Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9461 til 9480 af 26633
-
hvordan skal jeg komme igang? HJÆLP!!!! Dansk mundtlige eksamen prøveform B
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i næste uge (dansk), jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang. mit fordybelsesområd er "Den ældre novelle" og min selvvalgte perspektiveringstekst er "lønningsdag" af Martin Nexø min selvalgt prøvetekst er "I modesalonen af Herman Bang&q... -
EKSAMEN STREES HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har trukket teksten MIT MESSER UND GABEL til tysk eksamen, og jeg har fået 24 timers forberedelses tid til den. Der er snart gået lidt over 10 timer, og jeg kan ikke forstå en dyt af teksten! Nogen der kan hjælpe? :( -
Materialer SRP - Samf. + Eng. - Identitet
ForumindlægJeg mangler at finde enten nogle artikler eller noveller på engelsk og dansk til SRP. Mit emne er identitetsdannelse i konkurrencestaten, så jeg leder efter artikler og især noveller, som omhandler emnet identitetsdannelse, og som er skrevet i nyere tid. -
AKUT! giver det nogen mening?
ForumindlægAKUT! giver det nogen mening? -
Den usynlige af Mats Wahl
ForumindlægHej. Er det nogen der kan huske hvad rektoren i den usynlige hedder? På forhånd tak for hjælpen :) -
Kvalitativ og kvantitativ metode
ForumindlægHvilke betydninger har disse to i samfundsfag? -
Vurdering af opgave
ForumindlægHej Jeg ønsker en vurdering og karakter på min opgave (A niveau, HHX) Opgaven er vedhæftet som fil nedenfor. -
AT Kommunikation og muligheder
ForumindlægHej folkens. Som i nok godt ved er årets emne for AT ''Kommunikation og muligheder ''. Har i nogle ideer i kunne komme med, med hensyn til hvad jeg kunne skrive af emne f.eks.? og hvilke fag jeg kunne tage? Jeg tænkte lidt på noget med identitet? Hvordan kan jeg bruge den med he... -
Prøveform B i reklamer
ForumindlægHejsa Så jeg har fået udtrukket reklame til eksamen i dansk og vil vide om nogen har været oppe i det eller nogen der har nogen virkelig gode tips Er åben for al støtte, hjælp og tips! På forhånd tak! -
Disposition af novellen "en lille tur" af helle helle
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal op til eksammen med novellen "En lille tur" Af helle helle jeg skal lave en synopsis og disposition er der nogen der har noget liggende de kan sende til mig -
Den Kolde krig
ForumindlægHey Jeg kom til at tænke på hvilke faktorer vil egentlig medvirke sovjetunioens fald? Altså hvilke midler skulle vi bruge for at ende den kolde krig noget før??? -
Dansk Idehistorie Opgave - Taksonomiske niveauer
ForumindlægHvad har til de taksonomiske niveauer til formål i en synopsis? Hvad er formålet med taksonomi? -
SRP
ForumindlægEr igang med at hjælpe en person med sin SRP. Han skriver i historie og engelsk om vietnamkrigen. Hvordan bør engelskfaget komme i spil, udover at bruge engelskfagligt skønlitteratur, og tekster på engelsk? -
Generelt spm om regler
ForumindlægNår man dobbeltdifferentierer og dobbeltintegrerer, gælder de normale regler så, f.eks. kædereglen, produktreglen og brøkreglen i differentiering og substitution i integrering? På forhånd tak. -
Villy Sørensen - To Tvillinger
ForumindlægJeg har siddet i 3 timer nu, og jeg kan slet ikke komme nogen vejne. Har slet ikke noget inspiration til teksten og har ikke skrevet mere end et par sætninger. Er der nogen der vil hjælpe mig? Hvis i har lavet en analyse of det eller ligende, vil i være så venlig at hjælpe mig? Jeg er simpelthen ... -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Opdele sætninger i sætningsled :-)
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg har fået en spansk grammatikopgave, men da grammatikken ikke er min stærkeste side, tyder jeg lige til en smule hjælp fra nogle af jer kloge grammatikhoveder herinde. Skal analysere en masse sætninger i sætningsled, og ville høre om en kunne give et eksempel på en sådan a... -
Spørgsmål ikke forstået?
ForumindlægDu bedes med udgangspunkt i teorierne om købsadfærd analysere hvorfor forbrugerene er interessante og i forlængelse heraf væsentligheden, af en klar positionering. Sådan lyder opgave formuleringen til den aflevering jeg sidder og skriver. Problemet er at jeg ikke forstår hvad der er ønsket i ... -
Neopostivisme
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en opgave som handler om en anaylse af to teoretikers teorier - Jeg skal analysere mig frem til forskelligehder og ligheder i de to teoretiskers teorier om organisatorisk læring. Jeg har dog lidt svært ved at se hvilket paradigme jeg befinder mig når jeg foretager ... -
Hjælp prøveform B Dansk
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i dansk prøveform B på mandag og er blevet lidt i tvivl omkring hvad jeg skal have med i min synopsis, jeg har lavet en sekvens omkring mit prøveoplæg som er Into Eternity en dokumentarfilm, men jeg har også lavet en analyse og filmiske virkemidler. Jeg er lidt i t...
