Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10401 til 10420 af 14099
-
Interview af psykolog
ForumindlægHej, min ven og jeg skal i uge 6 interviewe en psykolog. Vores emne er psykologi, med fokus på manipulation. Vi vil gerne have lidt hjælp, til nogle spørgsmål. Vi har allerede fået lavet nogle få spørgsmål, men kan ikke selv lige finde på mere. Spørgsmålene må gerne indeholde samfundsmæssige aspe... -
Problemstillinger i forbindelse med SRO
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkelig brug for hjælp og har været meget uheldig at skulle skrive SRO (2.g) i tysk og engelsk om romantismen (sort romantik). Det skal lige siges, at tyskerne var mere fokuseret på teorierne i forhold til englænderne, men så mange informationer der ikke på internettet o... -
SRO - Filmanalyse af Green Street Hooligans
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skriver SRO og skal analysere "Green Street Hooligans", med fokus på personkarakteristik og indbyrdes relationer. Det er i og for sig udemærket, men jeg er i tvivl om hvor stor en del af selve film analysen det skal omfange? Sådan noget som genreanalyse, temae... -
Rettelse af 3 tyske sætninger
ForumindlægHej med jer. Nogle der har tid til at rette disse sætninger, især fokus på ordstilling, bøjning og "det rette ord". -ich denke, dass man die Deutsche traditionen und kultur müssen lehren - ich bin einig, wenn du erzählst dass man nicht braucht seine Glauben zu ändern - ich auch mag,... -
Produkt til projektfremlæggelse
ForumindlægHej alle Jeg har projektuge i denne uge, og mth. Produkt er jeg helt på bar bund. Overemnet er "tiderne skifter" og jeg har valgt at skrive om folkeskolen, med fokus på hvordan den bliver efter skolereformen samt konsekvenserne ved denne (Længere skoledag, forkortet forberedelsestid, fl... -
festen Thomas Vinterberg
ForumindlægHej, jeg sidder og skal skrive en analyserende artikel om filmen festen med fokus på kommunikationen ved den ældste søn christians tale. jeg bliver herunder spurgt om der er tale om en mislykket tale situation. men jeg ved ikke hvad der defeniere en mislykket tale situation. nogen som kan hjælpe?... -
Disposition - kontanthjælpsreform!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en opgave om kontanthjælpsreformen, men er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe min disposition an! Vi skal have fokus på partiernes holdninger til reformen. Vi har fået en folder, med mange af partiernes holdninger, som giver lidt hjælp. Min lærer vil gerne have at det sk... -
Pressefoto
ForumindlægEr der nogen venlige sjæle som vil komme med uddybende svar til de her spørgsmål? Har lavet mange men hænger fast i de her spørgsmål: Hvilken betydning har perspektivvalget? - Hvordan kan man se, at pressefotoet tilhører genren Dansk hverdag? og Hvor har fotografen stået i forhold til sit motiv,... -
Synopsis
ForumindlægJeg sidder pt med en aflevering, der tager adgangspunkt i dansk deltagelse i internationalt samarbejde, dansk udenrigspolitik og globaliseringens dimensioner og konsekvenser. Jeg skal lave en synopsis. Jeg har læst bilagene grundigt igennem, bilagene er meget præget af realisme og hvordan samspil... -
Ækvivalenskæder - hjælp! har jeg forstået det?
ForumindlægJeg sidder lige pt og skal analysere vedlagte artikel. Jeg har valgt at fokusere på at finde et nordalpunkt og tilhørende ækvivalenskæde. Min ækvivalenskæde til artiklen er: tvangsfodring (nordalpunkt) - spændt fast - forældet behandlingsmetode - forargelse - uacceptabelt - liv og død - tvangsf... -
Pressefoto 2013
ForumindlægEr der nogen venlige sjæle som vil komme med uddybende svar til de her spørgsmål? Har lavet mange men hænger fast i de her spørgsmål: Hvilken betydning har perspektivvalget? - Hvordan kan man se, at pressefotoet tilhører genren Dansk hverdag? og Hvor har fotografen stået i forhold til sit motiv, ... -
Diskursanalyse - ækvivalenskæde
ForumindlægJeg sidder lige pt og skal analysere vedlagte artikel. Jeg har valgt at fokusere på at finde et nordalpunkt og tilhørende ækvivalenskæde. Min ækvivalenskæde til artiklen er: tvangsfodring (nordalpunkt) - spændt fast - forældet behandlingsmetode - forargelse - uacceptabelt - liv og død - tvangsf... -
hjælp til at finde en uddannelsesinstitution
ForumindlægHej jeg har problemer med at finde en uddannelsesinstitution. Jeg kan kan ikke huske hvad stedet hedder, men det er selvfølgelig i Danmark. Om institutionen: alder: minimum 17 år Der er ikke særlig meget fokus på det boglige. Der er flere linjer, som der behandler forskellige aspekter omkring pr... -
Hvordan kunne historie indgå??
ForumindlægHej alle. I årets AT har jeg om jødedommen og mad, herunder det jødiske påskemåltid og myterne bag det, samt hvordan det har betydning for jødisk selvforståelse. Dernæst fokuserer jeg også på urent/rent i jødedommen. Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg kunne angribe dette rent histori... -
Mad og identitet - statistikker?
ForumindlægHejjjj :) Jeg er igang med AT-forløbet om mad og mennesker og har brug for hjælp. Mit emne er 'Mad som identitetsmarkør' og det er inden for fagene samfundsfag og dansk. Fokusset ligger på det senmoderne samfund og jeg sidder lige nu og mangler en eller form form for statistik, der hand... -
Spiseforstyrrelse inden for balletverdenen
ForumindlægHejsa alle Jeg har i anledning af det årlige AT valgt og skrive inden for psykologi og engelsk med fokus på det overordnet problem, udvikling af spiseforstyrrelse inden for balletverdenen. Men begge mine vejledere er ikke specielt hjælpsomme pt. og vil derfor hører om nogle herinde evt. har fi... -
Psykologi
ForumindlægHej. Der står at man på Roskilde universiter ikke kan blive psykolog. Men er der ikke en smutvej? Følgende står på deres hjemmeside: "Vi uddanner ikke psykologer. I stedet fokuserer vi på det social-psykologiske felt. I studiet lægger vi vægt på sociale processer og på individet set i... -
Hvordan kommentere man bedst på en andens litterære artikel
ForumindlægSå min dansk lærer lagt det på os, at vi nu skal prøve at komme med råd til hinanden på hvordan vi kan forbedre vores artikler. Jeg synes selvfølgelig, at ideen er meget fin, men jeg føler selv, at jeg er håbløs til at kommentere en anden klassekammerats arbejde. Er der nogen, som måske kunne g... -
Virkelighed
ForumindlægJeg er ved at skrive et essay om virkeligheden,(Eller pressefotografiers evne til at vise virkeligheden) men jeg har i stor grad fokuseret på hvad virkelighed er. Nu skal jeg til at referer det til et litterært værk, men kan simpelthen ikke komme i tanke om noget. Er der nogen der kender noget de... -
Optimering af kegle/kræmmerhus
ForumindlægSe vedhæftet fil. Det er fra opgave 3 og frem som der er fokus på da opgave 1 og 2 er meget simple. Opg 3 Jeg ved at jeg skal optimere og ud fra hvad jeg forstår afhænger volumen af kræmmerhuset på hvor mange grader den udklippede er, men alt hjælp vil være sat pris på. Opg 4 Jeg forstå...
