Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 8881 til 8900 af 23878
-
MUNDTLIG ÅRSPRØVE!
Forumindlæghej alle kloge mennesker!;) Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man skal snakke om en kendt tekst, altså hvad skal man komme ind på? ikke kun resume vel ? jeg er lidt så blank! -
AT - Odysseus
ForumindlægHjælp! I min AT problem formulering skal jeg svarer på disse 2 spørgsmål om odysseus. Jeg er virkelig på bar bund. • Hvilken form for personlig rejse, er der tale om for Odysseus i odysseen? Og hvordan er det skildret? • Hvilke virkemidler er der brugt i teksten for at signaler... -
hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Hvor kan jeg finde hjælp til mundtlig dansk eksamen. Min lærer sagde jeg skal kunne redegøre, asnalysere og vurdere den tekst som jeg trækker. Men ved ikke helt hvad det er præcist jeg skal. Hvis jeg kunne få noget som beskriver hvert punkt... -
Salme i dansk?
ForumindlægHeej. jeg har en aflevering for i dansk, det er en salme som hedder "Den signede dag". er der nogle som har kendskab til den, og evt kunne hjælpe mig med hvad den handler om ? Har svært ved at forstå det ældre sprog, og gemte betydninger i teksten, så ville være en stor hjælp. på for ... -
folkevise
Forumindlægnogen som kender Hr. ebbes døtre ? -
Emnevalg - engelsk/dansk
ForumindlægHej. Det er jo ved at være tid til studieretningsprojekter, og jeg skal have valgt fag i morgen. Det bliver enten engelsk-dansk eller engelsk-historie, og jeg hælder mest mod engelsk-dansk. Problemet er bare, at jeg ingen idé har om, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg har overvejet at arbejde med ... -
AT problemstillinger
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har i det seneste stykke tid arbejdet med min at synopsis, og ville bare lige høre hvad i syntes om mine problemstillinger. VI har om emnet 'Kampen for det gode liv' og jeg har valgt at skrive om the american dream i fagene engelsk og samfundsfag. Jeg har opst... -
Angående B&O og Audi
ForumindlægRedegør for Audi's købsadfærd i forbindelse med køb af lydudstyr fra B&O? Foretag en segmentering af markedet for Audi's biler? kan du hjælpe ? -
Overgang fra barn til vokse - Noveller efter år 2000
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "Dansk novelle om overgangen fra barn til voksen" Der er dog det twist, at det skal være en novelle, der er skrevet efter år 2000. Jeg er lidt på bar bund, for alle de tekster jeg har fundet, er skrevet før år 2000. Findes der noveller om emnet, som er sk... -
Kongens Fald af J.V.J
ForumindlægHey, En der har læst Kongens Fald af J.V.J ? Jeg har læst to uddrag, af den. 1) Mikkel Synker 2) Otte's Falde Og vi skal udarbejde den, men der er to spørgesmål som jeg kan ikke rigigt finde svar til :( håber dr er en der kan hjælpe. Hvorfor synker Mikkel, og hvad synker han ned i? hvad heste... -
Samfundsfags opgave
ForumindlægHej. Er der en der kan forklare mig hvad vi egentlig gør herhjemme for at udligne sociale forskelle? Er rimelig blank omkring dette spørgsmål, for at være helt ærlig. - På forhånd tak - -
Hvordan skriver jeg en synopses i samfundsfag ?
ForumindlægHvilke ting er vigtige at få med når man skal skrive en synopses i Samfundsfag ? Jeg har en problemformulering der hedder : Hvilke indvirkninger har de socio-kulturelle verden på de etniske minoriteters integration ? problemstillinger: • De etniske unge mænd • Identitetsdannelse (t... -
Hvad tæller årsprøverne?
ForumindlægHej Derude. Jeg har et spørgsmål :) Hvor meget tæller årsprøverne? og hvor stor indflydelse har det på ens snit for at komme videre imod 2g Og tæller årsprøverne overhovedet med i ens gennemsnit i 1g God aften :) -
Dansk/Historie Opgave
ForumindlægJeg er i gang med dansk/historie opgave, men skriver kun i historie. Mit opgaveformulering jeg har fået af min lærer lyder: Med udgangspunkt i en redegørelse vil de politiske strømninger efter 1. Verdenskrig, der leder frem til den fascistiske opblomstring i Italien, blive belyst. Ud fra kildea... -
Adam Oehlenschlägers værker
ForumindlægHej Studieportalen. Er der evt. nogen der kender nogle værker skrevet af Adam Oehlenschläger der handler om erotik og/eller seksualitet? -
Besvarer man problemstillingerne?
ForumindlægSkal man til dne mdt. eksamen besvare sine problemstillinger fra synopsen selvom de i synopsen er besvarede? -
Sammenhæng ml. et retningsfelt og vektorer
ForumindlægHej, når man tegner løsningerne for en differentialligningen i form af et retningsfelt, er der bare ikke tale om forskellige (repræsentanter for) vektorer? -
Eksamennnn..
ForumindlægHej folkens Er der nogen som ved hvad man skal gøre til psykologi eksamen?? -
hvordan skal synopsen se ud? historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal trække til historie i morgen og midt i min forberedelse af noter osv. kommer jeg pludselig i tvivl om, hvordan en synops til historieeksamen skal se ud! Jeg har dog fået at vide, at vi ikke skal have litteraturliste med. Er det stort set de samme punkter til AT eller er der noget ... -
nogle gode råd
Forumindlæghej er der nogen der har nogle gåde råd til engelsk eksamen på B er mega nervøs. . .(
