Dansk

hvad hedder tiden 1937

01. juni 2014 af mike3339 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hvad hedder den tid Tove Ditlevsens digt til mit døde barn er skrevet i ( 1937) hedder årstallet. 

Det jeg tænker på om det er mellemkristiden eller det moderne gennembrud

hvordan kan jeg perpektivere tiden med digtet 

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Det moderne Gennembrud. Hvad med at slå det op kære ven?

Brugbart svar (0)

Svar #2
01. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)

Der er tale om mellemkrigstiden, ikke det moderne gennembrud.

Brugbart svar (0)

Svar #3

Jamen det er jo også rigtigt... Efter 1. verdenskrig. Det er også der bondelitteraturen starter. 

Brugbart svar (0)

Svar #4

http://da.wikipedia.org/wiki/Mellemkrigstiden

Brugbart svar (0)

Svar #5

Det, man kalder bondelitteratur, er en litterær bølge, der startede ca. 1900, dvs. før mellemkrigstiden. Måske du selv skulle slå de forskellige ting op?

Brugbart svar (0)

Svar #6

Slår altid tingene på #5 og læser på mine ting... Man kan stædig kalde det for bondelitteratur, og det med at man så går i detaljer, jamen det er jo super fedt at du går så meget op årstider, men jeg er desværre ikke nogen professor i tidslinjer så... Nu er du jo også 40 år ældre end mig selv, så mon ikke jeg får samme viden som Dem selv. Hvis ikke samme så næsten. 

Brugbart svar (0)

Svar #7
01. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Av, av, av...

Brugbart svar (0)

Svar #8

Ikke for at være for klicéagtig så vil jeg dog tilføje at jeg selv gå i 9. klasse, og at jeg selv finder mine facts. Sidste mulighed vil være at spørge nogen fra Studieportalen. #0 spørgsmål finder jeg irrelevant da man sagtens kan finde alt på nettet.  

Svar #9
01. juni 2014 af mike3339 (Slettet)

Tak for hjælpen

Brugbart svar (0)

Svar #10

Jeg synes blot, at det er vigtigt at korrigere dine svar, når du kommer med forkert eller vildledende information.

Brugbart svar (0)

Svar #11

Ja jeg besvarede #0 spørgesmål forkert, og min fejltagelse er at jeg skulle slå det op inden jeg besvarede, men brugte istedet min basiske viden om 1937, og besvarede Det Moderne Gennembrud, så jeg nægter ikke at jeg besvarede forkert... Det har De har ret i :) Men rettede dog heldigvis hurtigt op på det igen.

Brugbart svar (0)

Svar #12

Men bondelitteraturen startede jo før 1. Verdenskrig, så derfor var der yderligere behov for den korrigerende information i #5. 

Brugbart svar (0)

Svar #13

Okay tror at det er fint nok nu #12. Man kan hører at du virkelig har styr på tidslinjen, så derfor vælger jeg at ikke tilføje noget ydeligere om bondelitteraturen ;)

Skriv et svar til: hvad hedder tiden 1937

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.