Søgning på: dansk reportage. Resultater: 12001 til 12020 af 41162
-
hjælp !!!!
Forumindlæghej hvad kan være årsagerne til at sundhedsudgifterne i danmakr næsten udelukkende betalet af det offentlig, mens det offentlige betaler under halvdelen i usa -
Tysk
ForumindlægHej Jeg er ikke sikker på om det her er rigtigt. Jeg skal skrive "man kan bruge en gammel mobil til at ringe med" Jeg tror det skrives "man kann benutzen ein Mobiletelefon um anzurufen" Jeg ved ikke om det er rigitgt, så jeg har virkelig brug for hjælp. :) -
Rettelse af tysk sætning
ForumindlægEine Krimigeschichte (oder bloss ein Krimi) ist Fiktion, wie oft beginnt mit einem Verbrechen wie danach handelt von dem Verbrechen der Aufklärung Er overstående sætning korrekt tysk? -
Tysk aflevering HJÆLP!!!
ForumindlægNogle der har en eller anden tekst om en eller anden dyr. Vi skal lave en aflvering kun på 1/2 til 1 side. Jeg er fuldstændig lost og ved ikke hvad jeg skal skrive om. Jeg har forsøgt med forskellige dyr, men hver gang har jeg ingen ide om hvad jeg vil skrive. Er der en der har lavet en aflvervin... -
Hjælp, privat
ForumindlægHej Jeg er en pige som går på 2 HTX, og skulle afslutte englesk i år. problemet er bare at jeg mangler meget i forhold til det engelsk grammatik. Jeg lærer meget grammatik, men uden at prøve det, fordi vi får kun en mulighed for at skrive en engelsk stil 'en gang hver tredje måned. Derfor ha... -
En der kan hjælpe med en eksamensopgave i Matematik B
ForumindlægHey. Er der en der kan hjæle med en eksamensopgave? -
SRP - Pest og Ebola
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRP om Pest og Ebola. I min analyse del af opgaveformuleringen står der, at jeg skal forklare hvilke faktorer der ligger til grund for udvikling af epidemier. Jeg har indtil videre skrevet om forskellige strategier, som er blevet brugt til at gøre et forsøg på... -
Glæden ved strandkanter
ForumindlægTil min eksamen har jeg valgt glæden ved strandkanter. Når jeg skal til at analysere budskabet, hvor kan jeg da gøre det? Hvad kunne budskabet være? -
hey :)
Forumindlæghey vil hører om i kan hjælpe mig med at rette min novelle har ikke lige fandt og hvordan man sætter punktumer. lave afsnitter osv. hvis i har tid til t rette den så skrev :) -
FSA genre
ForumindlægEr der nogle der ved hvad for nogle genre der hyppigst er i en fsa? Har hørt at det meget er avisgenrene, men hvad for nogle? -
En god essay
ForumindlægHejsa, Jeg skal skrive et essay for første gang. Hvordan skriver man en god essay? Jeg har undersøgt det på nettet, men vil også gerne hører jeres mening. Tak på forhånd :) -
Oversættelse af sætning
ForumindlægEr følgende oversæt rigtigt?: "Siden han holdt op (med) at arbejde". - "Seit er zu arbeiten aufgehört". -
Idiomer eller ikke????
ForumindlægJeg har nogle sætninger i min analyse, jeg ikke helt forstår om, de er idiomer eller ikke? Det drejer sig om essayet "En københavner i Jylland" af Dan Turell. Sætningerne er således: "at have en kindmands chance" "ikke helt tabt bag af en vogn" Er det idiomer el... -
En film
ForumindlægHejsa! Øhm, jeg ved ikk' rigtig om man kan spørger om det her, men jeg tænkte at der måske var nogen herinde der har en god fantasi. Nogle af mine veninder og jeg vil gerne lave en film, hvor der er drama, skænderier, søvlighed ( Jeg ved ikke helt om man kan sige søvlighed, men nogle scener... -
Destillere
ForumindlægHvad betyder ' Vi destillere råolien ' ?? :-) -
Hjælp til forberedning af en matematik prøve.
ForumindlægHej folkens:) Jeg ville rigtig gerne blive bedre til matematik, og jeg er klar over, at øvelse gør mester. Spørgsmålet er bare, hvilke hjemmesider tilbyder gratis matematik hjælp? Grund til jeg gerne ville blive bedre til matematik, er fordi, jeg gerne ville forbered mig til min kommende matema... -
hvordan dødemetaforer fungerer vha. kildeområde og målområde og real- og billedplan
ForumindlægForklar, hvordan de dødemetaforer “livets aften” og “han er ikke den skarpeste kniv i skuffen” fungerer vha. Begreberne kildeområde og målområde og real- og billedplan nogle der kan hjælpe? -
Hjælp til oplæsningsstykke
ForumindlægHej Er der nogen, der har et oplæsningsstykke til maleriet “en saaret arbejder”? -
Hvad skal en perspektivering indeholde?
ForumindlægKan nogle hjælpe med at forklrer hvordan en god persoektivereing skrives og hvad den skal indeholde? -
Gode noveller til perspektivering med Påskefrokost
ForumindlægHejsa. Jeg spurgte min lærer i dag, om det kunne være et problem at vælge en svensk novelle til eksamen – specifikt Far och jag af Pär Lagerkvist. Han svarede, at censor måske ikke vil være så begejstret for det valg, da det er på et andet sprog. I stedet anbefalede han novellen Morgenmad a...
