Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11321 til 11340 af 14099
-
Idé til paraplyemne "Sundhed og sygdom".
ForumindlægMig og min makker er ved at skulle have vores sidste AT-forløb her i 2.g. Paraplyemnet er som sagt Sundhed og sygdom, og vi har allerede gjort nogle tanker om hvilket specifikt emne vi skal vælge. Vi skal vælge 2 ud af disse fire fag som baggrundsfag: dansk, historie, samfundsfag og biologi. Det... -
Lidt information omkring opgave aflevering
ForumindlægHey, jeg har for 2 år siden afleveret en SRP på stx i biologi a og kemi b på 20 sider og afleveret i hånd og ikke elektronisk ... min søster går på HF, på et helt andet gymnasiet, og har fået nogenlunde samme emne, hun har så fået hjælp, hvor meget af det har hun fået af mig, hendes opg... -
Hjælp det haster :(( - liv- spontan genese
ForumindlægHej allesammen, jeg ville spørger om der ikke er en klog person, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Jeg har gjort rede for spontan genese, men hvad menes der med at jeg skal forklare hvilke kriterier vi har inden for en biologisk forståelse om liv. Jeg ville blive super glad, hvis der var ... -
Blodet og kredsløbet
ForumindlægHej SP, jeg skal til eksamen i biologi C, og har et eksamensspørgsmål om blodet og kredsløbet. Jeg synes, det er lidr forvirrende at forstå blodkredsløbet (hovedsageligt lungekredsløbet og dets sammenhæng med hjertet), og i hvilken rækkefølge blodkredsløbet foregår. Det ville derfor være dejlig... -
Antal eksamner i gymnasiet
ForumindlægHej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b... -
Hjælp... Eksamen om 2 dage!!!
ForumindlægHej, jeg skal Biologi C på flex og skal til eksamen på onsdag. Jeg håber at nogle vil hjælpe mig med spørgsmål 2. 1. forklare hvordan blodtyper i ABO-systemet og/eller rhesussystemet nedarves DET HAR JEG STYR PÅ. 2. give eksemple... -
Spørgsmål til nedarvning
ForumindlægJeg sidder med en biologi aflevering, og jeg er stødt på et spørgsmål jeg ikke kan svare på: "Et helt normalt forældrepar får to børn. En pige og en dreng. Pigen fødes med en form for døvhed, der skyldes en recessiv allel af et bestemt autosomalt gen. Tegn stamtavlen over disse 4 individer, ... -
Spørgsmål om hf eksamen
ForumindlægHej!!!! Er der nogen som går eller har gået på hf. Jeg har spørgsmål om eksamen i hf. Jeg ved, at der er to faggrupper (den naturvidenskabelige og kultur- og samfundsfaglige grupperne). I hver gruppe er der 3 fag, men i eksamen skal man så op i 3 eksamener eller 1, hvor de 3 fag indgår. Altså fx ... -
AT-Projekt.
ForumindlægHEJ. jeg er igang med min at-årsprøve, og jeg har valgt at skrive om kokain, i biologi og historie. Jeg har valgt at have en samfundsvidenskabelig vinkel på historie (da det er tilladt) Jeg vil komme ind på coca's historie og de fremtidige visioner i at mindske misbrugen af kokain. Det jeg... -
Menstrationscyklus
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en aflevering for til imorgen i biologi. Det er en aflevering der består af 20 spørgsmål angående menstrationscyklus. Jeg brug for jeres hjælp til det nedenstående spørgsmål, som jeg ikke har en forståelse af dem. 1. Hvad er en follikel? 2. Hvornår i menstruationscyklus er... -
Mutationer? - Hvad (:
ForumindlægHarj (: Jeg sidder og skal til biologi B eksamen og der er bare nogle ting som jeg slet ikke har forstået.. - Håber der er nogle som kan hjælpe mig... (: 1) Eksempler på forskellige typer mutationer, der resultere i arvelige sygdomme? og lige en anden del jeg heller ikke er sikker på. 2) S... -
AT-eksamen: Hjælp til teorier og metoder
ForumindlægJeg tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig, idet jeg skal op til AT-eksamen i morgen. Jeg har fagene biologi og dansk, og har en vision omkring kunstig befrugtning, og har undersøgelsen ud fra artikler. Jeg er i tvivl omkring, hvorledes jeg kan tale om mit emne, idet jeg artikler. Skal man... -
Hjælp! hvilke af følgene er ferskvand!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave min biologi eksamer på nettet, jeg skal helst få 85% for at bestå, men jeg er allerede gået i stå. Jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan besvare. 1, Hvilke af følgene er ferskvand arresø Limfjorde Gudenåen Skjern Å Vesterhavet Nordsøen Østersøen Ribe Å 2... -
forskellen på metode og teori?
Forumindlæghey :) Jeg sidder og pukler med min AT eksamen i biologi og idræt, hvor forudsigelsen er ”dopingbrugen i sport er kommet for at blive”. Men jeg er blevet meget forvirret over hvad forskellen er mellem en metode og en teori. En samfundsfaglig metode er vel en kvalitativ eller kvantitativ undersøgl... -
Anticipation
ForumindlægHej allesammen, Jeg læser op til molekylær biologi eksamen på uni, og stødte på ordet "anticipation". Jeg synes ikke rigtig at mine bøger giver en ordentlig definition på begrebet og kan ikke rigtig finde noget brugbart på nettet. Er der en der kan foreklare mig hvad "anticipat... -
AT-EKSAMEN 2008. Total nervøs:(
ForumindlægJeg har valgt emnet Stam-celler til min AT-eksamen. Desværre sidder jeg i en situation hvor jeg i tvivl om nogle ting. F.eks. Har jeg valgt at kombinere fagene biologi og samfundsfag. Hvoraf jeg i den samfundsfaglige del, ønsker at anvende komparativ analyse. Den komparative analyse kommer til at... -
gudssyn ca. 1950-2000
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver AT om religion, etik og genteknologi i fagene Religion C-niveau og Biologi A-niveau. Et af mine spørgsmål går på, om ny genteknologi har nogen betydning for religionernes samfundsoverlevelse? Til at dokumentere en nedgang i andelen af befolkningen, som tror på gud, ha... -
Gudssyn ca. 1950-2000
ForumindlægHej alle sammen Jeg skriver AT om religion, etik og genteknologi i fagene Religion C-niveau og Biologi A-niveau. Et af mine spørgsmål går på, om ny genteknologi har nogen betydning for religionernes samfundsoverlevelse? Til at dokumentere en nedgang i andelen af befolkningen, som tror på gud, h... -
Hvem er faderen?
ForumindlægHej Alle Sammen! Jeg har fået en Biologi rapport for, hvor der er et spørgsmål der lyder: Karina (moderen) har blodtype A Bo har blodtype AB Søren har blodtype B Lille Lise har blodtype 0 a) Hvem er faderen til lille Lise, Bo eller Søren? Opstil genotyperne for alle personerne og begrund dit ... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio...
