Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11961 til 11980 af 57177
-
Uddannelsesparathedsvurdering
ForumindlægHej Jeg skal snart til en uddannelsesparathedsvurdering og jeg vil gerne vide hvilken opgaver man kommer til at få ? -
granithjulet
ForumindlægHej SP. Kan I tjekke mine udregninger? 5.1 (180 - 150) : 2 = 15 cm. 5.2 (3,14 · (1,80 : 2)2 · 0,45) - (3,14 · (1,50 : 2)2 · 0,45) = 0.3497175 = 0,35 m3 -
HJÆLP - differentialligning
ForumindlægHej! Jeg har et kæmpe problem med denne opgave i matematik - håber nogle kan hjælpe, er helt på bar bund: Nogle af løsningerne til differentialligningen y'-2y=4x^2-4x har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a)Bestem en lignig for den kurve disse ekstremumspunkter tilhører. -
Eksamenssæt - Engelsk b-niveau
ForumindlægHejsa mine kære studieportals brugere! Jeg vil gerne høre, om der er nogen herinde der har gamle engelsk B-eksamensæt, som jeg kan få? MVH Pokemonorm -
Eksamen - Uden hjælpemidler
ForumindlægHvor meget tæller første del uden hjælpemidler i det den samlet skriftlige karakter, føler jeg har godt styr på det hele, men er rimelig nervøs for bare at gå kold og "glemme" alt. Er det bare 50/50 eller tæller den mere eller mindre? -
TIPS TIL SAMF C MUNDTLIG?!
Forumindlæghej alle, er der nogen der har nogle tips til samfundsfag c mundtlig eksamen? og ved i, om jeg skal bygge min "fremlæggelse" om omkring min problemstilling og de underspørgsmål? -
Matematik på HHX
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med min 10.klasse og skal efter sommerferien på HHX. Er der nogle som kender til hjemmesider som kunne være brugebare? -
Bestemme ukendte sider!
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvori vinkel C er 90 grader og siden b=4 derudover er vinkelhalveringslinjen Va = 4! Hvordan finder jeg resten af siderne samt vinklerne? Det der driller mig er vinkelhalveringslinjen! Hvorfor en vinkelhalveringslinje i denne situation?? -
Studentereksamen matematik A
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer herinde, der ved hvor jeg kan finde alle de gamle studentereksamens prøvesæt, fx dem fra 2010 og optil 2017? det vil være en stor hjælp :-) Tak på forhånd -
Gennemsnit
ForumindlægEr der nogen, der kan sige, hvordan man regner sit gennemsnit ud for 3.HHX? Lægger de alle 3 år sammen og tager så gennemsnittet, eller hvordan? -
funktion
Forumindlægvejledende eksamensopgave 5008 A-niveau. Gør rede for at funktionen O(r)=pi*(r^2)+pi*r*(kvadratrod((1/(64*r^4))+r^2) beskriver keglens overfladeareal, som funktion af keglens radius.. Hvordan gør jeg det?? ved slet ikke hvad der menes. Er med på at det er overfladearealet som funktion af r... -
eksamen
Forumindlægkan jeg få nogle links til matB tak på forhånd -
universet
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksame og tænkte på om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde noget om disse underemner: Afstande i universet Universets udviddelse Hubble loven Det kosmologiske princip -
Eksamen afsætning b!
ForumindlægHejsa. Jeg er meget forvirret mht. afsætning niveau B, altså mundtlig eksamen. Jeg skal op imorgen og min lærer har sagt, at man godt må have kopiark hjemmefra med ind til selve eksaminationen?? Men det kan jeg ikke finde nogle steder. Så ved ikke om jeg kan regne med det? Mvh. Julie -
engelsk årsprøve
ForumindlægHej, skal til engelsk årsprøve i morgen, og ville bare vide hvad jeg skal gøre for at få 10? -
Naturgeografi - hjælp til min næstsidste gym eksamen
ForumindlægJeg har 24 timers forberedelse, så jeg trækker på alle mulige og ikke mulige ressourcer, håber at der er en venlig og vidende sjæl der kan hjælpe mig- Jeg skal svare på hvorfor det kunne gå så galt da cyklonen Nargis ramte Myanmar/Burma. Jeg skal inddrage geofaglige begreber som tropisk orkan... -
Fysik eksamen 2011
ForumindlægHej er der nogen derude der har løst eksamensopgaven fra fysik 2011, der kan hjælpe ? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvor man kan regne sit gennemsnit ud for HTX. Har set de der for gymnasiet og HF, men der er nogle af mine fag ikke med. -
kronik - inddrage egen mening
Forumindlæghej. jeg skal skrive en kronik, men har lidt svært ved at forstå om man må inddrage min egen mening eller oplevelser - hvis man må - hvor i kronikken, så? må man godt inddrage sin egen mening/oplevelse i indledningen? håber i vil hjælpe (= -
Kronik om globalisering
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave at skrive en kronik i samfundsfag. Jeg skal vælge en institution at skrive om og så forklare hvordan netop den institution er globalisering. Mine valgmuligheder er: indenfor økonomi er det: CSR, TOBIN og ILO indenfor politik er det: EU, ICC, ICAO og til sids...
