Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 9961 til 9980 af 47924
-
Helle Helle Eksamen
ForumindlægHej! Jeg har trukket Helle Helle som emne til min mundtlig eksamen. I mit pensum står: Rødby Puttgarden Fasaner Mere kaffe? og Søndag. Det ville sige, det er de ting vi har læst og arbejdet med, og det er de tekster jeg må perspektivere til. Lige nu sidder jeg lidt fast, for jeg ved ikke h... -
Gode råd om eksamen
ForumindlægHej !Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik for første gang. Jeg skal lave et projekt som bliver den ene halvdel af eksamen. Er det bedst at vælge et projekt med noget man er rigtig god til - eller noget man ikke er god til , men kan blive bedre til fordi man arbejder mere intenst med det ?Når... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Hvad må man tage med ind til eksamen??
ForumindlægHey. Jeg sidder og er i gang med min 10 klasse mundtligt dansk eksamen. Jeg laver altid lange noter som jeg lærer udenad, men må jeg enlig have det parpir med ind til selve eksamen, selvom jeg ikke har aleveret det til hverken censor eller lære?? I niende klasse gjorde jeg det, men der sad og og... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægHey der ude i det varme sommer vejr!? Jeg skal til mundtlig matematik her om 2 dage, og er lidt på røven, som altid har jeg valgt at begynde på det lige inden jeg skal være klar. Jeg har noget tekst som jeg skal have lavet om det opgaver i excel, og da excel langt fra er min stærkeste side hå... -
Mundtlige eksamens spørgsmål fra 2015
ForumindlægHej er der nogen der har de mundtlige eksamensspørgsmål fra 2015? -
Kristendoms eksamen - 9. klasse
ForumindlægHejsa! :-) jeg skal op i kristendomseksamen på torsdag, og det ikke fordi det bugner af notater til emnerne... Er der nogen som har været oppe i de samme som mig, eller bare har nogle notater som passer til emnerne? Emnerne er: Kristendom Fristelse (Lad dig friste og...) Det hellige (Er... -
HURTIG HJÆLP TIL MUNDTLIG DANSK EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk nu i morgen, og mit fordybelsområde er reportage. Jeg har valgt en reportage, der beskriver terroangrebet i Paris den 13. november sidste år. I reportagen er der en udtalelse fra præsident Francois Hollande. Mit spørgsmål lyder på, om man kan kalde ham en ekspertkilde... -
EKSAMEN OM 4 TIMER!
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :) -
1 højnivaeu fag Eksamen!?
ForumindlægHey derude.. Er rigtig forvirret. Skal op i Idræt, Old, Mat, Rel... Dvs. kun 1 høj nivaeu fag.. Så vidt jeg kan huske skal man op i mindst 2 ? Eller WHAT ? -
Skriftlig eksamen - emner??
ForumindlægJa, som alle andre 3.g'ere med samfundsfag på højniveau, skal jeg op i skriftlig på torsdag i næste uge. Før vi fik læseferie, talte vi med min lærer om hvilke emner opgavesættet kan komme til at omhandle, og han mente at emnerne ville kredse omkring den aktuelle politik da sættet blev skreve... -
NVG Eksamen / Begreber
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal op i NV på mandag og jeg ville lige høre om nogen af jer kunne nogen gode Naturvidenskabelige begreber, som kunne score mig nogen ekstra point? Tak på forhånd / Jens -
Radioaktivitet - eksamen i morgen
ForumindlægJeg har en opgave haver jeg skal finde ud af, hvor lang tid der går, før aktiviteten er faldet til 1% af aktiviteten til tiden t0. Jeg har brugt en formel der ser sådan ud: delta t=(halveringstiden/ln(2))xln(A1/A2), hvor A1/A2 er lig med den given procent (så vidt jeg har forstået). Problemet er ... -
Buddhisme. hjælp - skal til eksamen imorgen!
Forumindlægskal bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt. mennesket består af 5 skandhaer. de tre første skandhaer er begæret, og den 4. får os til at handle efter begæret. den 5. skandha er bevidstheden som skal lære at styre. karma er en handlig der føder en ny handling. handlingerne er enten go... -
Naturfags eksamen. forsøg.
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal snart op i naturfagseksamen i 9 klasse, og vi har fået emnet "strålings indvirkning på levende organismers levevilkår". Vi har ret godt styr på problemformulering og arbejdspørgsmål, men vi er helt blanke iforhold til forsøg som har noget realavant at gøre me... -
Dansk eksamen 2012
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvor man kan finde tidligere eksamenssæt fra de danske skriftlige eksamener? Eller bare nogen, der ved hvad emnerne var sidste år? -
Mundtlige matematik eksamen..
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at besvar nogle af de her spøgersmål ? :/ 1. Regneregler og ligninger Du skal give eksempler på anvendelse af parentesregler og på anvendelse af regningsarternes hierarki. Du skal gøre rede for opløsning i faktorer Gør rede for regler til løsning af ligninger og ulighed... -
historie eksamen, oplysningstid og revolutioner
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med nogle problemstillinger til dette emne? Jeg er selv lidt tabt i det. Har mange bilag, der handler om den franske revolution, tror jeg :) Følgende bilag: Bossuet om det guddommelige monarki billede: Solkongen - Ludvig den 14. af Frankrig billede: Oplysningstiden e... -
Tværfagligt eksamens projekt (igen?)
ForumindlægJeg dumpede ikke, men det gik virkeligt super ringe, er der nogen mulighed for at tage den om, jeg går på VUC? eller kan man ikke det.
