Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 11601 til 11620 af 42938
-
redegørelse af periode? - historie eksamen
ForumindlægJeg har trukket kolonisering, og jeg tænkte på om man må redegør for perioden i redegørelses delen? -
spørgsmål til dispusition til eksamen! induktion!
Forumindlægjeg har fået et eksempel på en dispusition og der er eksemplet induktion. der står.. forsøg 1. 5.b en spændingskilde viser at en magnet i en spole skaber spænding. forklaring: magnetfeltet i spolen ændres. Elektronerne flytter sig. jeg forstår godt forklaringen, men ikke det m... -
HISTORIE EKSAMEN - ANTIKKEN HELLAS HASTER
ForumindlægJeg skal op til historieeksamen imorgen, og jeg har trukket emnet antikken - hellas. Jeg har fået tildelt 6 kilder, hvoraf 3 af dem overordnet beskriver samfundsstrukturen og styreformen i Athen vs. Sparta. 1 af kilderne omhandler Perikles - hvem han var, og hvad han gjorde. De 2 sidste kilde... -
Historie eksamen - Den danske velfærdsstat
ForumindlægHej! Jeg har trukket "Den danske velfærdsstat" i historie. Jeg må inddrømme, at jeg er helt lost.. Bilagene er vedhætet.. Evt. en, der kan hjælpe med en problemformulering eller problemstillinger..? -
KRISE! AT EKSAMEN.
Forumindlæghej, jeg står og skal op til AT imorgen, og jeg føler virkelig jeg mangler noget på min analyse. Jeg har om selviscenesættelse på de sociale medier, og herudner har jeg anvendt roman jacobsens kommunkationsmodel, for og se hvilke funktioner der har været dominerende. De alle passer dog ikke, og d... -
Biologi A eksamens noter
ForumindlægHej derude, Er der en som sidder inde med noter til Biologi A pensum? Ville være til stor hjælp!! Håber I kan hjælpe :) -
Skriftlig dansk eksamen - hvordan er det gået?
ForumindlægHey derude! Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvordan det er gået til dansk skriftlig studentereksamen. Der blev givet ret hårde karakterer på min skole, i opgaven "At ligge i skuffe sammen"... Er det noget generelt, eller er vi bare bagud på min skole når det kommer til Mr. Andersen.... -
Laborant eksamen 1. semester
ForumindlægHejsaJeg læser til bioprocesteknologi.Vi kan efter 2. semster skifte over på 3. semester hos laboranterne.Vores udd. er nyt så der findes ingen eksamenssæt - endnu.Så der skulle ikke være nogle der ved om der ligger nogle fra laboranternes eksamen.Jeg ved at de i starten bruger kemiA, men vi har... -
Hjælp til biologi eksamens opgave
ForumindlægHej denne opgave som ligger på dette link vil jeg meget gerne have hjælp til. Jeg har svært ved at forstå figurene. Håber virkelig der er en der kan hjælpe, den er nemlig meget svært synes jeg!!http://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1997/maj/opgave%201... -
Spørgsmål til AT-eksamen - METODER
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og arbejder med min synopsis, og tror desværre jeg har brugt forkert metoder. Derfor har jeg søgt efter at finde nogle nye metoder, som jeg så kan sige at jeg skulle have brugt i stedet. Men jeg har problemer med at finde dem. Jeg håber derfor at der er nogle der kan hjælpe m... -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
AT eksamen 2009 - Hjælp
ForumindlægHej. Er der nogen herinde, som har valgt (ligesom mig) at skrive om "Jules Verne - Rejsen til månen" i AT12 med fagene dansk og fysik? -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
AT EKSAMEN !!! Hvilke metoder?
ForumindlægHej . Jeg skal skrive AT i fagene Historie og Erhvervsøkonomi. Hvad for nogle metoder skal der bruges der? (: -
Eksamen i skriftlig musik
ForumindlægHej :-) Til jer der har været oppe til skriftlig musik i dag: Hvordan gik det? Og hvilken opgave lavede I? -
Eksamens hjælp (C-niveau)
ForumindlægHej, Jeg tænkte på, om man kan koble "Millenaristiske bevægelser (cargokult)" sammen med "Eskatologi: De sidste tider"? Hvis ja, hvordan? I min bog står der lidt under Eskatologi afsnittet, men jeg forstår det ikke i forbindelse med underemnet. Er der evt. nogen, der kan ... -
seriøst hjælp!! eksamen i morgen!
ForumindlægHej har skevet dette i min synopsis men kommer i tvivl om hvorfor OT har noget med energi at gøre: CO2 er en kemisk forbindelse mellem kul og ilt, som opstår under forbrænding af kulstofholdigt materiale, hvor forbrændingen har rigelig tilgang af ilt. Denne afbrænding, som danner CO2, er en afb... -
AT eksame - HJÆLP - HASTER - talepapir
ForumindlægJeg har nu lavet et talepapir over min synopsis, men jeg føler bare jeg mangler et eller andet. Vil I ikke være søde at kigge på det? :) -
Haster.. Eksamen i næste uge
ForumindlægHej.. Jeg kunne virkelig godt bruge hjælp til oldtidskunstskab, vores emner har været; Epos - Homer: Homers Odyssé. Græsk Tragedie(Ødipus) Græsk skulptur: kendetegn til perioders kendetegn for skulpturen; akaisk, tidlig klassisk og høj klassisk, senklassisk og hellenistisk, romersk, renæssance...
