Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11441 til 11460 af 14099
-
EKSAMEN (bakterieinfektion og proteiner)
ForumindlægHej alle I morgen klokken 8 trækker jeg eksamensspørgsmål til mundtlig biologi b. Vi har, som bekendtgørelsen angiver, set eksamensspørgsmålene på forhånd. Der er især to af spørgsmålene, der driller mig. Det ene handler om proteiner, deres egenskaber og funktion. Jeg synes ikke, at vi har haft s... -
Hjælp til biologirapport om karsespiring
ForumindlægHej Jeg er i gang med en biologi rapport om karsespiring, men jeg er stødt på to spørgsmål i min diskussion, som lyder sådan: 1. Skriv respirationsreaktionen, hvor du forklarer hvordan energien overføres fra et organisk molekyle til et energimolekyle. Hvorfor er denne omdannelse nødvendig... -
lektierhjælp søges haster
Forumindlæghej Jeg er en pige på 22 år, som går på laborant skolen, søger efter en lektiehjælp i århus hvor vi kunne mødes. Vi kan snakke om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og microbilogi / biologi. Du bestemmer hvor mange gange du kan, behøver ikke være hver uge, det kan o... -
Rhesus systemet - blodtyper
ForumindlægVille hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med disse ting i biologi? Har ikke helt styr på dette endnu. Tak på forhånd :-) 1. Giv en oversigt over forekomsten af antigener i AB0-systemet og rhesussystemet, samt hvordan disse blodtyper nedarves. 2. Gør rede for kortmetode... -
Fuld HF
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage HF på VUC og har følende fag: * Samfundsfag B * Historie B * Mat C * Eng C * Kemi C * Psykologi C Jeg har bestået følgende fag: * Biologi C * Dansk A Så vit jeg kan se, så mangler jeg: * Engelsk b * Geografi c * Religion c * Større skriftlig opgave * Tværfagligt e... -
Klage!?!
ForumindlægHej SP, Vi har fået vores afsluttende årskarakter i går. Har fået 7 i biologi A (skriftligt). I alle mine afleveringer har jeg fået 10 eller 12 - ca. 5 af dem har jeg fået 7, men min lærer sagde jeg var tæt på 10. Til terminsprøven fik jeg 7 med pil op hvor jeg nærmest manglede kun 4 point for ... -
Hjælp til hypotese.... er desperat
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp. Har fået stillet følgende opgave i biologi niv c: Nogle mennesker bliver svimle, når de rejser sig fra sengen om morgenen. Opstil en hypotese, der forklarer denne iagttagelse Hvordan vil du udføre et eksperiment, der kan be- eller afkræfte din hypotese? Jeg... -
samf og bio? emner ?
ForumindlægJeg skal snart vælge hvilket emne, som jeg vil skrive om i SRP, og jeg vil gerne skrive i Samf og bio. Har tænkt på stamceller mht biologi, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få samf inde i det, måske noget omkring risikosamfundet? det der med at vi selv producerer vores risici, og derfor pas... -
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo... -
OBS! METODER TIL AT
ForumindlægHej, er igang med AT årsprøve og skriver i biologi og samfundsfag. Jeg vil finde et alternativ til mad, som skader miljøet Har denne problemformulering: Redegør for hvad der er vigtigt i kosten og hvor man kan få det fra. Undersøg hvilke fødevarer der har den største klimabelastning. Diskute... -
Spørgsmål omkring eksamen og årskarakter
ForumindlægHej, jeg forstår ikke helt hvordan det med eksamen og årskarakter fungerer. Hvis man har fået 7 i både mundtlig og skriftlig mat B, og man får 4 til eksamen i skriftligt, hvad ligger ens snit så på i matematik? Jeg har hørt at de begge karakter (både eksamen og årskarakter) står står på eksamen... -
HJÆLP! Biologirapport omkring forurening af søer og vandløb
ForumindlægHJÆLP! har biologi rapport for til imorgen og det haster virkelig! Hvordan forurener fosfor og nitrat søer og vandløb Hvad gør alger i en sø Hvorfor er ilt mætningen vigtig for søen og livet i søen Hvad sker der med fosforen når en sø bliver overfyldt med alger og ilten forsvinder fra på bunden F... -
plante
Forumindlæghej jeg har nogle problemer med denne opgave. se link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx det er opgave 4 1. Forklar, hvorfor vækstmediet skal indeholde vand, glucose og næringss... -
Figur-forståelse, vandets O2-indhold i mg/L
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal op til biologi-eksamen i morgen, men er stødt på et problem... jeg har fået en figur som jeg umiddelbart ikke kan få til at give mening. Umiddelbart tænker jeg at der i et forurenet, altså næringsrigt, vandløb generelt burde være en lav iltkoncentration grundet mangle... -
Hjæææææææææææælp mig ! ?
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, vi har fået en opgave for i biologi, hvor der er et par spørgsmål jeg virkelig ikke kan finde ud af ! 1) Hvad er traceofytter? 2) Hvad er bryofytter? 3) Hvor sker selve fotosyntesen henne i planten? 4) Hvad er planternes afaldsdtof? 5) Hvor mange måder kan ... -
HJÆLP!! SRP,HTX, Primær Kemi A
ForumindlægHej jeg er en 3.G HTX studerende som skal til at skrive SRP og har stadig væk, ikke fundet et emne.I mit SRP så skal jeg tage udgangspunkt i Kemi A og evt. et B-fag. Jeg har haft en del overvejelser bla. med batterier og nye batterier i el-biler, men har kun fundet lidt om hvordan batteriet funge... -
Danske reklamer på engelsk - Skal jeg så arbejde indenfor faget engelsk?!?!
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til AT eksamen - og har valgt fagkombinationen Biologi og Engelsk. Jeg arbejder med reklamer og videnskabelige undersøgelser i forb. med plantebaseret kost MEN må jeg bruge reklamer på engelsk - Der IKKE er fra et engelsksproget land ?!?! Jeg arbejder med en... -
Mutationstyper og konsekvenser
ForumindlægHej alle, skal snart til biologi eksamen, så håber i kan hjælpe med dette. :) Giv eksempler på mutationstyper i DNA molekylet og på kromosomniveau, og diskuter konsekvenserne af disse mutationer. Har så valgt at tage udgangspunkt i små og store mutationer indenfor DNA molekylet, og er med på at... -
genotyper fænotyper m.m HJÆLP:(
Forumindlæghej jeg sidder fast i en biologi opgave. i really dont know what to do:( jeg håber i kan hjælpe mig. opgaverne lyder: b. Analyser og forklar resultaterne, idet genotyperne for afkommet angives. c. Vurder på baggrund af disse resultater, hvorvidt det vil være muligt, at fremstille en ren linje a... -
Srp, bio - samf. Forslag?
ForumindlægHeysan. Nu er det jo snart ved at være srp tid. Jeg skal vælge emne på mandag, og er stadig lidt på bar bund. Jeg ville derfor høre om I har nogle forslag. Jeg har valgt samfundsfag (A) og biologi (B). Det må gerne være noget andet end de klassiske, fedme, alkohol, stoffer. Jeg har selv sådan kor...
