Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10161 til 10180 af 14099
-
Naturfaglig eksamen
ForumindlægHej Vi har trukket "Bæredygtig energiforsyning" til vores fælles naturfaglige eksamen. Vi har lidt problemer angående forsøg. Vi har svært ved at finde forsøg nok der passer til vores emne, som samtidig viser en masse viden. Vi har valgt at fokusere på de tre vedvarende energiformer - ... -
Eksamenseksempel?
ForumindlægHejsa.. Jeg står og skal op i mundtlig VØ-B her på torsdag.. Det har jeg det egentlig fint nok med, men i vores gennemgang af pensum har vi udelukkende fokuseret på den skriftlige som vi afholdte før jul, vi har ikk haft timer siden og derfor mulighed for at spørge til den mundtlige eksamen.. Vil... -
Produkt i samfundsfag?
ForumindlægHejsa! Jeg trak i samfundsfag til mine afgansprøve 'politik og ideologier', og har valgt at fokusere på 'Fordele og ulemper vil henholdsvis det repræsentative og det direkte demokrati'. Men jeg er helt på bar bund hvad angår produkt. Powerpoint er produkt, men jeg vil meget gerne... -
Please vurdere =(!
ForumindlægHej, jeg var lige op i dansk A, og jeg ved ikke hvorfor, men det var som om jeg slet ikke kunne fokusere. Jeg får normalt 7 i dansk skriftligt, men i dag kunne jeg som sagt slet ikke kommme i gang.. Jeg er meget skuffet over min prestation, og vil gerne hører om der var en sød person, som lige ku... -
Ideer til område?
ForumindlægHej alle derude Jeg ska jo som så mange andre igang med at skrive SRP. Jeg har besluttet mig at arbejde i engelsk/historie om årsager og optakt til den amerikanske borgerkrig. Dog mangler jeg ideer til hvad jeg hvilken engelsksprogede tekst jeg skal analysere hvilke historiske kilder jeg ... -
AT-synopsis feedback
ForumindlægHej Jeg har siddet og tænkt lidt over valg af fag og emne til AT-syopisisen. JEg har kommet frem at jeg godt kunne tænke mig at arbejde med V for Vendetta (handler om at England i fremtiden er blevet et overvågningssamfund og blevet et totalitær styr), både filmen og tegneserien. Jeg vil bruge f... -
hjælp: indledning i studieretningsopgave...
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til at skrive min studieretningsopgave i 2.g i Samf A og engelsk B Men jeg er i tvivl om hvad der skal stå i min indledning.. Jeg har fået et uddrag fra en bog, som jeg skal lægge fokus på og jeg tænkte at skrive lidt om forfatteren og denne bog, men er det rigtigt? Jeg er fulds... -
HJÆLP TIL POLITISKE PARTIER I DANMARK.
