Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11621 til 11640 af 152758
-
fremtiden: forske i medicin
ForumindlægHej. Jeg er en pige, der lige nu skal op i 3.g efter sommerferien. Jeg drømmer om at udvikle medicin. Jeg elsker kemi (er ret god til det, har det på A-niveau) - men har ikke haft biologi siden folkeskolen, og fra den gang mindes jeg, at det ikke rigtig interesserede mig. Jeg prøvede at få biolog... -
Hjææælp !!
ForumindlægHvad alkoholers polære/upolære egenskaber ?? Er den evt. nogen der kunne fortælle mig hvor jeg kan finde noget om det ? -
Geo nørd søges.
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til geografi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: maicecilie@oncable.com Kærligst... -
Bromvand
ForumindlægHvad er det der sker, når bromvand udsættes for sollys??? -
SPEKTROFOTOMETRI
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har brug for hjælp til følgende spørgsmål: Redegør for brugen af spektrofotometri til at finde koncentrationen af et stof. -
Klassisk geometri
ForumindlægHej, Er der en som kan hjælpe mig med at bevise sætningen, der lyder: To trekanter er kongruente, hvis to af deres vinkler og en side er parvis lige store. Jeg skal bruge det som en forudsætning til at bevise pythagoras. Håber der er en som kan hjælpe! -
Nogle som vil læse min synopsis?
ForumindlægHej Tænkte på om der var nogle som gad læse min synopsis til samfundsfagseksame i morgen? Og evt. komme med bemærkninger dertil? På forhånd tak Maria -
Diplomingeniør i integreret design
ForumindlægHej folkens :) Hvorfor er det ikke mere populært at være diplomingeniør?? Alle bliver optaget på integreret design, men sys det lyder som et fedt studie! Har man bedre muligheder med en civil ingeniør i design fra DTU eller hvad? - Anders -
Beregning af PH-værdi
ForumindlægHeej Allesammen ., Er der nogen som kan formel på beregnelse af PH-værdien af en Base og af en syre ? på forhånd taak., -
Forurener kobber??
ForumindlægHej.. Jeg sad og tænkte lidt på hvorvidt kobber påvirker miljøet i en negativ retning.. ?? evt link!!! PFT :) -
hexokinase
Forumindlæghvilke aminosyrer er vigtige i det (re)aktive center? (hexokinase) -
Præcis afmåling med måleglas
ForumindlægHvordan er det nu man skal afmåle en væske i et måleglas? Man kigger direkte ind på stregen (fx 10 ml-mærket) og hvordan skal der så aflæses, så der tages højde for overfladespændingen? -
Reaktionskinetik og acetylsalicylsyre?
ForumindlægHej kære brugere Jeg er en studerende på HTX som skal til at skrive mit studiretningsprojekt, og jeg kunne godt tænke mig at foretage noget undersøgelse af reaktionshastigheden for hydroliseringen af acetylsalicylsyre (eller dets lignende) under forskellige temperaturpåvirkninger. Jeg har ikke... -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning? -
STX, HHX ELLER HTX?
ForumindlægHej derude. Går i 9 klasse lige nu, og er ikke sikker på endnu om hvilken gymnasiel uddannelse som jeg skal vælge. Har haft en interesse for at blive ingeniør, og vil gerne tage ingeniøruddannelsen efter gymnasiet. Ingeniør indenfor noget naturvidenskabeligt eller teknisk, ihvertfald i den retn... -
Indikatorer på syrer og baser?????
ForumindlægHjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:) -
ligevægt
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med vedhæftede opgave? -
HJÆLP TIL METALLER
ForumindlægHej Jeg sidder her med fysik rapport, og er løbet ind i nogen problemer! Jeg ved ikke rigtigt, hvad Linjedefekter, Metalkorn, Valenseletroner og Korroderende miljøer er. Nogen der kan hjælpe mig?:-) Mnage 1000 tak på forhånd:-) -
Kovalente bindninger
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med at svare på disse spørgsmål Jeg vedhæfter spørgsmålene som en fil. Mange tak på forhånd -
konduktivitet frie ioner
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af at konduktivitet det er det samme som ledningsevnen, som måles på de frie ioner. Jeg undrer mig bare over, hvorfor konduktiviteten ændres under reaktionen mellem ethansyreethylester og hydroxid? for vi har at antallet af natriumioner er konstant, mens OH- ionerne aftager...
