Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11361 til 11380 af 14099
-
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
Blodtype A rhesus positiv
ForumindlægHej.. Jeg sidder og makker med noget biologi, og jeg skal finde ud af dette omkring blodtypen: A rehsus positiv - Indeholder blodet antistoffer i ABO – systemet? - Kan jeg danne antistoffer mod rhesus – antigenet? - Hvilken fænotype og mulige genotyper har jeg i ABO - og rhesussystem... -
arvelige sygdomme
ForumindlægJeg sidder her og knokler med min biologi eksamen, jeg har fået spørgsmål under overemnet Arvelige sygdomme. Jeg synes selv jeg har fået godt styr på nogen af de forskellige spørgsmål, dog ville jeg blive meget glad hvis der var nogen som ville hjælpe mig med nogen af de figurer jeg har fået, da ... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
Fotosyntese
ForumindlægJeg skal op til eksamen i NV og har valgt at snakke om et forsøg ved navn "fotosyntesens lysintensitet". Her skal jeg både indrage biologi og geografi. Jeg har tænkt på at snakke om fotosyntese, og her kunne jeg eventuelt snakke om solens stråler når de rammer jorden. (albedoeffekten) ... -
Antibiotikaresistens
ForumindlægGoddag... Jeg har trukket et 24timers spørgsmål antibiotikaresistens. Et af de sidste spørgsmål lyder: Forklar også, hvordan man kan undersøge mængden af antibiotika i en opløsning. Hvordan gør jeg det? Samtidig har jeg et spørgsmål mht. gram-positive og gram-negative bakterier mht. penicillin... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
Faderskabsanalyse ved gelelektroforese
ForumindlægHej Jeg sidder her med nogle spørgsmål angående biologi, som jeg ikke helt kan finde svar på, håber der nogle, som kan hjælpe mig med at besvare dem. Det vil være til en stor hjælp!! Tak på forhånd Hvordan ekstraherer og isolerer man DNA fra menneskeceller? Hvad er princippet bag en polym... -
Afskaffelse af 1,08 reglen
ForumindlægHej. Som i nok ved, er regeringen igang med en SU-reform. Og her vil de blandt andet afskaffe 1,08 reglen, altså at man så ikke kan gange sit gennemsnit efter 3.g med 1,08, hvis man søger studie inden for 2 år. Men hvis denne regel nu bliver vedtaget, betyder det så ikke at gennesnittene på udd... -
Blodtype Bestemmelse
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at skrive en biologi rapport om blodtypebestemmelse. Det er ikke selve rapporten der er et problem. Jeg skal bare lige forstå hvad en enkelt ting betyder. Når man skal finde ud af hvad det er for en type blod man har, for man et specielt stykke papir som har nogle anti... -
hjælp til naturfag.....
Forumindlægjeg er igang med at svar på nogle opgave.. der er 4 spørgsmål,, som jeg har svært ved at svar ög den lyder sådan her.: - Hvad er en art ? (plante- eller dyreart). - Hvad er der specielt ved svampeceller ? - Hvad er prokaryote celler – hvad karakteriserer - Hvad er eukaryote celler &n... -
Vulkan og kemi.
ForumindlægHej! Er i gang med et projekt om vulkaner. Det er et eksamens projekt, hvor biologi, geogarfi og kemi skal være indblandet. I kemi delen har jeg valgt om stoffet benzen, der udledes i et vulkanudbrud. Der skal også være rektioner med i kemien, og der har jeg valgt, at se på brom og benzen, hvor d... -
Hjælp til biologispørgsmål
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen, der kan hjælpe mig med to opgaver i biologi: Se hjemmeside: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120828%20stx122-BIO-A.ashx Jeg vil me... -
HJÆLP!! Krydsningskema.
ForumindlægHej, Jeg har ret svært ved at kunne svare på disse to spørgsmål i min biologi rapport, da jeg simplehen ikke aner hvordan jeg skal kunne svare på det. Jeg har fået stillet disse spørgsmål i mit rapport: 1)Jeg har blodtype B negativ. hvad er ens egne genotyper ud fra viden om ens fænotype. ... -
Samfundets reaktion på Darwins evolutionsteori?! (Links + bøger)
ForumindlægHey.. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I biologidelen redegøre jeg for hans evolutionsteori (fint?), og i historiedelen vil jeg komme ind på hvordan samfundet reagerede på hans teorier, men har svært ved at finde noget guf og har d... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i biologi på A niveau, efter behov (ca. 3-4 gange pr. måned). Jeg går i gymnasiet i 3.g. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor i Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man skal selvfølgelig nok f... -
Huxley-Wilberforce-debatten - hvor? (links + hjælp)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I historiedelen har jeg tænkt mig at redegøre for hvordan samfundet reagerede på hans teori, men mangler nogle kilder. Jeg har set at nogle har skrevet om Huxley-Wilberforce-debatten men hvad g... -
Eksamensprojekt... hjælp!
ForumindlægHej alle sammen... :-) Jeg skal til igang med eksamensprojekt, hvor jeg skal lave en synopsis som jeg kan bruge mundtligt til eksamen til sommer. Jeg skal dog aflevere synpsis'en noget før. Jeg håber i vil hjælpe mig, da det er svært at finde materiale og teorier til dette emne i netop de to ... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
SRP? -fedme...
ForumindlægHej, jeg går nu i 3.g og skal til at skrive SRP om fedme i biologi og samfundsfag... Pga. af sygdom fik jeg aldrig skrevet SRO i 2.g, så er lidt på bar bund... Men så tænkte jeg, at hvis der var nogle der evt. havde skrevet om fedme, om de så ikke ku gi' nogle gode råd eller evt. lægge opgav...
