Søgning på: fysik projekt. Resultater: 9561 til 9580 af 20688
-
AT - Eiffeltårnet :)
ForumindlægJeg har kigget på emnet omkring Eiffeltårnet og synes det ville være totalt genialt emne, og snakkede med vejlederen i historie som sagde at historie i hvert fald vil være oplagt.. Men problemet er det naturvidenskabelige fag som det andet skal være. Nogle ideer til hvad det kunne være og kom ger... -
Facitliste til ISIS kemi B
ForumindlægEr der nogen som har ovenstående, ville jeg blive meget glad, hvis I kan fortælle, hvor jeg kan få den -
hastighed
Forumindlæghvad er lysets hastighed´igennem vand? -
orbitaler
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse kvantemekanik og faldt over ordet orbitaler. Jeg forstår godt at en orbital kort sagt angiver det område hvor der er sandsynlighed for at finde en elektron, men hvilken sammenhæng har orbitaler med kvantemekanikken? hvad anvendes de til osv? på forhånd tak. -
Fagets begrænsninger
ForumindlægHvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have? -
Hjælp til argumentationsopgave
ForumindlægHej derude! Jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med en opgave. Opgaven er i den PDF-fil jeg har vedhæftet (se næstsidste og sidste side!) og lyder således: b) Argumentér for, hvilken af de viste grafer på næste side som bedst kan repræsentere målingerne i Position 1. Arg... -
Centrifugalkraft versus Centripetalkraft
ForumindlægHej. I litteraturen for udledning af keplers første lov nævnes det: plus a "fictitious" outward centrifugal force, this centrifugal force may be a little more familiar if I write it in terms of azimuthal velocity "v_ø=r*ø' og Fcf=m*v_ø^2/r. Er dette ikke centripe... -
Gødning - salt?
ForumindlægDer står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ... -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Eksamen: Hvor mange forsoeg?
ForumindlægSkal op her på torsdag og jeg ville gerne høre lidt om jeres oplevelser mht selve eksamen, specifikt: Hvor meget forventes der egentligt? Og hvor mange forsøg lavede i/hvor mange er forventet? På forhånd mange tak :) -
Fremlæggelse. Emne?
ForumindlægHej. Har I et forslag til et emne, jeg skal fremlægge om i engelsk, er I meget velkomne til at svare. -
Kvittering for ansøgning?
ForumindlægHejsa Jeg sendte mine ansøgninger til videregående uddnannelse ind til AU i sidste uge, og er kommet til at tænke på om man får en slags kvittering eller bekræftelse på, at de har modtaget mine anøsninger? MVh -
Bitsmuth-185 henfald
ForumindlægDer måles en Q-værdi for protenhenfaldet af Bi-185* til 0,2554 pJ. Den exiterede tilstand, ligger 0,0352 pJ over grundtilstanden for Bi-185. Ud fra dette skal man bestemme massen af atomet i grundtilstanden. Hvordan gøres dette? Q-værdien kan som jeg ser det umiddelbart blot bruges til at udregne... -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
SRP farvestoffeer i sodavand
ForumindlægNogen som har en SRP liggende, som jeg må kigge på, der omhandler farvestoffer ? Hilsen Jeres ven -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s... -
Mangler et forsøg (Base)
Forumindlægskal op til prøve eksamen på onsdag (d. 35 juni) og er allerede i fuldgang med at finde forsøg.. Har allerede to forsøg og mangler kun 1 mere, men kan simpelhen ikke finde en mere. har lidt overalt.. Dem jeg har handler om: Pavisning af base hvad base er og hvordan man finder ud af det osv. håb... -
Spændingsrækken i forb. med metaller
ForumindlægNogle der ved hvad det er? Spændingsrækken i forbindelse med metaller.. -
stående bølger
ForumindlægHej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvad præcist en stående bølge er? Håber virkelig i kan hjælpe mig. Det haster!! På forhånd mange tak :) -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:)
