Biologi

Pensum

08. august 2017 af a123as - Niveau: B-niveau
Hej venner...

Kan jeg bede jer om, hvis I har haft biologi, at lave en oversigt over, hvilke fagområder/emner, man møder, når man har Bio på B. Jeg skal op i 3.g, hvor jeg både har Bio på C og B, hvilket vil sige 2 års pensum på 1 skoleår, er det muligt?

Hilsen jeres ven

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. august 2017 af JulieW99

Det er det da. Du har bare pensum på samme tid. Måske er du lidt lost på B-niveau, hvis du har noget der som du endnu ikke har haft på C niveau. Fagområderne er lidt forskellige og op til læreren. Men ingen bekymringer, hænger du i skal det nok gå. B-niveauet er jo blot en udvidelse af. C.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. august 2017 af JulieW99

På B var jeg igennem: livsstilssygdomme herunder kredsløbet og en masse andet, forplantning, økologi, cellebiologi, genetik og neurologi. Inkl. Naturvidensskabsfestival og Norgesprojekt(bæredygtighed)

Det er dog ikke sikkert du møder neurologi. Læreren skal nemlig vælge nervesystemet, immunsystemet eller et andet system. Livsstilssygdomme er heller ikke sikkert du møder. :)

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2017 af Justitia

Som Julie skriver: "Fagområderne er lidt forskellige og op til læreren"

Men jeg havde i hvert fald noget om; Genetik, neurologi, kost, menneskets krop f.eks. emner vedrørende ilt, muskler, fordøjelse mm.


Svar #4
11. august 2017 af a123as

Ja, tusind tak for svar

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. august 2017 af JulieW99

Det var så lidt. :)

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Pensum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.