Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11621 til 11640 af 47924
-
Eksamen - genregulering og operonmodellen!
ForumindlægEr i gang med mine 24timers forberedelse i biologi og har trukket emnet "gener og genregulering" og har brug for lidt hjælp... I et af mine bilag er der omtalt metylgrupper der hindrer afkodning af genet - er de igangsat af operatorgenet eller har de noget som helst andet at gøre med op... -
Love and friendship - eksamen
ForumindlægJeg har trukket som over emnet i Engelsk "love and friendship", og jeg er lost om hvilke under emner jeg kunne vælge. Så det ville være mega dejligt hvis nogen kunne give mig lidt inspiration (udover det åbenlyse) (: på forhånd tak Susanna -
Mundtlig eksame i engelsk
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket ''crime'' som overemne og jeg skal selvfølgelig selv vælge mit underemne. Jeg vil bare lige høre om i har nogle ideer? tak på forhånd -
tysk eksamen spørgsmål
ForumindlægHvilket årstal er historien "Die Geige" af Renate Finckh skrevet i? -
Kemi B mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle!! Kunne i måske hjælpe mig med følgende spørgsmål: Du skal forklare, hvorledes man navngiver organiske molekyler, der indeholder en eller flere karakteriske grupper. På forhånd tak! -
Hjælp!!!! Eksamens spørgsmål...Aldehyder og ketoner
ForumindlægVis, hvordan man kan undersøge, om stoffer er aldehyder eller ketoner.?? help please?? -
Samf eksamen - demokrati
ForumindlægHej , jeg har trukket dekokrati , og forstår ikke mit ene bilag , håber der er nogen der kan hjælpe? "Danmark - et demokratur... Indlæg for ca. 2 år siden Igen engang viser det sig, at det danske folkestyre er dødt. Det er myrdet af den såkaldte regering. Regering og folketing nedsæt... -
Markedskommunikation eksamen Mundtl.
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis har været oppe i mundtlig markedskommunikation og kan give mig nogle råd, er ved at læse bogen igen meeen det er sgu noget tørt så tror ikke det hænger særlig godt ved... så råd og vink tages i mod med kys hånd -
Matematik eksamen i HHX - hjælp
ForumindlægJeg skal op til skriftlig matematik på fredag - jeg vil være ærlig og sige at jeg ikke har følgt med eftersom en konflikt jeg har med min lærer som ikke kan lige mig - nu har vi trukket mundtlig matematik og jeg ved ikke helt hvad ska gøre - nogle tip til kunne øve sig eller folk med noter ? -
Eksamens Spørgsmål,, HJÆLPPPPP
ForumindlægHej Jeg har fået eksamensspørgsmål og jeg har svært at forstå. DET ER : gør rede for ligefrem proportionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable. Jeg kan godt gør rede for ligefrem proportionalitet men JEG KAN IKKE FOR STÅ <<< OG FOR LINEÆR SAMMENHÆNG MELLEM TO VARIA... -
Hjælp til svære eksamens opgaver
ForumindlægHej opgavene lyder som følgende: Funktion f har forskrifen f(x)=2x-3 løs ligning f(x)= f^-1(x) Funktionerne f og g har forskrifterne f(x)= x^2+4x+3, x < 0 0,5x+3, x > eller ligmed 0 g(x)= 2x+3 x tilhører R Gør rede for at grafen for g har to punkter fælles med grafen for f. Er det så ... -
Inddeling af emner til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg har læst følgende emner på kemi B-niveau i 1. og 2.g: 1) Hvor meget stof? - Kend Kemien 1 2) Stoffets opbygning - Kend Kemien 1 3) Vand og opløsninger - Kend Kemien 1 4) Organisk kemi 1 - Kend Kemien 1 5) Syrebasereaktioner 1 - Kend Kemien 1 6) Redoxreaktioner - Kend Kemien 1/2 7) ... -
Intelligens - psykologi eksamen
ForumindlægHvordan får jeg koblet Piagets kognitive udviklings teori sammen med intelligens? (Gerne med Gardner?) - dette stadige omkring intelligens skal være diskuterende/vuderende.. Jeg har trukket emnet Kognition og intelligens og skal op imorgen så please hjælp :( -
Eksamen i historie A
ForumindlægHvad er chancen for, at man kommer op i historie A på STX? Forhåbentlig stor? :') Der er f.eks. stor chance for, at man kommer op i de skriftlige eksaminer, fordi de er billigere og sådan noget vidst ... Så derfor tænkte jeg, at der måske er nogen, der ved, om det er et fag, mange kommer op ... -
24-timers eksamen - Strengbølger
ForumindlægHvis nogen skulle have lyst til at hjælpe.. :b Så kunne jeg nok sagtens bruge hjælp til det hele. Bølger – lyd og musikinstrumenter I din præsentation skal du forklare de grundlæggende egenskaber ved bølgeudbredelse, men du skal lægge hovedvægten på lydbølger og fænomenet stående bølger og ... -
Bio c eksamen
Forumindlæggår det ud på koble tingende sammen da jeg tænker at hvis man f.eks. trak celler så kunne fortælle om eurkayoy og proka, derefter gå til arvemasse---> protein syntese---> mRNA ----> HIV ... eller skal man holde til sit ermne -
Eksamens tekster til drengestreger
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har trukket "Drengestreger" i dansk, men jeg mangler en tekst/film - whatever, som jeg kan snakke udfra. Er der en der har nogle gode forslag, som jeg kan arbejde med? Tekster vi har arbejdet med: Novelle: Blot en drengestren af Villy Sørensen Rap: Spæ... -
Desperat hjælp til mundtligt spg. eksame
ForumindlægHej venner har fået dette spørgsmål (se billede), og er lidt forvirret over det nogle der kan hjælpe, tænker om der er andet man kan vise udover det de siger for skal gerne op og runde de 15 minutter :) -
Hjælp det haster skal til eksam om par timer
ForumindlægHvad er interval tallet? Hvad er hyppighed? Hvad er perivervinkel? -
Tysk mundtlig eksame 9.klasse
ForumindlægHej Jeg har om Das deutsche und dänishe schulsystem, men jeg har problemer med at finde nogle super gode kilder til min disposition! nogle forslag?
