Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9181 til 9200 af 14099
-
blodtryk og puls - forskel på drenge og piger?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport om blodtryk og puls, i forhold til rygning. Men jeg er usikker på, om der er forskel på drenge og pigers blodtryk og puls? om det kan have noget at gøre med rygning? og hvorfor er der forskel på drenge og pigers blodtryk og puls?? jeg håber virkeli... -
Bio/Hist AT - problemstillinger
ForumindlægEmnet er det samme som 3.g'ernes sidste år; "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" Jeg har valgt Biologi A og Historie (Humaniora) A. Hvor mit valgte emne er "Opiumskrigene". Er der nogen der har nogle gode problemstillinger de tør dele med mig? Er lidt på bar b... -
SIR-modellen
ForumindlægJeg sidder og er igang med min srp mat og biologi. Jeg skal beskrive og benytte sir modellen ud fra pest og kolera, jeg har fundet tal materiale om hvor mange døde der var pr uge. Men jeg har brug for at vide hvor mange inficerede der var pr uge også. Nogen der ved hvordan man finder frem til d... -
Forhold.?
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
forhol mellem vægt
Forumindlægjeg sidder her med en biologi opgave med en figur der siger at vægtforholdet mellem rod og top er 0,36. hvad vil det sige? håber i kan hjælpe mig for kan ikke få det til at hænge sammen med den øvrige del af opgaven som i øvrigt skal afleveres i morgen :( Mvh patricia. -
Nyt fag i gymnasiet: Bioteknologi
Forumindlæghttp://jp.dk/indland/article1436084.ece Det var da også på tide, at der kommer et alternativ til 'gummistøvlen'. Disse fag har de sidste mange år være langt foran (set på antal deltagere) biologi-faget på de videregående uddannelser. Det kunne være man skulle overveje at blive gymnasielær... -
Jeg har brug for din hjælp!!
ForumindlægHej alle Er der ikke en, der er helt vildt nice til biologi, der kan være mig behjælpelig ift. at forkorte et afsnit om neuroner og kommunikation? Jeg tænker, at det sagtens kan siges kortere, men jeg har desværre meget svært ved at forkorte afsnittet! Enhver hjælp tages imod med kyshånd!!! -
hjælp til humaniora
ForumindlægHej jeg er igang med AT8, vores emne er fremtidsvisioner og vi skal indblande engelsk og biologi. altså skal vi bruge humaniora som metode hvilket jeg har store problemer med. Jeg har den her artikel http://revellian.com/2008/06/05/lab-grown-in-vitro-meat-hamburger-horror/ hvad kunne man sige ... -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
Problemstilling og gerne 12 spørgsmål
ForumindlægHey folkens! Jeg har idag fået et tværfagligt forløb mellem Geografi, Biologi og Fysik-kemi. Jeg har derfor tænkt om i ikke kunne hjælpe mig med en problemstilling og evt. nogle arbejdsspørgsmål. Overemnet er forurening og har derefter valgt trafik som underemnet. Nu mangler jeg en problemstill... -
Osmotisk tryk
ForumindlægSe vedhæftet fil. Jeg har biologi på flex, og er blevet bedt om at finde det osmotiske tryk ud fra en formel (jeg har vedhæftet den herunder). Jeg har beregnet C. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal finde R, som jeg skal bruge til at beregne trykket? Nogle der kan hjælpe mig. Det er det ene... -
nogle gode ideer?
ForumindlægGod morgen Alle sammen Jeg skal til at have besluttet mig for hvad jeg vil skrive i min studieretningsprojekt på gymnasiet, men jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om, Min studieretning er: Kemi A, biologi A, Mat B og selvf. Historie A, Dansk A Er der nogen der har nogle gode ideer? -
enzymer, modulerende, produkter
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virker modulerende for processen? Dette spørgsmål er jeg ikke helt i stand til... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
Darwin - AT
ForumindlægHej alle - jeg skal til AT eksamen i morgen, og jeg har valgt at skrive om Darwin i biologi og religion. Jeg er meget i tvivl omkring metoder - hvilken metode anvendte Darwin? den hypotetisk-deduktive eller induktive? og hvad er egentlig forskellen? jeg er helt vildt forvirret, og håbet der er no... -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Litteraturliste
ForumindlægJeg har været så smart at glemme en bog - faktisk den bog hvor jeg har min eneste historiske kilde i (jeg skriver i biologi/historie) i min litteraturlite i synopsen... Hvordan skal jeg forholde mig til det? Skal jeg nævne det og vise lærer og censor bogen, eller skal "lade som ingenting&quo... -
Lektierhjælp i Engelsk/spansk
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig med mine lektier. Jeg går i 3g og har brug for en der kan finde ud af Engelsk, Spansk og det ville være helt super hvis personen kunne finde ud af Biologi. Det skal selvfølgelig være en der er bedre end jeg. Dvs super dygtig 3g'er eller en der bare er dygti... -
Bioteknologi terminsprøve
ForumindlægTror I, at ens lærer kan finde på at bruge opgaver fra gamle biologi-eksamenssæt og opgaver fra gamle kemisæt, når man skal op til bioteknologi terminsprøve? Eller bruges der blot DELE af gamle bioteknologi eksamenssæt? Og er der nogen, der har nogle råd til, hvordan man bedst forbereder sig? Bå...
