Søgning på: dansk reportage. Resultater: 11561 til 11580 af 41162
  • Hjælp til Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har været på højskole i år, og har nu søgt ind på HF! Men ifølge hvad studievejlederen på skolen sagde, så SKAL jeg til optagelsesprøve da jeg ikke har haft noget rigtigt skoleforløb dette år! Ville bare høre om der er nogen der kan stille nogle eksempler/hjælpe mig med, hvad jeg nu ku...
  • Bifag (exam.art.)

    Forumindlæg
    Hvordan er det muligt at blive exam.art.? Kan man blive det på under 1 år? Er det nødvendigt at tage hovedfaget eller kan man gå direkte til bifaget for bare at få exam.art.-betegnelsen?
  • Eng. oversættelse

    Forumindlæg
    Håber at der er nogen der kunne kigge min oversættelse igennem =) Her er den: 1)Aviserne er steget meget de sidste år på grund af inflationen eller kapitalismen eller de store avancer (1) eller hvad (2) det (nu) kan være. - The newspaper is grown a lot these last couple of years because of the ...
  • Ind i ..

    Forumindlæg
    Hvordan siger jeg "ind i " ?!
  • Er engelsk discussion det samme som i danskfaget?

    Forumindlæg
    Er engelsk discussion det samme som i danskfaget? mvh
  • Film TV

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville høre om der er nogen som ligger inde med nogle notater eller lign. om filmsproget etc. til matador, krøniken, edderkoppen, riget, klovn eller twin peaks? på forhånd tak
  • Emneopgave - Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet en emneopgave om Differentialkvotient? Jeg er i gang med at lave emneopgaven der er på side 164 i MAT B (HHX), men jeg kan ikke rigtig forstå, så ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej :)
  • 1 side , hvor mange tegn?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave. Jeg ha fået at vide at den max må fylde 3 sider. Men hvordan defineres en side? Hvor mange tegn indgår der på en standard side? ( uden mellemrum ) Håber på hurtigt svar :)
  • "novelle med kokain"

    Forumindlæg
    Hej hhx'er og andet godt folk! Er der nogle der skrev om denne novelle i dag? Eller kender noget til den og/eller Jokum Rohde? Føj, da nogle dårlige opgaver! savnede både essay og romantikken
  • FRF skr. eksamen 4/6

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal (som sikkert andre også skal det) op til skr. fransk d. 4., og jeg tænkte på, hvorledes I griber forberedelse til denne eksamen an? Jeg har tænkt mig at kigge gamle stile igennem og lave et 'fejlkatalog' over hvilke fejl, jeg har lavet, som jeg så kan tjekke for...
  • Pi

    Forumindlæg
    Står og skal skrive en opgave om pi og dets historie, men har rigtigt svært ved at finde nogle bøger der kan bruges eller bare i de hele taget findes... Nogen der lige brænder ind med forslag til bøger og hjemmesider.. !?? Hjælp hjælp.. på forhånd tak..
  • Symbolik

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tekst af David Sedaris, der handler om at han er ude og spise med hans ven på en fin restaurant. Hele teksten handler faktisk bare om hvordan han beskriver maden, som overpyntet, ugenkendeligt, for lidt mad i forhold til at der er brugt mange indgredienser, osv. Til sidst går ...
  • Hjælp til eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive eksamensprojekt (Emne: ekport til et fremmes land) og skal i den sammenhæng finde en virksomhed hvis produkt jeg vil eksportere og et land det skal eksporteres til. Er der nogen der har nogle gode forslag til disse?
  • stavning

    Forumindlæg
    Skriver man sådan: a) forresten b) foresten c) for resten ??
  • Drama, Brother af Mary Gallagher

    Forumindlæg
    Hey mennesker. Jeg sidder lige med en drama der hedder Brother. Og jeg skal lave et resume af den, men synes den er ret kompliceret faktisk. Kom med et bud, så er i nogle guttermænd/kvinder. ;) Tak på forhånd.. Freja
  • Mening vs Holdning

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på ; At have en holdning og At have en mening Er der overhovedet en forskel!? Eller er de synonymer
  • Hvad er kompleks syntaks?

    Forumindlæg
    Hej, Hvad er kompleks syntaks? Er der nogle der kan give et eksempel med det?
  • Nogen der vil hjælpe

    Forumindlæg
    Nogende der vil forklare mig hvad forskellen er på billedplan og realplan. Og hvad metafor er! Kender I nogle link hvor der er eksempler på de enkelte ??
  • eksamen

    Forumindlæg
    Nu gælder det lige straks samfundsfageksamen på c-niveau og nervøsiteten breder sig. Har ladet mig fortælle det er vigtigt at kunne relaterer til nutidig politik osv... Jeg er ikke sikker på jeg er nok inde i politik til at kunne gøre det overbevisende og havde tænkt mig at holde mig til teorier....
  • Hurtig oversæt

    Forumindlæg
    Hvad hedder Springlag på engelsk? - Kan ikke finde det nogle steder, og har brug for at lave en lille research.