ForumindlægHej Alle! Jeg skal i eksamen i Samfundsfag imorgen. Dog har jeg helt vildt svært ved at forstå artiklen jeg har linket til, og hvad den egentlig prøver at fortælle. Det eneste jeg kan få ud af den er titlen. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med at fortstå den eller bare kort fortælle hva... -
Mundtlig forsvarelse af DHO - Hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal forsvare min DHO som jeg lavede for nogle uger siden, og jeg har en nogenlunde idé om hvad jeg skal gå i dybden med, men jeg føler mig stadigvæk usikker på hvad jeg helt præcist burde have med. Indtil videre ved jeg at jeg skal: -Opsumere hovedpointer -Rette op på fejl (mundtligt)... -
konklusion på Historie opgave 2.G
Forumindlæghej alle jeg sidder og skriver min konklusion til min historie opg i 2.g der står at jeg skal svare på min problemformulering der lyder sådan her: Jeg vil med min opgave redegøre for studenteropgøret i 1989 i Kina . Derefter vil jeg komme med en analyse studenteroprøret, med fokus på hvordan K... -
hjælp til valg af emne under ungdomsoprør
Forumindlæghej folkens.. jeg har nu valgt emnet ungdomsoprør, til at skrive om i min Dansk/Historie opgave.. men skal have lavet en problemformulering til på fredag.. og ved ikke helt hvad jeg gerne vil beskæftige mig med under emnet.. vil helst undgå at det bliver for bredt. jeg vil gerne fokusere på nog... -
Estonia - AT prøveeksamen
ForumindlægVi har prøveeksamen i AT og jeg har valgt Estonia-forliset og fagkobinationen psykologi og samfundsfag. Jeg har meget svært ved at opstille en problemformulering. Jeg ønsker fokus på krisereaktioner og mén på længere sigt i psykologi. I samfundsfag er jeg stadig en smule i tvivl om vinkel... -
Orwell 1984, Dansk/Samf - Hjælp til problemformuleirng
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive om George Orwells 1984 i dansk/samf, men kan ikke komme på en god problemformulering. Jeg har endnu ikke valgt opgavetypen, men regner med jeg jeg helst vil skrive opgave b. Kan man muligvis vælge at fokusere på overvågningen i samfundsfag og derudfra lave et spørgesk... -
Artikler
ForumindlægHej jeg skal skrive AT synopsis med kombinationen Dansk A/Bio C og jeg skal beskæftige mig med stamceller og retorik, hvor jeg fokuserer på hvad forskernes egne artikler beskriver i forhold til hvordan det bruges i litteratur og i medierne. Det jeg vil spørge om, er hvorvidt nogen ved hvor man ka... -
SRP-hjælp? Forslag til engelsk/musik - Bob Marley og Reggae
ForumindlægJeg har til srp valgt Reggae musikkens betydning rent politisk og sociologisk med fokus på Bob Marley Jeg har både valgt musik og engelsk på a-niveau Jeg har valgt at lave en filmanalyse på filmen Marley, men tænkte om i har nogle invendinger? Derudover tænkte jeg om I kan foreslå en/nogle... -
Gandhi
Forumindlæghey jeg har valgt at skrive om Gandhi i mit AT projekt. Da jeg efterfølgende har fundet ud af at dette var en af mulighederne på cd-rommen kunne det meget vel tænkes at andre end mig er kommet på den ide. Grunden til dette forum er oprettet er jeg så håber nogen af jer som også skriver om Gandh... -
SRP HJÆLP!!
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige nu og er lidt forvirret over min problemformulering i SRP. Jeg har om apartheid i engelsk og historie. Min opgaveformulering lyder således: Hvordan fremstiles apartheidsystemet i Sydafrika litterært? Redegør for for de sydafrikanske apartheidsystem med særligt fo... -
milankovich teorien
ForumindlægHeej :) Jeg er ved at skrive en opg. og skal blandt andet svare på: Sæt fokus på hvad der er de centrale forhold, når klimaforandringerne forklares med udgangspunkt i Milankovich’s teorien. Til det har jeg skrevet: De klimaændringer som sker på jorden er ikke udelukkende menneske skabte. Tag... -
Konkrete litterære analyser?
ForumindlægHej alle! Jeg er så i gang med SRP, og mine vejledere er ikke så rare at have med at gøre, min historie lærer henviser mig til min engelsklærer, og hun svarer mig ikke. Jeg har om Racisme med fokus på Ku Klux Klan, og mit analyserende spørgsmål lyder: Hvordan kommer sociale og racemæssige... -
simulation af hamonisk svingning + kraftligning
ForumindlægHej, Jeg er igang med en opgave om harmoniske svingninger, med et matematisk pendul. Jeg har fokus på dæmpningen. Jeg fik i dag opstillet en kraftligning for denne bevægelse. Ligningen kan ses i neden stående link: http://peecee.dk/upload/view/1029 Hvor L er længden af snoren, og "teta&q...
