Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11941 til 11960 af 34041
-
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Biologi vs. Mat på A niveau i gymnasiet?
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. kl. og skal derfor snart til at tage stilling til hvad jeg skal næste år. Jeg er sikker på at jeg vil i gymnasiet (STX), og at jeg vil have samfundsfag på A niveau. Jeg er lidt ordblind og er derfor ikke super god til sprog. Jeg overvejer lidt følgende gymnasier og studie... -
Hvilke fag kommer jeg op i til sommers ?
ForumindlægJeg ved godt at der er god tid til sommer ( hvor eksamen normalt starter) men vil lige høre om man kan komme op i både fransk og matematik eller er det formentlig større chance til at komme op i en af dem. Det vil siges at jeg stinker til både fransk og matematik derfor spørger jeg lige da vil j... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle. Jeg skal have terminsprøve i 9. klasse på mandag (d. 7) og tirsdag (d. 8) og jeg vil bare gerne høre om der er nogle der ved hvilken FSA i matematik vi skal have? Og hvilken har i haft? Jeg er virkelig elendigt til matematik, så vil gerne kunne forberede mig :) Vil i ikke være sød o... -
Hvordan forklarer man følgende begreber
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige nu med en emneopgave i matematik, hvor jeg skal forklare hvad følgende er. Og kan ikke finde en forklaring i mine matematik bøger der giver mening. Så er der nogen der kan hjælpe Med hvordan man forklarer nedenstående Hvad er en stokastisk variabel (Både kontinuert og dis... -
Parabel bevis
ForumindlægJeg har et problem, fordi jeg skal forklare beviset for parablens ligning. Dette bevis har jeg desværre smidt væk. Derfor håber jeg der er nogen der kan hjælpe med det.vh. Michael -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej med jer..Kan se at der allerede er lagt nogle ekstemporaltekster ud, men da jeg skal til eksamen i tysk A-niveau ville det være rart med nogle tekster på A-niveau. Håber nogen kan hjælpe.. -
Hjælp til gravitationsloven
ForumindlægJeg har fået til opgave at beregne tiltrækningskraften mellem jorden og månen ud fra Newtons gravitationslov, og er blevet lidt usikker på det jeg har lavet. Er der nogle søder mennesker der lige vil tage et hurtigt kig på det jeg har lavet, og se om det ser fornuftigt ud? Tak! -
Babylonsk lertavle (SSO)
ForumindlægHey... Jeg skal vise nogle eksempler på henholdsvis multiplikationstabeller og reciproktabeller... Jeg har ledt rundt på nettet uden held... Nogle der kender en hjemmeside? Det skal bruges til min SSO opg -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Fakulteterne
ForumindlægHvad står de forskellige fakulteter for? Eller rettere; hvad står den naturvidenskabelige for? (ligesom humaniora står for: Det Humanistiske Fakultet Humaniora dækker over et bredt spektrum af uddannelser og forskningsfelter, som har det til fælles, at de omfang tager udgangspunkt i mennesket... -
hjælpe med trekant'er
ForumindlægHeej alle Jeg ska lave én opgave som hedder ; Trekant DEF er ligebenet og G er midtpunktet af Dd a) beregn længden af højden FG - Hvordan skal man det ? b) beregn arealet af tekant DEF -hvordan skal man gøre det ? Hælp -
Hvem kan hjælpe?
ForumindlægTil behandling af idrætsskader kan man benytte køleposer, derindeholder 190 g ammoniumnitrat og en lille pose med 170 g vand. Når køleposen skal bruges, vrides den, så den indlagte pose med vand går i stykker og ammoniumnitraten opløses i vandet. 1) Bestem temperaturen af køleposen, når alt amm... -
Rette?
ForumindlægEr der nogen der har tid til at rette min opgave? Det skal helst rettes til i dag. Så hvis en, er pro til det med at rette så har du chancen for at bevise det ;) Eller på andre måder, hjælpe en venlig sjæl :) -
kvadratisk funktion af to variabler
ForumindlægJeg oprettede på søndag et spørgsmål vedr. en kvadratisk funktion af to variabler. Jeg havde regnet en del af den, men jeg tvivler omkring niveaukurven, fordi den virker underlig for mig. Jeg vedhæftede mine udregninger, og håbede at nogen ville gennemgå dem, måske særligt omkring niveaukurven. L... -
beskrivelse af logaritmefunktioner log(x) og ln(x)
Forumindlægskæring med akserne og monotoniforhold ? er helt fortabt , hjælp mig til imorgeeeeeeeeeeen :S -
Chi i anden test - links!
ForumindlægHej. I forbindelse med min studieretningsopgave, har jeg fået til opgave at beskrive teorien omkring chi i anden test. Derfor vil jeg gerne høre om i evt. kender nogle gode links eller bøger, som ville være gode at bruge i denne sammenhæng? På forhånd tak. -
Haster! Differentialregning!
ForumindlægJeg skal fremlægge et eksamensspørgsmål for min klasse i morgen: Udled de 3 regneregler for henholdsvis f + g, f - g og kg. But have to do that shit? -
andengradspolynomier.
Forumindlægdu skal komme ind på problemstillinger indenfor økonomi, der kan beskrives med andengradspolynomier. Har ingen ide til hvad jeg skal gøre, håber i kan hjælpe mig. Haster! På forhånd tak -
Writning
Forumindlæg“Superman was one of my favourite action (hero) ... when i was growing up, James said. skal der ikke stå (heroes) istedet for hero
