Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 1001 til 1020 af 28369
  • Bubba -Novelle

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-)
  • Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.

    Forumindlæg
    Skal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer.
  • Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard

    Forumindlæg
    Hej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p
  • Analyse af "da kogekonen kom"

    Forumindlæg
    Hej Hej.. Er der nogle som har lavet en analyse om denne novelle før? Jeg kunne godt bruge noget inspiration.. Tager meget gerne imod hjælp! Tak..
  • Dansk, Solsort og snefnug - Analyse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg leder efter en analyse af novellen "Solsort og snefnug" som jeg kan bruge til min fremlæggelse. Den skal være grundig og indeholde berettermodellen. Tak på forhånd :)
  • analyse af glaskuglens title

    Forumindlæg
    hej sidder her med en danskopgave og som led i min analyse skal ind og kigge på titlen er noget der har en god fremgangsmåde, btw the er novellen glaskuglen fra novellesamlingen københavn
  • Analyse af "Brød og smør"

    Forumindlæg
    Hej. Tænkte på om der var nogle der ved, hvor jeg kan finde en analyse af novellen "Brød og smør" af Jo Hermann eller i eventuelt selv har analysereter eller arbejdet med den??
  • HJÆÆÆLP ANALYSE OG ANDRE TING

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan forklare mig, hvad der kendetegner en novelle, Eventyr og en fabel og hvordan man kan analysere alle de 3 ting og hvilke modeller man kan bruge til de enkelte ting
  • Villy Sørensen analyse?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har lavet en analyse af Villy Sørensens novelle, De to tvillinger, som vil være så sød, at ligge deres opgave op på siden? :)
  • Analyse til vingeslag af Peter Seeberg

    Forumindlæg
    Hey jeg skal lave en analyse af novellen vingeslag, og jeg ved ikke hvordan jeg helt skal komme igang.
  • Fortolkning af novelle?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i FSA mundtlig dansk i den kommende uge, og jeg har ikke helt styr på, hvad en fortolkning er. Er der nogen, der kan give mig en forstående forklaring og evt. nogle eksempler?
  • Nogen der har en analyse af Ane og Koen af Johannes V. Jensen?

    Forumindlæg
    Hey sidder og er ved at lave min eksamen og jeg er totalt bashed. jeg har ikke en ide om hvordan jeg skal arbejde, så mangler lidt inspiration til hvordan jeg kan gøre det så har i en analyse så smid den gerne :)
  • Analyse

    Forumindlæg
    Nogle der har en fuld analyse af kortfilem "En eftermiddag"? På forhånd tak:)
  • Analyse

    Forumindlæg
    Hej, Nogen der ved hvad der er vigtigst at analyse til sit pressefoto?
  • Georg Brandes Det moderne gennembrud - analyse

    Forumindlæg
    Hej Alle ... Jeg er igang med Dansk-Historie opgave i 2.G Jeg skriver om det moderne gennembrud og Georg Brandes.. Jeg mangler simpelthen noget stof at analyserer, skrevet af ham. Er der nogle der har noget analyseret, eller måske nogle idéer til HVAD jeg kan analyserer ? På forhånd tak :) - Hils...
  • Analyse af "En stol for lidt" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej jeg skal analysere "En stol for lidt af" Helle Helle. Men jeg har lidt problemer med hvordan jeg skal analysere kortprosa tekster og da der ikke er en vejledning under fagsider tænkte jeg at jeg ville spørge her. Jeg synes desuden det er en meget svær tekst, jeg ved ik helt hvad j...
  • analyse

    Forumindlæg
    jeg har brug for en sagprosa analyse?jeg ved godt der findes sider om det, men det er ALTID den samme jeg får at vide jeg skal gå ind under.så lidt forskelligt ville være dejligt;)på forhånd tak
  • analyse?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen ;D I morgen skal jeg til eksamen i engelsk og vi har fået en bog ved navn "babylon" som vi skal analyser og fortolke den. Nogen gode ideer til hvad der skal med i analysen og hvordan jeg skal fortolke den ud fra analysen og om jeg overhovedet skal gå ud fra analysen når...
  • Dansk digt, metafore+analyse

    Forumindlæg
    Superkræfter og lærkesangEn dreng jeg kendte talte med sig selvsom om han talte med en anden dreng: Superman er stærkere end Batman. Nej! Batman er stærkere end Superman. Nej! Som otteårig skiftede han navn og indså altvar tabt. Han kastede sine briller og sin stemme i en åhvorfra han som voksen ...
  • analyse af kim fupz aakeson løven

    Forumindlæg
    er der nogen som har læst novellen "løven" af kim fupz. da jeg ikke ved hvordan man kan samligne overskriften med selve handlingen, skriv hvis i ved det?