Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9121 til 9140 af 14099
-
Endorfiner
ForumindlægHej derude... Sidder lige nu, som alle andre 3.g'er og er ved at lave min dejlige AT-synopsis... Jeg skriver i idræt samt biologi, om kropskultur og træningsafhængighed, og i denne forbindelse mangler jeg noget om endorfiner. Så vil høre, om der er nogen af jer, som sidder på guld-viden om e... -
hjælp til at sætte beregninger op
Forumindlægjeg har skrevet om morfin og dens virkninger og bivirkninger i min eksamensopgave... nu skal jeg op og forsvare den på mandag og jeg mangler stadigvæk nogle beregninger jeg kan tage med i forhold til kemi delen af opgaven, nogen der har noget hjælp til hvad jeg lave beregninger ud fra og hvorda... -
Terminsprøve ..!!
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg har snart terminsprøve, og jeg vil gerne forberede mig, men jeg ved ikke hvordan? Jeg skal op i: Engelsk skriftilige dansk stil fysik og kemi biologi geografi læseprøve diktat. Please hjælp det er første gang, og jeg har aldrige prøvet det før. Jeg vil gerne forberede mig, ... -
elektroforese - hvorfor giver en tumor færre bånd end blodet
ForumindlægHej.. Jeg sidder og er igang med en biologi rapport omkring elektroforese, hvor vi har undersøgt en person (Valerie), hvor vi har udtaget en prøve fra hendes tumor og fra hendes blod. Et af spørgsmålene lyder så, hvorfor tumoren giver færre bånd end blodet? Jeg må indrømme, at jeg er lidt på bar ... -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
Haster!!! Blodtyper...
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en biologi rapport om blodtyper og skal svare på hvilken/hvilke blodtype(r) børn kan have hvis forældrene har blodtype AB og 0.. Altså spørgsmålet lyder helt præcist sådan: Hvis et forældrepar har blodtyperne 0 og AB, hvilke blodtyper kan deres børn så have? Nogen derkan hj... -
Gærcellers stofskifte
ForumindlægJeg er i gang med at lave øve studieretningsprojekt i biologi og matematk.. og jeg har lige et lille spørgsmål.. Jeg kune godt tænke mig at høre om der var nogle af jer der ved noget om gærcellers stofskifte.. eller kan give et link til hvor jeg kan finde noget om det? Nick -
Sakkarider
ForumindlægHej Jeg laver nogle lektier på en hjemmeside der hedder biologi-tjek.dk Jeg bliver stillet et spørgsmål om at sætte disse ting: mælkesukker, frugtsukker, druesukker, stivelse og roesukker ind i disse grupper: monosakkarider, disakkerider og polysakkarider. Hvad skal der være i hver gru... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
''Grafer'' Angivelse af parameter?
ForumindlægJeg er i gang med min afsluttende rapport. Jeg skal op i biologi, og jeg er i gang med at konstruer mine grafer. Min lærerinde har skrevet: ''Husk angivelse af parameter og enheder på alle akser'' Jeg forstår ikke rigtigt det med parameter, nogen der kan forklare det? -
Hjælp til analyse i historie.
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder her med min SRP i biologi og historie. Jeg har en punkt, der hedder 'Redegør for og analyser de levevilkår, der i Danmark i slutningen af 1800-tallet, havde indflydelse på befolkningen størrelse og sundhed, herunder udbredelsen af tuberkulose'. Jeg er lidt ... -
HJÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder her med min SRP i biologi og historie. Jeg har en punkt, der hedder 'Redegør for og analyser de levevilkår, der i Danmark i slutningen af 1800-tallet, havde indflydelse på befolkningen størrelse og sundhed, herunder udbredelsen af tuberkulose'. Jeg er lidt i... -
Blomster, epifytter, træer
ForumindlægHej, jeg har fået 2 opgaver for i biologi. Men forstår ikke sammenhængen mellem ordene.. Kan i hjælpe med at lave en historie/tekst med ordene i? 1. kontinentalplader, vulkaner, jordskælv, bjerge. 2. art epifyt, bestøve, flora, knolde, løvtræer, nåletræer, stængel, rod, blade, urter, b... -
AT stress
Forumindlæghej alle sammen. Er igang med AT omkring stress, jeg skriver i fagene Biologi / engelsk i engelsk har vi teksten the pedestrian og filmen fahrenheit 451 af ray bradbury. Har svært ved at koble filmen til stress og analysere den samt hvilken metode der skal bruges. Nogen forslag? -
PCR - egenskab ved DNA?
ForumindlægEr ved at lave en biologi-rapport om PCR, og et af spørgsmålene er, hvilke egenskaber ved DNA, der gør det muligt at lave PCR - nogen der kan hjælpe med dette? Jeg har en ide om, at det måske er noget med, at man kan bryde hydrogenbindingerne mellem baserne i DNA-strengene, men er ikke sikker? -
Dværgvækst
ForumindlægHejsa Jeg sidder med en biologi afl. og der er et enkelt spørgsmål jeg ikke forstår: æksthormon er et rotein på 191 aminosyerer. Hvor mange basepar i DNA kræves der til at kode for 191 basepar --> Det svar har jeg fundet. Så er det jeg ikke forstår dette spørgsmål? "Forklar,hvorfor dett... -
AT 2010: Emne i fysik B og religion C?
ForumindlægHejsa Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive i religion, men har desværre kun dette på c niveau og kan derfor ikke kombinere det med biologi, som ellers er ret oplagt. Den eneste mulighed, jeg har, indenfor det naturvidenskabelige fakultet er fysik B. Er der nogen, der har nogen gode ideer? ... -
Hvordan laver man en nedarvningsskema for ens forældres mulige genotyper?
ForumindlægJeg står her med en biologi rapport, og jeg mangler den del af opgaven, hvor jeg skal... Opskriv et nedarvningsskema/skemaer for dine forældres mulige genotyper. Og hvordan er det, så at man gøre dette? Det er den eneste opgave, som jeg mangler og jeg undre mig over hvordan jeg kan får den lø... -
besvarelse på opgavesæt om HIV
ForumindlægEr der nogen som har en besvarelse på biologi A, STX - sæt 1, det er vist fra 2005/2006. Det handler om en artikkel: 'Den sorte død slår til mod HIV' hvorefter der så kommer spørgsmål om bla. HIV. Jeg ville blive meget glad for at se en besvarelse på opgaven, da jeg vil bruge den til at s... -
Pensum
ForumindlægHej venner... Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt? Hilsen jeres ven
