Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11861 til 11880 af 25374
  • novelle handlings ideer

    Forumindlæg
    Hey jeg mangler ideer til en novelle. den skal hedde at få den kolde skulder og det skal indgå i historien
  • Aenieden.

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvorfor at Vergil vælger at bruge så utroligt mange forskellige navne for grækeren og trojanere i historien ?
  • FÅÅÅRK!

    Forumindlæg
    Hjælp hjælp hjælp! jeg sidder i 24 timers forberedelse i historie, og har et kæmpe spørgsmål. SKAL man bruge alt materiale og analysere alle (7) tekster/tabeller?
  • metode, teori og materiale

    Forumindlæg
    Hej :) Nogen der kan forklare mig, hvordan man hvordan man skriver om metode, teori og materiale i en synopsis? Er lidt lost. Det er i fagene engelsk og historie :)
  • Det ærlige samfund?

    Forumindlæg
    "[...] ærestabet betød, at man var udstøft af det ærlige samfund for altid" i en tekst om velfærdsstatens historie. Hvad er det "ærlige samfund"?
  • Hvad er temaet i en "Flinker fyr" - Pia Juul

    Forumindlæg
    hej, jeg sidder og analysere "en flinker fyr" af Pia Juul, og ville hører om der var nogle som ved hvad temaet er i historien???
  • palæstinakonflikten

    Forumindlæg
    heej..: jeg er ved at læse til historie eksamen - palæstinakonflikten.. - nogen der såen kort kan sige mig hvad det vigtigste er konflikten? hvad man skal kunne:S
  • Analysetekst

    Forumindlæg
    Hey folkens.. Jeg skal lave en kildekritisk analyse i Historie ang. tuberkulose, men kan ikke finde en tekst. Er der nogen som evt. kan hjælpe ??
  • Oplysningstiden - centrale ting

    Forumindlæg
    Jeg har lige været opppe og trække til historie, 24 timer. Jeg trak Oplysningstiden.,. Hvad er de vigtigste ting derfra?
  • Telegrafen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har valgt at skrive om telegrafen i AT i fagene historie og samfundsfag. Hvad ville i anbefale man skulle fokusere på i historiedelen, hvis man skrev om telegrafen? På forhånd tak,
  • AT emne - hjælp

    Forumindlæg
    Nogen der har noter eller lavet en AT- synpose om det moderne gennembrud - fokus på kvinder? Eller har ideer til hvad man evt. kunne komme ind på? Fag er historie og dansk. Tak på forhånd!
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hvilken/hvilke appelformer (logos, etos, patos) forbindes ofte med en beretning (en journalist skriver en andens historie - ikke en artikel)
  • Er dansk og religion begge humaniora (metode)??

    Forumindlæg
    Jeg skriver i dansk og religion, men jeg skal skrive om metode. Er de begge humaniora? eller kan historie også være samfundvidenskabelig?
  • Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger

    Forumindlæg
    Hej alle.. Hvis det var dig der skulle lave AT om Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 og du har valgt fagene Historie og Samfundsfag, hvad ville du så skrive om? Jeg er lidt på bar bund..
  • Ødipus noter søges!

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogle guldnoter til Kong Ødipus? Jeg kunne virkelig godt bruge dem, da vi snart skal igang med den historie i old.
  • pest - biologi metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Har emnet pest med de to fagkombinationer biologi og historie. Er lidt i tvivl om, hvilke metoder inden for biologi jeg kan bruge i min redegørelse for hvad pest er og hvordan den smitter.
  • Klaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej .. Er der nogle der har læst Tanden fra Og andre historier af Klaus Rifbjerg?, er der evt. noget man skal være opmærksom på når man læser denne? Kan ikke helt gennemskue hvorfor den hedder Tanden..
  • Spanien og Portugsl

    Forumindlæg
    Nogle historie eksperter der kan hjælpe mig med at besvare dette: "Redegørelse for de forhold, som er grundlaget for portugiserne og spaniernes opdagelser i 1400-1500 tallet"
  • opdagelsesrejse

    Forumindlæg
    Vil gerne skrive om en opdagelses rejse, dog ved jeg ikke hvilken jeg skal skrive om ?.. hvilken vil jeg kunne kombinere historie med et naturvidenskabeligt fag
  • AT kampen om det gode liv mat og his?

    Forumindlæg
    Jeg skal til at finde et emne i AT. Fagene er Matematik (A) og Historie (A), nogen der har nogle gode forslag? Tak på forhånd.