Søgning på: dansk reportage. Resultater: 11821 til 11840 af 41162
-
Induktion og Vekselstrøm
ForumindlægHej :) Jeg er ved og laver en fysik rapport om induktion og vekselstrøm. Man kan ikke rigtig finde noget om hvem da opfandt det og hvornår, og hvordan? Hjælp tak på forhånd.. -
nitten femoghalvfems? HURTIG!!
Forumindlægnitten femoghalvfems - Skal stave det på tysk. Men jeg kan bare ikke huske hvordan? Jeg har ingen ark på det og google er til ingen hjælp :S -HURTIG ! På forhånd tak! -
Kongens Datter - Viggo Stuckenberg
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!! -
hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvordan oldtidskundskab eksamen foregår ? -
Hvad tager i med til skriftlige eksamener?
ForumindlægTager i bare ALLE de papirer i har fået i løbet af de 3 år, samler dem i en mappe, og så det bare det? -
Radiantal - Harmonisk svingning?
ForumindlægHej alle Jeg sidder i øjeblikket og skriver SRO om harmonisk svingning. og her lyder et af mine redegørende spørgsmål: Gør rede for radiantal for en vinkel. det grundlæggende er at jeg ingen idé har om hvad jeg skal skrive, for jeg kan ikke finde noget om det i mine papirer/bøger og vi har ald... -
skritflig engelsk eksamen
ForumindlægHej alle her på studieportalen. Jeg skal snart op i skriftlig engelsk B eksamen (stx), og vil derfor høre om i har nogle gode råd til hvordan jeg bør forberede mig? Mvh 2000milo -
Nykritisk analyse, eller?
ForumindlægI min AT opgave har jeg analyseret en romanen "Legetøj" af H.C. Branner, og med Freuds teorier i baghovedet har jeg konkluderet at H.C. Branner har skrevet bogen ud fra Freuds teorier eftersom personerne i bogen nærmest er "skabeloner" på Freuds teorier. Det kunne være nykri... -
produktionsomkostninger?
Forumindlægheey :D skriver lidt om 1 verdenskrig mm.. og faldt over ordet produktionsomkostninger som faldt... hvad er produktionsomkostninger? og hvad kunne egentlig få dem til at falde.. det svært at forstå en tekst når man ikke ved hvad det betyder :) taak på forhånd :D -
HJÆLP - synopsis
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal havde udarbejdet en synopsis om kriminaliteten i Danmark. Vi har fået udleveret et materialesæt om kriminaliteten i Danmark, særligt baseret på indvandrer.. Min problemformulering lyder på: Hvad er årsagen til at unge med anden etnisk baggrund er overrepræsenteret indenfo... -
Vædderen af kim fupz aakeson?
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med Vædderen af kim fupz aakeson? -
Johannes Ewald
ForumindlægHey :- )Jeg har lidt svært ved at skelne forskellen på Johannes Ewalds litteratur og romantikkens. Jeg synes også Ewald gør meget ud af at beskrive natur og følelser m.m., så hvorfor hører han under oplysningstiden fremfor romantikken? : o -
Vikingetiden i Danmark
Forumindlæghej. jeg har en årsprøve i historie, hvor jeg skal redegører kort for vikingetiden i Danmark cirka 800-1000. Jeg har lidt svært ved at finde noget godt materiale på nettet. nogen som kan hjælpe? udover det, skal jeg også undersøge hvordan vikingetiden er blevet brugt gennem historien? -
eksamen - spørgsmål til lovgivninger om indvandrere?
ForumindlægHvilke stramninger har der været mht. indvandrere på det seneste? Hvilke partier er for og hvilke er imod? -
Akkusativ eller dativ
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig tysk eksamen i morgen og er kommet i tvivl om en sætning. Hedder det: Sie macht sie unsicher (akkusativ) eller Sie macht ihr unsicher (dativ) Hvad mener I? -
Jeg skal op i lyrik
ForumindlægNogen som kan komme med en god sang/ digt, som jeg kan perspektivere "giv mig Danmark tilbage" til -
HHX, IBB ??
ForumindlægJeg skal starte på på HHX, studieretning IBB efter sommerferien og ville gerne spørge om nogle som eventuelt har gået der kunne fortælle mig lidt om det, hvad man oplever og hvordan personerne er? Jeg har været rigtig nervøs de sidste dage, for jeg har altid været genert og har haft svært ved at... -
Andres mening??!
ForumindlægHej Er i gang med en perspektivering af kompliceret kærlighed og så har jeg valgt, at jeg gerne vil have sangen "angels" af Robbie Wiliams med....:) men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I andre forstår ved sangen, det ville v&am... -
Mekaniske sprog?
ForumindlægHej Emnet er Humor og Holdning. Det andet mønstre handler om det rent sproglige mekaniske. Hvad betyder denne sætning helt nøjagtigt? -
Hjælp mig med min projektopgave.
ForumindlægHej jeg er igang med min projekt opgave om Coronavirus og har brug for nogle vil besvare disse spørgsmål som jeg åbenbart ikke kan lave. Da jeg har brug nogen som kan hjælpe mig. Jeg håber du vil hjælpe mig og jeg går i 9klasse og er ordblind her er spørgsmålene. Tutusind tak hvis du vil hjælpe ...
