Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8941 til 8960 af 23765
-
Enkellogaritmisk papir
ForumindlægHvad gør enkellogaritmisk papir så man får en ret linie...(burde vide det men jaja) -
Skriftlig karakter
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig, hvad den endelige årskarakter i 3.g 2-årig HN, skriftligt hviler på?Er det et gennemsnit af alle ens afleveringer i 3.g? -
Dansk eksamenssæt
ForumindlægHej..Som bekendt kan man ikke få fat i de gamle eksamenssæt til skriftlig dansk på uvm.dkSå jeg tænkte på, om ikke nogen ville fortælle hvad emnerne var i de forrige eksamenssæt.. Vi kunne eksempelvis lave en liste med emnerne i de sidste 5 år.. og skrive titlerne på stilene op.. (der er vel 5 st... -
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
elektrokemi
ForumindlægDer er noget jeg slet ikke fatter. I min bog står det at når man forbinder to opløsninger med hvinanden via en saltbro bliver elektrodepotentialeforskellen imellem dem lig med 0 (altså spændingsforskellen). Men er hvilespændingen ikke forskellen imellem dem...hvorfor bliver den ikke 0...jeg forst... -
Årsprøve
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til biologi årsprøve imorgen. Jeg har biologi på A niveau og går i 2.g. Er der nogen der har en ide om hvad jeg evt. skal huske at have med at noter? Måske tager vores lærer det sidste opgavesæt med, som 3.g'erne fik sidste år til skriftlig biologi? -
diabetes
ForumindlægHar om diabetes i skolen, men der er nogle bersale ting som jeg ikke har på plads så som: Hvad er diffusion? Hvad er osmose? Hvad er symptomerne på diabetes type 1? hvordan opstår disse symptomer? Hvad er glukagons funktion? Er det ikke også noget med cellerne i hjernen er særligfølsomme overfo... -
Beregne afvigelsen (Mekanisk energi)
ForumindlægHvordan beregner man afvigelsen for mekanisk energi. Jeg har lavet et forsøg, som jeg senere skulle beregne, ved at bruge v = g · t og m · g · h + 0.5 · m · v .... Jeg har så fået resultatet = 0,0574771091 J Hvad er eller hvordan finder man afvigelsen? Jeg var ikke i skole da vi... -
2010-planen
ForumindlægHej. Jeg arbejder i øjeblikket med 2010-planen for dansk økonomi. Nogen der ved hvor jeg kan finde noget materiale omkring den ? -
hjælp til elektronprikformel for Na+
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal tegne elektronprikformler. men der er en af dem, der driller noget så frygteligt. jeg skal tegne elektronprikformlen for Na+ (altså for en natriumion). men da Na har 1 elektron i yderste energiniveau og må afgive 1 for at blive til en ion, har Na+ altså 0 elektron... -
CO2
ForumindlægCO2 bliver udslippet fra respiratin(når man ånder ud), hvor bliver det ellers udslippet CO2 fra, bl.a. benzin??? hvor fra ellers...?? -
Afl. om konflikter
Forumindlægjeg skriver en afl. der heddder konflikter i samf. Det er en gammel eksamensopgave fra 2006 2/5.. jeg kan slet ikke finde ud af den og søger mnogle der evt kan hjælpe mig.. en der har lavet den, som kan ligge den ind?? fællesdel a lyder: globalisering, konflikt og sikkerhed delopgave B: terror og... -
Reportage
ForumindlægHej allesammen. I Dansk skal vi skrive en reportage. Men jeg ved bare ikke hvad jeg kan skrive om. Håber at I kan komme med nogle ideér :-) På forhånd tak. -
samf aflevering??
Forumindlæghej.. jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til en samfundsfags aflevering jeg er ved at lave.. der står at jeg skal undersøge hvad nogle tal som der står i 2 tabeller har at sige for samfundsøkonomien.. men hvad er det helt bestemt at samfundsøkonomien er?? på forhånd TAK!! hilsen Jonas -
HASTER Ubestemt integrals sammenhæng med arealbestemmelse
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig MatB eksamen på mandag d.25.6, og har et eksamensspørgsmål, som jeg har haft besvær med at besvare. Eksamensspørgsmålet lyder: "Definer begrebet ubestemt integral og bevis dets sammenhæng med bestemmelse af arealer". Navnlig den sidste del er spørgsmål: ... -
Global opvarmning
ForumindlægMig og en af mine venner, har om Global Opvarmning til vores projektuge. Vi ville meget gerne stille nogle spørgsmål til en fagmand. Men vi ved simpelthen ikke hvem vi skal spørge. Og jeg vil derfor spørge, om nogle af jer bag skærmen, har en idag til hvem vi kunne kontakte. Mange tak for hjælpe... -
Gødning! (Folkeskole niveau)
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl, der har mulighed for at give mig lidt info om gødning og dens indvirkning på naturen? Det skal helst være kemi relateret! På forhånd mange tak! Alkymisten -
harmonisk svingning
ForumindlægHej! Når man bruger formlen F=k*x og T = 2*pi*kvadratrod m/k hvad betyder lod for k? Kan man sige lod og k er propotionale eller hvad? På forhånden tak -
Nyttevirkning størst ved midte - hvorfor?
ForumindlægJeg skal behandle noget data, hvor jeg har målt udviklingen af nyttevirkningen fra 20-100 grader. Her fandt jeg ud af, at nyttevirkningen er størst omkring 50 grader. Er der eventuelt nogle, der har en saglig forklaring på, hvorfor nyttevirkningen er størst omkring netop 50 grader? -
Eksponentielle Funktioner
Forumindlæghvis censor fortæller hvad a , b og x fortæller er det nok med at sige a = kaldes også fremskrivnings faktor, som bestemmer vækstens størrelse og dermed hvordan buen krummer fremskrivnings faktor fortæller når x vokser med 1 b = startværdi /fortæller hvor grafen skærer y-aksen x = kaldes an...
