Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9841 til 9860 af 26633
  • Danskopgave!

    Forumindlæg
    Hej !Jeg skal skrive en anskopgave som omhandler de forskellige hovedstrømninger i romantikken. Jeg vil gerne inddrage nogle tekster og digte som afspejler tidsperioden!Kender I nogle gode digte eller tekster, som viser forskellen på hovedstrømninger som fx: højromantik, Biedermeier, romantisme m...
  • anne linnet

    Forumindlæg
    hej alle. anne linnet har fra tove ditlevsens digt synget der bor en ung pige. kan bare ikke finde hvilken betydning det har betydet? altså hvad hun fx vil vise med sangen. fordi først er det udgivet som digt og så sang. håber virkelig I kan hjælpe mig! /signe
  • Karen Blixen - Ex Africa

    Forumindlæg
    Hej Jeg har glemt at få digtet "Ex Africa" af Karen Blixen med mig og kan ikke finde det på nettet. Er der en venlig sjæl der ligger inde med digtet som vil skrive det ind her, scanne det ind eller give mig et link hvor jeg kan finde det??
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kan hjælpe mig med at fortolke Digtet "Jeg er så træt af min krop", af Kirsten Hammann Det er en Dansk stil til i morgen. Håber i kan finde digtet et sted på nettet.
  • Nogle der vil HJÆLPE mig?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her midt i en opgave og gået i stå, derfor vil jeg hører om der er bare en her inde der har læst digtet Freden af N.f.S. Grundtvig? Jeg er låst fast og skal fortolke digtet men forstå det ikke - nogle der kan hjælpe mig?
  • Hjælp! 2. års opgave!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 2. års opgave i dansk og jeg står mangler et digt skrevet af Holger Drachmann. Det skal helst være et meget naturalistisk digt, da det er naturalismen jeg vil skrive om. Håber i kan hjælpe
  • Villy Sørensen - TR

    Forumindlæg
    Hey .. Nogle der har læst digtet, som Villy Sørensen har lavet (-Tr)? Vi skal skrive et digt som ham. . som fx. 'Pr', 'Si' ... Hvis i også har lavet det engang, ville i så ikke være søde at hjælpe mig? :) så jeg kunne få nogle ideer.
  • To Morgener

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en litterær artikel om to digte: Morgen af Tom Kristensen og Tidlig Morgen af Jens August Schade. Jeg har nogenlunde funde frem til hvilken periode de er fra men kan finde budskabet/pointen i digtene. Hvad bliver der sagt og hvad er sammenhængden udover de modernistiske træk?
  • James Honeyman

    Forumindlæg
    Jeg tænkte på, om der er en der ligger inde med digtet James Honeyman af W. H. Auden.. Jeg skal nemlig læse digtet til i morgen, men har smidt kopien ud.. Det kunne være herre rart, hvis én havde den! Tak. :)
  • en ide

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket et fordybelssesområde i dansk som lyder: lyrik før 1990 er der nogen som har nogle gode tekster/digte eller opg. omkring et digt fra før 1990? håber der er lidt hjælp at hente ;)
  • Børnene af Tove ditlevsen

    Forumindlæg
    HJÆLPPPPPPPPPP JEG SKAL HAVE SELVE DIGTET "BØRNENE" AF TOVE DITLEVSEN, MEN KAN IKKE FINDE DET! hAR SELV FORSØGT AT SØGE DEN PÅ NETTET PÅ - INTET HELD ÉN DER KAN HJÆLPE MIG MED AT FINDE SELVE DIGTET ??? PÅ FORHÅND TAKKK
  • Ole Wivel - Byen og Havet

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en opgave om digtet Byen og Havet af Ole Wivel. Da jeg er en smule fortabt med hensyn til fortolkning af denne vil jeg spørge om der måske var nogen som kendte til dette digt og måske ville hjælpe mig en smule. Mvh Kristoffer
  • Stil - Michael Strunge

    Forumindlæg
    Hej alle (: Jeg har lavet en stil ud fra Michael Strunges digt "det kommende". Tænkte på, om der er en eller et par stykker af jer, der har tid og lyst til at læse den igennem og komme med ideer osv? (: Jeg kan vedhæfte digtet, hvis I har brug for det. Hilsen Jeanette
  • HJÆLP - lyrisk jeg??

    Forumindlæg
    1 , hvad er forskellen på krydsrim & parrim? 2 , hvad er digtes "lyriske jeg"? 3. hvad er et brud i digtet & hvordan finder man det? 4. hvad betyder begreberne formater, formaliteter & koder. & i hvilken forbindelse bruger vi dem?
  • MEGA VIGTIGT!!!!!

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg prøver at lede efter et digt jeg skal bruge til noget med min eksamen. Det kan enten være et digt der har noget at gøre med ensomhed, misbrug eller at have svært ved at ændre sig. Tak på forhånd, håber i ville hjælpe.
  • Kristustid

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle af jer, der har læst digtet "Kristustid" af Ole Wivel? Jeg har lidt svært ved at forstå digtet, kan det passe, at det er noget med, at man ikke skal tro på Gud?
  • hvad hedder tiden 1937

    Forumindlæg
    Hvad hedder den tid Tove Ditlevsens digt til mit døde barn er skrevet i ( 1937) hedder årstallet. Det jeg tænker på om det er mellemkristiden eller det moderne gennembrud hvordan kan jeg perpektivere tiden med digtet
  • Afgangsprøve 10. klasse

    Forumindlæg
    jeg sidder med et digt fra bogen Blandet slik som er skrevet af Cecilie Sund Kristensen og jeg kan ikke rigtig komme vider med en fortolkning af det, og så tænkte jeg at det ville hjælpe hvis jeg fik nogle andre fortolkning på digtet
  • ligestilling

    Forumindlæg
    hej. jeg har brug for hjælp. jeg sskal skrive digt om ligestilling. men jeg har ingen idee om, hvad jeg skal skriv eller hvordan jeg skal skrive den. jeg vil hvae nogle ideer til at skrive den digt om ligestilling. tak for alt :)
  • oversættelse

    Forumindlæg
    Wee , sleekit, cowrin, timrous beastie, O ' what a panic's in the breastie! Thou need na start na awa sae hasty Wi' bickering brattle!I wad be laith to rin an'chase thee , We murdering pattle! I'm truly sorry man's dominion Has broken Nature's social union, An justif...