Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9981 til 10000 af 14099
-
Historie går ind under positivisme?
ForumindlægHey Studieportalen! AT eksamen er snart, og i AT er der jo stor fokus på metoder og teori. Derfor læser jeg i AT-bogen fra Studienet.dk. Men er stødt på et mærkeligt udsagn i bogen, hvor der står, at "kildekritikken i historie er stærkt positivistisk". Positivisme stammer jo fra natur... -
skriftlig
Forumindlægjeg har nu taget dansk A niveau skriftlig 2 gange og begge gange har jeg fået 7. Mit problem er at jeg breder mig alt for meget glemmer fokus, får en masse ideer som jeg ikke får sorteret ordentligt. Er det muligt at lære at skrive en god stil? har nogen gode råd til hvordan jeg lærer dette?vh al... -
At - metode og teori????
ForumindlægJeg står og mangler at skrive metode og teori afsnittet i AT10 synopsen. Jeg har skrevet om forsendelsen af fanger fra England til Australien, hvor vi har fokuseret på baggrunden, og konsekvenserne deraf. og fagene er: engelsk og samfundsfag. Har I nogle pointers til hvad jeg kan skrive i 'te... -
Historie & Engelsk. AT- Borgerrettighedsbevægelsen.
ForumindlægHej, Jeg skal snart til AT og er lidt i tvivl om det er helt korrekt. Mit emne er borgerrettighedsbevægelsen og jeg har fokus på I Have a Dream og The Ballot or the Bullet. Jeg Jeg har brugt den kildekritiske metode, komparative, retoriske og nonverbal er der nogle som jeg mangler? Jeg har ... -
Mærkelig begrundelse for karakter
ForumindlægHej, Jeg var i dag til eksamen i AT. Jeg blev spurgt om, hvilke andet materiale jeg kunne have brugt, og det svarer jeg så uddybende på. Derefter spørger censor, hvorfor har du ikke valgt at medbringe dette? Derefter jeg besvarer, at det ikke har relevans for mit fokus. Censor siger så i begr... -
Digtets komposition?
ForumindlægHej Jeg har en opgave omkring digtets komposition. Jeg ved godt hvad en komposition er: En opyggelse af digtet. Her har jeg taget fokus på digtets ydre og indre, men dog har jeg lidt problemer med det indre. Og søger derfor hjælp eller inspirration til at skrive digtets indre opbyggelse. Hvordan... -
hjælp til tekster.
ForumindlægHey .. Jeg skal skrive en opgave om identitet i forhold til globalisering. Jeg har valgt at fokusere på medierne - reality tv.. og jeg har valgt at analysere to tekst både en dansk og en engelsk om paradise hotel. Altså en dansk tekst om paradise hotel Danmark, og en engelsk tekst om paradise hot... -
ang lineære vækst, eksponentiel vækst etc.
ForumindlægJeg er ved at forberede de mundtlige spørgsmål til matematik eksamen og er blevet i tvivl om formuleringen af nogle af spørgsmålene. Vil helst ikke misforstå dem. Spørgsmålene som forvirrer mig er disse her "Gør rede for lineære vækst", "gør rede for eksponentiel vækst" og &... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej Jeg er igang med at læse op til eksamen men sidder fast (kan ikke finde noget på google) Jeg vil spørge om nogle ved, hvornår man bruger disse i "hverdagen" eller hvad de kan bruges til: (deres anvendelse) 1. Ortogonale linjer (el. rette linjer) 2. Regression 3. Retvinklede ... -
AT Islamisk Stat
Forumindlæghttp://www.catholic.org/news/international/middle_east/story.php?id=56753 Jeg mangler en der bare er en haj til diskursanalyser. Jeg har valgt at fokusere på en video som IS har lagt ud. Videoen indeholder henrettelsen af Steven Sotloff - en amerikansk journalist. Selve videoen er ret drabe... -
24 timers fransk eksamen
ForumindlægHey! Jeg har trukket emnet "Første verdenskrig" og fik udleveret to tekster. Den ene er et uddrag fra en journal fra 1915 og det andet er en moderne avisartikel. Min præsentation skal vare mellem 5-7 minutter. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal behandle og hvor hvor meget i dybd... -
Essay
ForumindlægHej SP Jeg skal skrive et juleessay. Jeg har tænkt mig at skrive om materialismen i julen. Hvorfor folk er fokuseret på at få gaver. Og hvorfor der ikke er så mange der går i kirke i julen. Jeg har aldrig før skrevet et essay, så jeg ved ikke hvordan jeg skal starte den. Men jeg vil ... -
Essay om reklamer i dag
ForumindlægNogen der har lavet en opgave der minder om den her:Skriv et essay om reklamer i dag. I essayet giver du eksempler på, hvordan virksomheder anvender kontroversielle emner for at fange forbrugernes opmærksomhed. Du vælger selv, hvilken reklamer du vil fokusere på. Du giver udtryk for din holdning ... -
Opgør med ligheden!
ForumindlægOpgør med ligheden: >>lad de rige blive rigereÅrtiers fokus på lighed er slut. Det gør ikke noget, at gabet mellem rig og fattig bliver større, hvis bare de dårligst stillede også får en vis fremgang, lyder det fra socialminister Eva Kjer Hansen(V). I dette interview gør socialministeren på... -
POLTERABEND af Jan Sonnergaard
ForumindlægKære alle !! Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg skal perspektivere Polterabend til en anden tekst/novelle ???? Der skal være fokus på fortælleren i perspektiveringen, fortælleren i polterabenden er nemlig meget interessant, lidt info om fortælleren: alvidende, ved alt om figurene (tanker, føle... -
SSO ideer
ForumindlægJeg overvejer meget kraftigt at skrive min SSO opgave i dansk, men mangler måske lidt inspiration og ideer. Har selv tænkt på at skrive om kønsroller gennem tiderne, men især med fokus på det moderne gennembrud.Dog har jeg allerede skrevet en opgave om Amalie Skram, så jeg må ikke vælge hende som... -
Mediefag - B-niveau - eksamen
ForumindlægHej alle Når man skal til eksamen i mediefag på B-niveau, så har jeg ca. tre kvarter til at forberede et citat på 5-7 minutter, men hvis nu dette citat er en dokumentar, hvad skal jeg så kigge efter f.eks. i: Den observerende dokumentar Den dybdeborende dokumentar Jeg-dokumentaren Den... -
Incest
ForumindlægHej. Vi er tre piger som har projektuge, hvor vi har om incest. Vi har fokus på forældre, altså hvad der kan få dem til at gøre det osv. og vi vil gerne høre jeres viden/mening. Så her er nogle spørgsmål: Hvad tror i der kan få forældrene til at gøre det? Hvorfor gør de det? Mener i at ... -
Carlsberg regnskabsanalyse - Hvilken en?
ForumindlægHej i kloge hoveder. Jeg skal lave en srp om Carlsberg og en af mine problemstillinger lyder: Dernæst ønskes en analyse af på kokurrenceforhold på ølmarkedet i Danmark samt en regnskabsanalyse for virksomheden. Jeg har kigget på deres årsrapport 2010 og man kan vælge mellem at se regnskabs ... -
SSO - To kill a mockingbird
ForumindlægSkal skrive 3.G opgave om denne roman og skal nu se hvilke emner jeg vil fokusere på.\n\nEr der nogen der har nogle gode forslag?\n\nJeg har selv tænkt over at kigge specielt på pigens udvikling og modningsprocess.\n\nSkriv også gerne hvis i har nogle opgaver liggende eller gode links og tips :-)...
