Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 11501 til 11520 af 23684
-
postmoderne metode?
ForumindlægJeg sidder med en novelle - Køreplaner af Helle Helle, og har analyseret den på 2 metoder. nu mangler jeg så den sidste metode det er så postmoderne metode.. nogen der kan give eksemple på hvad det helt præcis går ud på når man skal analysere en tekst med denne metode? -
1. års opgave.
Forumindlægjeg skal til at skrive min 1. års opgave om bogen, Lev stærkt dø ung. er der ikke nogle der ligger inde med et eller andet til den?? en analyse, fortolkning, bare et eller andet?? som jeg kan bruge, som en lille hjælp til at se hvordan, jeg selv skal analysere den og sådan... -
eksportstrategi af jysk
Forumindlæghar en opgave som lyder følgende: analyser de strategiske overvejelser, der har ført til at jysk fortsat satser på eksportmarkederne? jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analyser det? er der nogen som kan sige mig hvilke modeller eller sådan noget jeg kan kigge nærmere på? mange tak på fo... -
En Lille Nisse Rejste
ForumindlægEr der nogen, som har en analyse af "En Lille Nisse Rejste", som jeg må få lov til at læse. Er gået meget i stå med min analyse. Eller nogen som har nogle ting, som jeg kan kigge på i teksten? -
Formanalyse af All my Loving
ForumindlægHeej jeg har brug for ngoet hjælp til en analyse jeg er ved at lave. Jeg vil gerne have hjælp til audiotiv analyse, visuelanalyse og formanalyse. Jeg har fået noget af min musik lærer, men jeg forstår det ikke helt. Please hjælp mig! -
Studentereksamen skr. dansk 2004
ForumindlægNogen der var til den? og tilfældigvis skrev om "Garderobedamen"? Jeg har analyseret og fortolket den nu, men vi da gerne se om jeg er kommet frem til det rigtige resultat, ved godt der ligger en opgave herinde, men er der nogen, der evt. vil sende deres opgave eller bare sige hvad de a... -
Jesper Jensen Billet
ForumindlægJeg sidder og skal analysere Jesper Jensens Billet.. Og jeg kan ikke.. det er som om der går en klap ned, hvilket er underligt fordi jeg lige har analyseret et andet digt.. Nogle der kan hjælpe? :( -
Er det snyd?
ForumindlægHvis jeg laver en analyse og fortolkning i dansk stil, og jeg bruger sekundær litteratur, skal jeg så angive det i kildefortegnelsen?Må man overhovedet benytte sig af andre bøger end lige netop den, man skal analysere? -
PLEASE HEELP !?
ForumindlægHey ! Tænkte på om nogle af jer derude ikke lige havde tid til at kaste nogle kommentarer til en analyse jeg har lavet på engelsk. evt. meget gerne med nogle rettelser. Analysen er Save as many as you ruin . Peace out .. -
jezabel og skomageren.. Hjæælpp!!!
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "jezabel og skomageren" til i morgen, men er helt blank på hvad jeg skal skrive.. Der skulle vel ikke være nogle af jer der ligger inde med en analyse af "jezabel og skomageren"?? Ville virkelig hjælpe mig meget! -
Pesten i Bergamo
ForumindlægHejsa,Jeg tænkte på om der er nogen der har lavet en analyse om Pesten i Bergamo. Jeg finder den meget svær at analysere og fortolke og beder derfor om lidt hjælp da jeg har en aflevering for til tirsdag.Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig :-DMvh. Joy -
Problemformulering SSO ENG A- BK b
ForumindlægDet er om den spanske borgerkrig. Kom gerne med idder Med udgangspunkt i analyse og fortolning af (...) ønskes der en bestemmelse af hvorfor de frivillige meldte sig ind i den internationale brigade, med henblik på de frivilliges betydning for den spanske borgerkrig, Endlig vil jeg analyser b... -
Teksten: Solarolie af Uffe Harder
ForumindlægHej! Er der en der ligger inde med en analyse-fortolkning af teksten Solarolie af Uffe Harder? - Jeg ved slet ikke hvad jeg skal analyse. Det eneste jeg er kommet frem til er at der er en jeg-fortæller, som kan virke utroværdig i teksten... -
Manden der havde en grønthøster i hovedet
ForumindlægHey er der nogen, som har set filmen "manden der havde en grønthøster i hovedet" og evt. lavet en analyse. Skal selv lave en analyse af sproget og personen. Jeg er helt blank.. håber i kan hjælpe -
Haster
ForumindlægHej. Jeg er i gang med min dansk synopse, og jeg har trukket emnet eventyr. Er der nogen der har nogle ideer til, hvordan man skal analyserer et eventyr. ? PS. jeg har valgt og ville lave en analyse af Fyrtøjet, af H.C. Andersen. -
Billedanalyse
ForumindlægJeg skal analysere et billede.... men der er et spørgsmål, som jeg ikke forstår. Hvordan er de dominerende linjer og bevægelser i billedet? Det billede jeg analysere hedder:" Sommeraften ved Skagen" malet af P.S. Krøyer -
Lille Far (Kortfilm)
ForumindlægNogen der har set denne kortfilm? Gordon Kennedy spiller faren i den, og den handler om en lille pige der er træt af at sin far altid prioterer sig selv over hende. Nogle der har set den, og har nogle analyse/hensynsbud? Skal bruge dette til at "større" analyse af den. -
Reklamer
ForumindlægHejJeg skal skrive en store opgave om reklamer. Har tænkt mig at vælge en reklame, som jeg kan analysere.. Nogle der kan give mig nogle forslag om nogle gode eller dårlige reklamer som kan analyseres og går i dybden med.Mange tak på forhåndThomas -
Danish Crown
ForumindlægHej, jeg har arbejdet med Danish Crown og skal snart op til eksamen i det. I min opgave har jeg lavet analyse af branchen analyse Porter 5 Forces. Argumenter og begrund hvilke konsekvenser valget og anvendelsen af teori har haft for konklusionen ? Aner ikke hvad man skal svare til den ? ... -
Hjælp til Dansk Eksamen
ForumindlægHeeJ. Jeg har analyseret en folkevise - elverhøj, som jeg skal fremlægge på Torsdag. Jeg har lagt vedhæftet analysen, jeg håber i vil rette den for mig og hjælpe mig med perspektivering og tid og sted. Tusinde taaak på Forhånd :D Det er stor hjælp for mig .
