Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10141 til 10160 af 14099
-
Hjælp til opgave i VØ/Afsætning
ForumindlægHej! Ville høre om der var nogle der evt. kunne hjælpe mig med hvilke modeller jeg skulle bruge i min SRP: Del 1: Udarbejd en strategisk analyse med fokus på de benyttede vækststrategier. Del 2: Analyser Thises interne og eksterne forhold med henblik på mulige vækstområder. I analysen skal der bl... -
SRP-bøger, 9/11
ForumindlægJeg skal skrive SRP i år, og min fagkombi er samf A og eng A. Mit emne er USA's rolle i verdenen, hvor jeg vil fokusere på deres reaktion på terrorangrebet 9/11, og om/hvordan USA's rollede ændrede sig efter angrebet. Til det skal jeg selvfølgelig bruge noget materiale, og i morgen ... -
Spørgsmål omkrig AT i dansk/fysik
ForumindlægHej SP Jeg skriver AT i fysik og dansk, og mine vejledere sagde, at jeg primært skulle lægge fokus på det danskfaglige. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der kan svare på følgende: Er det nok at jeg bare redegører for fysikken bag mit emne i ord, eller SKAL jeg kunne vise det jeg beskr... -
Perspektivering før eller efter konklusion?
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP og skriver om overvågning med fokus på Storbritannien. Til sidst i min problemformulering står der: "til sidst ønskes en perspektivering til danske forhold". Skal denne perspektivering komme før eller efter konklusionen? Er i tvivl, fordi en perspektivering ... -
Udenfor
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af novellen "Udenfor" af Svend Åge Madsen og i stedet for at gøre som (næsten) alle, vil jeg ikke fokusere så meget på teater / filmbranchen, men prøve at få noget ind med skam og skyld og måske noget socialisation. Vil bare lige hører hvad i siger til den ... -
Pledge of allegiance/ trosskabseden
ForumindlægHej jeg skal analysere den amerikanske trosskabsed (pledge of allegiance) med fokus på religion og dennes rolle i det amerikanske samfund. Men hvordan gør jeg lige det, og får noget godt fagligt engelsk og samfundsfagligt med når den er så kort? Her den: “ I pledge allegiance to the flag ... -
Ray French - Migration
ForumindlægHejsa Jeg skal lave en analyse ud fra denne novelle "migration" af Ray French. Jeg er helt på bar bund med at forstå selve historien og derfor svært at starte på min analyse. Jeg skal inkludere disse ting i min analyse: - The main theme - The title - The relationship between the... -
Åben problemformulering
ForumindlægJeg skriver som alle andre i øjeblikket studieretningsprojekt, dog er jeg lige løbet ind i et problem.. Jeg skriver om "imperialisme" (hovedfaget er engelsk, så min fokus skal ligge på litteraturen under imperiet), men er i tvivl om jeg overhovedet behøver at komme ind på det britiske ... -
En til om analyse af kilde :)
ForumindlægVed godt der er lavet den anden debat, men sidder stadig tilbage med spørgsmål... jeg skriver om folkemordet i Rwanda.. med fokus på imperialismens skyld deri. Jeg har fundet to kilder af briter der "snakker", den ene et foredrag, den anden fra dagbog. de snakker om at afrikanere er dy... -
SRP: økonomisk politik i USA i 1920'erne
ForumindlægJeg står og skal til at skrive SRP omkring krakket i USA i 1929 med fokus på den førte politik.. Men der står afhængigt af hvilke bøger jeg læser at der blev ført klassiske økonomisk politik og neoklassisk, men er det ikke det samme, eller hvad er forskellen ? Og i så fald hvad er rigtig? m... -
Distribution og promotion
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive mit studieretningsprojekt og mit område er distribution og promotion af golfudstyr. Jeg har ikke tidligere fået stillet til opgave at skulle skrive om distribution og promotion, og derfor har jeg svært ved at finde ud af hvordan jeg skal bygge opgaven op? Altså hvil... -
SRP, analyse af to romaner
ForumindlægJeg skal analysere to romaner (American Psycho og København) hvor fokuset er identitetsopbyggelsen i det postmoderne samfund. Men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gribe det an, når jeg skal analysere to på én gang - skal jeg starte med den ene og så begynde at perspektivere til den anden ... -
Human Trafficking - mundtlig engelsk
ForumindlægHej! Jeg står og skal op i mundtlig engelsk om lidt mere end en måned. Dog skal vi aflevere første udkast til vores disposition allerede om et par dage, så jeg håber, I vil hjælpe mig lidt. Vi har haft et hovedemne om Human Rights, og jeg tænker at vælge noget om Human Trafficking som underemne.... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle sammen . Er i gang med at lave SRPog skal til at anayser Mel Gibsons film The passion of the Christ (2004) med særligt fokus på fremstilling af Jesus lidelser herunder skal jeg behandle forskellige filmiske virkemidler og kommer med en analyse af films komposition skal også indgå.. Nogle... -
Analyse - novellens navn?
ForumindlægHej, Skal i min SRP analyse en spansk novelle - min opgave formulering lyder at jeg skal give en analyse af novellen, med fokus på David og Diego (to to hovedpersoner) og deres indbyrdes forhold og hvordan det udvikler sig Alt sammen er klaret - men er blevet i tvivl om hvor meget andet i novelle... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
Vindmøller
ForumindlægJeg har valgt at skrive om vindmøller i min Studieretnings opgave. Fagene er historie og fysik. Jeg kan ikke bare overordnet skrive om vindmøller, da det vil blive for bredt. Heller fokuserer på mere enkelte ting og samtidig gå i dybden. Er der nogen af jer, der kan komme med nogle råd? Det kun... -
Hvordan gik det-tråden
ForumindlægSom det fremgår af overskriften, hvordan gik det så med jeres studieretningsprojekt/opgave, efter jeres egen mening self. Og hvad skrev du/i om? Jeg skrev om andenordens differentialligninger og dens anvendelse i den klassiske mekanik her med henblik på svinginger, synes selv at det blev ok, mat ... -
Pressefoto
ForumindlægHej alle ;) Jeg har fået en opgave for i dansk, som er en smule svært for mig at komme videre med. Klik på linket for at se billedet. Spørgsmålene er lige herunder: • Perspektiv (hvilken vinkel er fotoet taget fra) • Farverne i billedet • Stemningen og udtrykket i billedet (hv... -
kronik
Forumindlæghej jeg har et par sp;rgsmaal til kronik Hvis man f.eks. skriver om kønsrolle i DK, er er der jo flere synspunkter til emnet. jeg vil derfor høre om man skal fokusere paa en bestemt synspunkt og argumentere for det, eller skal man beskrive og argumentere for dem alle (spørgsmaal-tegn) Mht. til k...
