Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8681 til 8700 af 11183
-
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig... -
Aminosyrer og kvælstoffer?
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at forberede min 24-timers eksamen i biologi, og er pt. ved at svare på, hvilke organiske stoffer, der indeholder kvælstof. Jeg skal give nogle eksempler, og forklare hvordan disse er sammensat, hvordan de fungerer og hvilken biologisk betydning de har. Jeg bruger først... -
Rhesus typer
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige med noget biologi og er lidt forvirret.. Vi lavede blodtypeprøver i biologi og jeg lavede det også med min familie og fik følgende resultater..: Mor: 0 rh- Far: 0 Rh+ Bror: 0 Rh+ Mig: 0 Rh+ Og Rhesus-positiv er jo dominerende og rhesus-negativ er ressiciv. (staves?) Så vi... -
Emner om genteknologi - kloning eller CRISPR?
ForumindlægHej alle. Jeg har i AT 2017 valgt fagene biologi B og dansk A. Herunder vil jeg gerne finde en sag omhandlende genteknologi. Jeg har tænkt på enten kloning eller CRISPR-metoden i biologi. Jeg har fundet en del skønlitterære værker til at lave en litterær analyse i dansk omhandlende kloning, men j... -
Transhumanisme og Fukuyama
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i Biologi og Samfundsfag. Mit emne omhandler genmanipulation og jeg vil gerne inddrage forskellige vinkler på emnet. Transhumanisterne går vældigt meget ind for genmanipulation hvorimod andre (især religiøse)er modstandere af for megen manipulering. For at inddrage samfund... -
Forsøg med Penicillin (piller) til SRP - det haster!!
ForumindlægHej :) Da jeg snart skal gå igang med SRP (d.10 jan) og har valgt fagene Kemi A og Historie A, hvor emnet er Penicillin, så har jeg virkelig svært ved at finde nogle forsøg til mit emne. Har ledt på nettet, men kunne ikke rigtig finde noget. Jeg spurgte også min lærer, men han mente jeg selv ... -
Synopsis cyborgs?
ForumindlægJeg er i gang med AT synopsis, og jeg har valgt at skrive om cyborgs herunder kunstig intelligens. Jeg har bare lidt svært ved at gribe opgaven an, så tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer til hvilke problemstillinger man evt kunne tage fat i. Jeg har også det problem, at jeg ikke helt har fået... -
Emnehjælp
ForumindlægHej Jeg er virkelig i knibe, for jeg kan slet ikke finde ud af hvilket emne og hvilke fag jeg skal bruge til årets eksamen. Overemnet er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har biologi A, fransk A, idræt B, religion C og musik B Ville gerne skrive i en kombinatio... -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg har skrevet om designerbørn i biologi og religion. Jeg har set på designerbørn som to ting; At man designer et barn for at give det specielle egenskaber(øjnfarve, hårfarve og lign.) og at man designer et barn med hensigten at gøre det sygdomgsfrit! I biologi har jeg læst om de metoder ma... -
Rapport om ELISA-test
ForumindlægJeg har en rapport for, om en ELISA-test, men jeg har ikke selv været med til at lave forsøget og er næsten lige flyttet over til biologi holdet (har haft biologi i cirka 2 måneder) så jeg ville blive rigtig glad hvis nogen hurtigt kan hjælpe mig med nogle af disse spørgsmål vil jeg blive rigti... -
Empirisk induktiv? eller hva?
ForumindlægHej studieportalen Jeg arbejder i AT med kampen for det gode liv og har valgt biologi og samfundsfag. Jeg arbejder ud fra én case i biologi hvor det er en transformations-case. Han har tabt sig mange kilo, hvor der er kostplan og motionsvaner. Jeg skal så forklarer hvorfor at denne person... -
EP - hjælp til emneideer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive et eksamensprojekt i biologi og engelsk. I biologi vil jeg gerne skrive om stoffers (LSD,hash osv.) påvirkning på individet og er lidt itvivl om, hvordan man skal kople det på noget engelsk materiale. Jeg havde selv gjort mig en overvejelse om man ville kunne analys... -
Hjælp til emnevalg!
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skal snart til at skrive min AT synopsis eftersom jeg er utrolig bagud. Mit overemne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Mine to fag er: Biologi og dansk - Mit underemne jeg havde valgt til at starte med var "Kolera epidemien", h... -
Hjææælp til AT! Noge klogehoveder?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive min AT synopsis eftersom jeg er utrolig bagud. Mit overemne er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Mine to fag er: Biologi og dansk - Mit underemne jeg havde valgt til at starte med var "Kolera epidemien", hvor jeg herefter vi... -
AT BIO/REL Metodepræcisering, fosterdiagnostik
ForumindlægHej derude! Jeg skal op til eksamen i morgen fredag i fagene biologi og religion. Mine lærere sagde at jeg til biologi skulle benytte den deskriptive metode fordi teori omkring DNA og PCR-metode er anerkendte og at den deskriptive metode så bare skal fungere som en forklarende faktor. Det synes... -
Hvordan de to fag tilsammen har været med til at belyse hovedspørgsmålet?
Forumindlæghej, jeg skal op i AT på fredag og vil gerne være sikker på om min forklaring til dette spørgsmål er fyldestgørende nok eller om jeg evt. har misforstået det? måske manger jeg noget? Min problemformulering lyder: Hvad kom Darwins evolutionslære til at betyde for opfattelsen af mennesket og hvorle... -
Eksamens spørgsmål hjælp
ForumindlægHej.... jeg skal til biologi A eksamen i morgen , og har derfor været oppe og trække et spørgsmål som skal besvares, derfor skriver jeg dette spørgsmål. Mit eksamensspørgsmål er: Udnyttelse af mælks indholdsstoffer. her skal der besvares følgende: hvad kan indholdstofferne i mælk bruges til i din... -
Eksamensspørgsmål C-niveau!
ForumindlægHej allesammen, jeg skal til eksamen her i morgen tidlig klokken 10 i Biologi på c-niveau. Vi har fået udleveret nogle eksamensspørgsmål hertil (uden bilag selvfølgelig) som vi kan/skal svare på til i morgen. og jeg sidder selvfølgelig fast. Spørgsmålene lyder således: Nedarvning af monog... -
Rapport om fangst og genfangst - spørgsmål
ForumindlægJeg sidder med nogle spørgsmål til min biologi rapport som jeg ikke kan finde ud af. Vi har ikke gennemgået det i undervisningen, og der er intet i vores biologi-bog om det. Så håber der er en som kan hjælpe :-) 1) Hvad skal der gælde om populationen af dyr, for at vi kan bruge mærkning-genfangst... -
Valg af emne til SSO i naturvidenskabelige fag
ForumindlægJeg skal skrive en SSO, Jeg går på hf og er startet på mine naturvidenskabelige fag. på c-niveau. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et naturvidenskabeligt fag, enten biologi, geografi eller kemi og så hvis det kunne blandes med et ikke naturvidenskabeligt. Det er som sagt på c-nivau jeg har ...
