den bør afskaffes. Religion indgår herved, da jeg bruger etik. Men jeg er meget i tvivl om hvilke metoder jeg så bruger i religion, nu hvor det er eti... -
Dansk Historieopgave. VIGTIGT!
ForumindlægHej Hej jeg er igang med dho og skriver om sædelighedsfejden under det moderne gennembrud. Nu er jeg så nået til analysen/fortolkning af Erik Skrams Gertrude Coldbjørnsen, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal fokusere på i analysen. Går vel ud fra, at man ikke behøves at komme ind på sporget ... -
Who cares about those topless page 3 girls
ForumindlægHej alle. Hvis der er nogen der har skrevet en opgave om Angela Lamberts artikkel: Who cares about those topless page 3 girls, så må i meget gerne skrive til mig, da jeg skal lave opgave om artiklen. Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal fokusere på, da det er B opgaven i følge med den nye ... -
SRP - spiseforstyrrelse (anoreksi)
ForumindlægHej, Jeg skriver en SRP opgave her om en måneds tid om spiseforstyrrelse (med fokus på anoreksi), og jeg ville gerne have en case med i opgaven, dog har jeg lidt besvær med at finde en god case. Mine lærere er til ingen hjælp så derfor tænkte jeg om jeg kunne få hjælp igennem studieportalen. Har... -
Projekt Bahrain
ForumindlægJeg arbejder for tiden med et projekt, hvor vi har fokus på de oprørske lande lige for tiden. Her har jeg fået Bahrain, og da det ikke lige er det land, hvor man kan finde mest relevant stof omkring, så ville jeg høre om nogle herinde har arbejdet med Bahrain, eller på anden måde har erfaring me... -
perspektivering
ForumindlægHej Kan i ikke please hjælpe mig skal fremlægge imorgen. Kan i ikke hjælpe med mig at give eksempler please det er snart. Kan i give mig eksempler på stikordene? Perspektivering fokuserer på: -Ens undergenre -Ens forfatter -Sammenligne forfatterens liv og historien -Historien og tid den er s... -
Historie - ww2
ForumindlægHalløj. Jeg skal til historieeksamen på mandag, og jeg har trukket overemnet 2. verdenskrig. Min gruppe og jeg fokuserer på Sovjetunionen og Japan, og vi blev færdige med det hele i går. Er der nogle af jer, der har nogle gode råd til, hvordan man kan huske det hele udenad? Vi har jo selvfølgeli...
