Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10281 til 10300 af 14099
-
Appelformer
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en sproglig analyse af kronikken "Knyt hånden og sig nej til dårlig mad". Her skal jeg så have fokus på appelformerne, men det finder jeg meget svært. Jeg har fundet frem til, at jeg mener at det er patos og logos der bruges. Patos, da han jo er meget "vred... -
billede analyse
ForumindlægHej folkens. Nu er det sådan at jeg går i 9 klasse og skal snart til prøve. I dansk har jeg trukket " billede analyse med fokus på analyse og budskab" men jeg kan ikke finde et billede som jeg kan perspektivere i forhold til vores pensum. så derfor ville jeg høre om i har et godt... -
Eksamen i historie
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle, som har været til historie b eksamen på HF? Mener I, at læren var mere interesseret i at høre sammenhænge end en masse årstal? Jeg synes nemlig, at der er rigtig mange årstal at huske og jeg kan heller ikke lige skelne imellem de vigtigeste og de mindre betydeli... -
"hun græder ikke" Naja hjæælp
ForumindlægHejJeg er igang med at skrive litterær artikel af Naja Marie Aidt's "Hun græder ikke" fra novelle samlingen "Bavian".Jeg skal finde et fokus der skal have noget at gøre med det at rejse, fysisk mentalt.Jeg kan ikke få det til at hænge sammen, nogen der har nogle guldkorn?... -
Litterær artikel af Ib Michaels "Den tolvte rytter"?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en dansk stil. Opgaven lyder på, at jeg skal skrive en litterær artikel om uddgraget af Ib Michaels "Den tolvte rytter". Den skal indeholde analyse og fortolkning, hvor jeg skal fokusere på tekstens indhold i forhold til Ikarosmyten... Udover det skal jeg perspektiv... -
Taler af Obama og McCain
ForumindlægHej Jeg mangler nogle taler af Obama og McCain til at arbejde med i min SRP. Jeg skal analysere talerne med fokus på retorikken deri - hvordan de appellerer til vælgerne. Har søgt lidt rundt, men synes det er meget uoverskueligt. Jeg vil gerne have nogle af deres mest populære taler, har I nogle... -
Politisk tale
ForumindlægHvordan kan en politisk tale være et levn? Når man ser på den som levn, kigger man jo blot på, hvad for en slags sprog der blev brugt. Når man ser på den som beretning ser man på, hvad den fortæller om tiden, dvs. hvilken politik, der blev ført. Eller taget jeg fejl? Når man ser den som levn, s... -
SRP - Erfaring omkring emnet
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min srp den 3 december i historie og engelsk, og har valgt ungdomsoprøret i USA. Jeg skal nu have læst omkring emnet og få en masse viden omkring det, så jeg jo til sidst kan få mit emne kredset ned. Jeg tænkte på om der ikke er nogle folk herinde, som før har skrevet om ung... -
Kvaternioner og rotationsmatricer
ForumindlægHejsa, Når en kvaternion på formen z=a+bi+cj+dk skal beskrive en rotation bruger man oftest kvaternionens rotationsmatrice, men hvordan kommer man frem til denne? Jeg ved, at kvaternioner kan opskrives på formen (a,v), hvor v angiver kvaternionens vektorielle del, hvoraf man så kan opstille en ... -
Skriftlig - Samfundsfag A
ForumindlægHejsa.. Som i nok ved er de skriftlige eksamener blevet offentlig gjort og personligt skal jeg op til skriftlig Samfundsfag på A niveau. Jeg er ifærd med at læse de forskellige emner iop ndenfor samf., men jeg ville lige spørge om der var nogen af jer der havde et godt råd om hvilke emner ma... -
Relateringstekster dansk mundtligt
ForumindlægHej, Jeg har trukket Jesper Wung-Sungs forfatterskab, med fokus på hans særlige karakteristika. Jeg har så 3 noveller, hvor jeg så skal finde en anden Jesper Wung-Sung tekst at relatere til. De tre valgmuligheder er: ''Pølsen'' ''Sidste dag'' ''S... -
Teknologianalyse af den industrielle revolution
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en opgave hvor jeg er lidt på bar bund. Opgaven er en del af en større opgave, og jeg skal foretage en teknologi analyse af den industrielle revolution. Jeg lægger mit fokus inden for kul, for at få en rød tråd gennem min opgave. Nogle der har forslag til hvad jeg kan skri... -
Translatør
ForumindlægHej. Jeg har været inde og undersøge noget om hvordan man bliver translatør men kan ikke rigtig finde noget relavant.. Jeg har indtil nu fundet ud af at en "Tolk" er en title man kun kan få ved at tage en bestemt prøve på CPH buisness school. Som koster omkring 10.000. Derudover fandt j... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive om markedsføring af AstraZeneca som er en medicinal virksomhed. Den opgaveformulering jeg har fået stillet lyder således: Efter en kort præsentation af AstraZeneca med fokus på CSR, ønskes en PEST-analyse af den samfundsøkonomiske udvikling i Indien. Mit spørgsmål lyder såled... -
Amerikansk udenrigspolitik
ForumindlægHej. Jeg har i mit studieretningsprojekt om amerikansk udenrigspolitik. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg har tænkt mig at starte på opgaven, og derfor ville jeg prøve at søge hjælp herinde. Mit redegørende spørgsmål er: Redegør - med fokus på doktriner - for centrale udviklingslinjer i ameri... -
beskriv hvordan magnyl optages i kroppen og påvirker nervesystemet
Forumindlægmit spørgsmåll går på Beskriv hvordan magnyl kommer fra tarmen over blodbanen til synapsen? jeg er lidt på skideren, mildt sagt.. Jeg har tænkt mig at beskrive hvor magnyl bliver optaget, altså i tyndtarmen, men hvordan det bliver optaget fra tarmen til blodbanen kan jeg ikke rigtig finde noget o... -
Er pressen en organisation?
ForumindlægJa, som titlen siger : Kan man godt betragte pressen som en organisation? Jeg har fået tildelt en opgave, hvor jeg skal inddrage de interkulturelle forskelle i en kommunikation mellem to organisationer. Da jeg vil fokusere på pressen i Vesten og i Mellemøsten, tænkte jeg på om det kan lade sig ... -
Den kolde krig: Opstillede missiler
ForumindlægJeg er igang med mit studieretningsprojekt om den kolde krig og raketteknologi (fysik/historie). "Giv en redegørelse for den kolde krig med særligt fokus på raketkapløbet under den kolde krig. " Jeg er så kommet der til, hvor jeg skal undersøge hvor og hvornår der blev opstillet missile... -
Min disposition til AT-eksamen
ForumindlægEr der nogen, som vil læse min disposition og give feedback? :) Jeg har valgt ENGELSK(A) og NG(C), og mit emne er global opvarmning. I engelsk har valgt Al Gores film, hvor jeg har valgt at gå til teksten på denne måd: 1) Ved at lave en hypotese om tekstens formål/budskab - dvs. at læse ... -
Analyse af Al Gores film "An Inconvenient truth"
ForumindlægNu er det tid til AT eksamen :) Jeg har valgt NG og Engelsk, hvor jeg ska snakke om global opvarmning. Jeg har valgt Al Gores film, hvor jeg har valgt at gå til teksten på denne måd: 1) Ved at lave en hypotese om tekstens formål/budskab - dvs. at læse teksten med et bestemt fokus - og de...
