Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 10121 til 10140 af 48240
-
Juni eksam opgave hjælp
ForumindlægPeter optager et lån på 840 000 kr. Lånet betales tilbage med 120 ydelser til en rente på 0,5% pr. termin. a) Gør rede for, at ydelsen er 9325,72 kr. pr. termin. Efter 80 betalte ydelser tilbydes Peter et lån med en lavere rente. Han betaler derfor restgælden på lånet ved at optage e... -
Mundtlig Eksamen i morgen
ForumindlægSlet ikke noge, der har haft teksten "Henry Treats a Couch Man" et uddrag fra Steven king's "Dreamcatcher"... -
Hjælp til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa... Jeg trak i går fordybelses emne i dansk og skal nu finde en tekst der kan perspektiveres rigtig godt til en eller flere af følgende tekster/film: Filmen: Nordkraft Et romanuddrag: Nordkraft Et romanuddrag: Straffen (holes på engelsk?) Roman: Supernova Roman: Rå I bund og grund går det... -
Eksamen i Fysik B mundtligt
ForumindlægHej Alle sammen Det er sådan at jeg efter juleferien skal til, at skrive et selvvalgt eksamensprojekt i Fysik B (HTX) mundtligt. For at være helt ærligt så at jeg ikke helt den skarpeste til faget. Det kunne være inspirerende og en stor hjælp at høre fra jer som nu har færdiggjort fysik B mundtl... -
skr. karakter (eksamen)
ForumindlægHej alle Vi har i vores klasse fået frigivet vores karakter i dag og det er virkelig gået dårligt i matematik A niveau skriftligt. Hvordan er det gået med jer? Kan huske der var mange der synes den var nem... -
Hjælp til eksamen om BIG BANG TEORI !
ForumindlægHey :) Jeg har truket et spørgsmål der hedder: - En mundlig præsentation af Den moderne fysiske beskrivelse af universet og fysikkens skabelsesteori (Big Bang teorien). Har i ikke nogle gode råd til hvad der er relevant at inddrage ? . Hvad skal jeg skrive om ? Er helt blank :/ ! Help ! <3 -
Shit Tysk eksamen
ForumindlægJeg er kommet op i en tekst som hedder "Ein Diskjockey verliert Fans" Og kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der kender den og hvad de fik ud af den. Er ved at gå i sort... -
Eksame spildevand og ton
ForumindlægHej jeg skal lave min eksamensopgave, er der nogle som vil hjælpe mig med hvordan ejg regner opgaverne ud? Opgaven er på billedet ved vedhæftet fil -
Hjælp til eksamen omkring våde enge.
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til min årsprøve omkring våde enge om det vil have nogen betydning for vandmiljøet, å eller sø, om man har en våd eng eller ej grænsende op til vandmiljøet. her er et billede hvis det hjælper håber i kan hjælpe!... -
Skriftlige engelsk a eksamen??
ForumindlægDet starter vel med 4 opgaver uden hjælpe midler som vi har 1 time til. Og derefter får vi vel kun EN tekst som vi skal skrive et essay om hvor vi skal inkludere nogle digte/tekster/billeder osv..?? Det er vel sådan det foregå?? -
Engelsk B eksamen mandag!
ForumindlægEr der en der kan forklarer dette: Hvis der i et digt er: "Regular rythm" så det metre (Metrical) "No regular rhythm"= Free verse Forstår ikke hvad metre / free verse betyder - hvad er forskellen osv. :) -
Biologi eksamen - økologi - primærproduktion
ForumindlægHej alle. Har meget brug for hjælp! og ville høre om nogen ville forklare lidt om disse ting i mit spørgsmål: Analyser, hvilke betingelser der skal være til stede for at få en optimal primærproduktion, og giv eksempler på, hvilken praktisk betydning det har for planters livscyklus og udbredelse. ... -
Mundtlig dansk eksamen - På grænsen
ForumindlægHejsa, jeg har trukket et fordybelsesområde, der lyder: På grænsen. Men jeg er fuldstændig på bar bund, netop fordi emnet er så bredt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har overvejet at vælge en novelle eller et maleri.. Er der nogen derude som har en ide? -
hjælp til mdt. eksamen (differentiallignger)
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mdt. matematik A. Den ene af eksamensspørgsmålene som handler om differentialligner jeg kan virkelig ikke finde ud af det. jeg vil det ikke hvad jeg skal gør. har læst i grundbogen og forstår det stadigvæk ikke. spørgsmålen lyder således: DIFFERENTIA... -
korte spørgsmål? argumenter eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle gode gloser for disse ting? 1. Hvordan har sproget virkning på forfremmelsen af budskabet? 2. Hvordan har symboler og metaforer en virkning på teksten? -
Opgave potensfunktion eksamen
ForumindlægHej jeg søger hjælp til potensfunktioner var vedlagt opgave. Håber i vil hjælpe mig MVh Dan -
BIOLOGI EKSAMEN MENDEL!
ForumindlægHar trukket spørgsmålet: Rredegør for Mendels betydning for genetikken, og forklar herunder de forskellige nedarvningsmønstre. Forklar desuden, hvordan gener kan forandres. Hvordan griber jeg det an? Hvilken betydning har Mendel haft for genetikken? Jeg ved godt de forskellige nedarvningsmø... -
Fysik eksamen mundtligt.
ForumindlægGoddag jeg skal snart op i fysik og det første emne som jeg skal snakke om er et ballonprojekt. Jeg tænkte på at snakke om de elementer man skal kunne for at få en ballon op og flyve som opdrift, densitet, tryk og runde af med hvad der skete ved min ballon. Er det en god ide? -
lidt hjælp til min kommende eksamen.
Forumindlægder er en sætning, som jeg ikke helt forstår. sætningen lyder på: Forklar syre-basebegrebet og redegør for begreberne syre- og basestyrke - såvel kvalitativt som kvantitativt. jeg forstår ikke det sidste det med "såvel kvalitativt som kvantitativt". på forhånd tak. -
Tysk mundtlig eksamen
ForumindlægHvordan skal jeg fremlægge min udtrukne tekst? Det er et eventyr, (die prinzessin und der Hirte) og emne: beziehungen.?
